DLNA uden netværk?

  • Måske et dumt spørgsmål, men....
    Jeg har et fladskærms-tv med DLNA-stik i mit sommerhus. Vi har ikke trådløst netværk i sommerhuset, så er interesseret i at høre, om man evt kan koble/kable en harddisk op med tv'et, hvor vi så kan have nogle film ligeende på til afspilning på tv'et?

  • Den har usb som understøtter mpg1 X(
    Går ikke udfra jeg så lige kan afspille mkv eller m4v-filer fra harddisken.
    Men jeg tænkte blot om man kunne anvende dlna-netværksstik-indgangen i stedet for usb, selvom man ikke er på trådløst netværk.

  • Øh, har jeg helt misforstået noget, eller er DLNA ikke en trådløs standard? Sikker på, du med DLNA stik ikke mener RJ45/netværksstik?


    Jo det må det være - DLNA i sig selv er ikke et stik, men en standard for hvordan medier deles imellem enheder. F.eks. streaming eller printerdeling.


    Så spørgsmålet har som så intet med DLNA at gøre hvis vi snakker om hvorvidt TV'et vil tage imod en harddisk over USB og afspille derigennem. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg tror at i vil kunne få mere ud af F.eks en cromecast og så streame fra en browser på en pc eller lignende (man har vel ofte sin bærbar med alligevel).