Nye dele / Ny PC

  • Hej.


    Jeg fulgte engang lidt med, og vidste i det mindste en lille smule omkring hardware, hvad var godt osv, men det stoppede for nogen år siden og jeg står godt nok lidt på bar bund efterhånden syntes jeg, føles som om jeg har mistet alt form for viden indenfor computer hardware, så nu søger jeg lidt Prof hjælp herinde :)
    Min nuværende computer består af følgende:


    ASUS P7P55D-E
    Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 Quad Core, 2.80Ghz
    8GB Ram (kan ikke lige huske hvilke, men ligeså outdated som det andet)
    MSI GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA
    Corsair HX620W PSU


    Og den kæmper en brag kamp for ikke at brænde sammen i nyere spil og jeg vil bare gerne kunne sætte et spil på, smide grafikken op og køre uden lag og hak, men er mit valg fornuftigt eller er jeg total ude i skoven ?
    Den bruges udelukkende til udelukkende til spil og streaming på Twitch. og eneste krav er at den SKAL kunne køre 3 skærme til mit Simracing setup, men går ud fra alle nye grafikkort kan det efterhånden ?


    Intel Core i7-4770K
    MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150
    Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT (2x 8GB)
    ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA (Evt. 2stk ? eller er det for overkill ?)
    Cooler Master V1200, 1200W PSU
    Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM



    Ville det samtidig også være noget værd om et par måneder ? da jeg lige er nødt til at dele købet over et par gange.


    Mvh. Michael :)

  • Du behøver ikke opgradere strømforsyningen hvis du kører med et enkelt kort. Til højere opløsninger kan R9 290X være en fordel, da det har mere VRAM. Eller et R9 290, der er væsentlig billigere men kun en smule langsommere.

  • kan sådan en gammel sag på 620W godt trække det ? del år siden jeg købte den efterhånden, troede ikke den ville kunne håndtere det :)


    da jeg primært spiller bilspil(iRacing og den slags) og køre 3 skærme på 27" hvilket min nuværende computer slet ikke kan håndtere vil opløsningen være deropaf, så R9 290x ville være den bedre løsning ?

  • Ja, i forhold til at dele købet op er det oplagt at købe grafikkort nu, og så CPU engang i juni (eller senere).


    Corsair HX620 er høj kvalitet, og stadig tilstrækkeligt til et enkelt grafikkort.