Tid til udskiftning - Hjælp søges

  • Hej alle.


    Købte min nye pc i Januar, men har allerede planer om at skifte dele ud, da jeg er begyndt at spille Arma 3 Altis Life, så der skal sku lidt ekstra power til at køre det ;)


    Kan sagtens køre Arma 3 Missioner osv på high-ultra med 60fps, men har problemer i Altis Life og andre Arma 3 mods da det er mere krævende.


    Mit nuværende setup:


    i5 4750 3.2GHz
    8GB Single Channel DDR3 Hyper-X 1600MHz
    Bundkort: Asus B85M-G
    Asus Geforce GTX780 DirectCU II OC
    PSU er nok på en 600Watt, kan ikke huske.


    Tænker lidt på om jeg ihvertfald skulle skifte min CPU ud?
    Hvad vil i mene?
    Tænker lidt af GFX er intet problem men det er nok mere min CPU der kunne holde mig tilbage. Har slet ikke brug for SLI ;)


    Har ikke den store forstand på sammensætninger, så ved heller ikke om mit bundkort kan understøtte en bestemt i7 K model :)
    Men jeg vil ihvertfald høre hvad i hightech hajer synes og hvad jeg evt. kunne skifte ud for at det hele kørte bedre.


    Søger ihvertfald bare at kunne køre spillet på MAX uden de helt store ændringer og stadig kan kunne optage.
    Nu hvor jeg alligevel skriver her, kan i også anbefale et bestemt capture card?


    På forhånd tak :)

  • Hvis du vil udskifte nu, ville jeg tage et Z87 bundkort i stedet for sit nuværende B85 og samtidig investere i en Intel Core i5-4670K, da dit nuværende system slet ikke kan fodre det GTX780 ordentligt. Så det vilje være et godt råd herfra :-)

  • Arh, det meste af tiden kan en Core i5-4570 godt følge med et GTX 780.


    Skulle det være, så ville jeg snarere vente på Haswell Refresh, da de CPUer skulle være lidt bedre til at overclocke.