Wifi til stationær

  • Hej Tweak
    Efter jeg er flyttet i lejlighed med kæresten står min stationære i et andet rum end routeren. Derfor skal jeg have "konverteret" min stationære til trådløs internet forbindelse.
    Det jeg primært spiller spiller på min stationære til er Skyrim, Witcher, Assassins Creed og lignende, og somme tider et lille spil BFBC eller BF3.


    Optimalt skulle der trækkes kabel, men da det vil gå tværs igennem stuen er det ikke optimalt


    Har i forslag til, hvad jeg kan købe af kort, USB-modtagere eller lignende? Helst til SU-venlige priser


    /DMT

  • Hej.


    Det lyder til du er i samme båd som mig - jeg vil heller ikke rive et kabel fra den ene ende af lejligheden til den anden


    Selvom det jo altid er bedst med kabel, så har jeg erfaret, at selv billige USB-dongles kan være udmærket.


    Jeg har selv en "König wireless adapter" på størrelse med en almindelige USB-pen. Jeg kan dog ikke finde et link til den nogle steder, men mener jeg gav noget lignende 140-160,- for sådan en sag.


    Det virker fint til mit behov, selvom der i værste fald sker et enkelt delay på 1-2 sekunder i Warcraft III i nok gennemsnitlig hver 2.-3. spil, så hvis man er meget seriøs eller professionel skal man nok droppe ideen :)



    Så jeg vil nok anbefale at kigge herinde:
    http://www.edbpriser.dk/netvaerk/wi-fi-dongle.aspx


    Find en billig - ikke den billigste, og måske også gerne noget +200 kr - og prøv at google modellen og se om der findes reviews eller lignende.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Trådløst er virkeligt ringe til online spil - Specielt hvis du bor i byen med naboer til alle sider som har deres eget net. Et kabel igennem huset behøver ikke være så stor en opgave som man umiddelbart tror.


    Du kan sømme kablet fast langs listerne så du stort set ikke ser det - Og så sætte en switch på i de rum hvor der skal bruges mere end én port. Du kan også købe kabelskjulere og låg til at dække borehuller og lign.


    Vi havde selv trådløst ind til mit kontor da vi flyttede ind her, og forbindelsen var... ringe mildt sagt. Murstensvæggene og naboerne tog simpelthen for meget. Så det blev altså kabel inde fra stuen (igennem to rum :boxed: ) til sidst, hvilket var arbejdet værd. 8)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Trådløst er virkeligt ringe til online spil - Specielt hvis du bor i byen med naboer til alle sider som har deres eget net. Et kabel igennem huset behøver ikke være så stor en opgave som man umiddelbart tror.


    Du kan sømme kablet fast langs listerne så du stort set ikke ser det - Og så sætte en switch på i de rum hvor der skal bruges mere end én port. Du kan også købe kabelskjulere og låg til at dække borehuller og lign.


    Vi havde selv trådløst ind til mit kontor da vi flyttede ind her, og forbindelsen var... ringe mildt sagt. Murstensvæggene og naboerne tog simpelthen for meget. Så det blev altså kabel inde fra stuen (igennem to rum :boxed: ) til sidst, hvilket var arbejdet værd. 8)

    Jeg er sådan set forholdsvis enig - men det med naboerne er da bare at skifte ens routers signal-frekvens, sådan at man ikke rammer hinandens? Der findes masser af software til at spore naboernes kanaler, så man kan vælge en der ikke bliver brugt.


    Jeg vil stadig ikke sige at trådløs er uspilleligt - selvfølgelig er kabel altid at foretrække. Jeg har aldrig oplevet nogle problemer i spil som Blacklight Retribution (FPS) osv, kun få problemer i Warcraft III som nævnt ovenfor.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Hvad med noget powerline? :)


    Det kører jo via dit elnet.
    Wifi er virkelig dårligt til online gaming.


    Du kan jo evt. prøve at gå i din lokale elgiganten og se om de har noget og så teste det :)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Jeg er sådan set forholdsvis enig - men det med naboerne er da bare at skifte ens routers signal-frekvens, sådan at man ikke rammer hinandens? Der findes masser af software til at spore naboernes kanaler, så man kan vælge en der ikke bliver brugt.


    Nej det er det ikke - Signaler fra ét netværk overlapper på flere kanaler. Og da de fleste Routere og AP's vælger i forvejen automatisk de kanaler med mindst støj, hopper det jo bare frem og tilbage i et væk i et område med flere netværk der alle kæmper for den bedste plads. :S


    Vi bor så i et almennyttigt boligselskab, så der er lejligheder på alle sider, selv overfor - så der er mindste en 30 netværk inden for rækkevidde på en god dag. Bor man i et villakvarter kan det være lettere at få en stabil forbindelse.


    Du slipper dog aldrig for "hikken" i forbindelsen, hvilket for de fleste nok kaldes uspilbart - Det er ikke sjovt at misse et kritisk tryk i en MMO, en MOBA eller i en FPS. Det er mindre problematisk i spil hvor du ikke har brug for en meget lav latency med høj stabilitet, som turbaserede strategispil.


    - MEN - Lån en wifi adaptor hvis du kan, og sammenlign det med et kabel et par timer og se om det er for meget - Eller prøv en Powerline adaptor hvis dit elnet er sat op så det kan nå hinanden (Mener der er noget med at disse netværk ikke kan nå hinanden hvis de er på forskellige... faser? Pas. Er ikke elektriker :D)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak for svarene. Ved ikke lige, hvordan elnettet er trukket i hytten, så tør ikke rigtig investere i Powerline, hvis det ikke virker. Men må lige se på om jeg kan låne en dongle et sted.


    Jeg tror lige jeg kigger på det med kabel igen og ellers køber jeg en lille wifi-dongle.


    Men jeg gamer ikke så meget mere - dyrker triatlon i stedet - så reelt set er det mest opgaver og så et spil (oftest one-player) i ny og næ, den stationære bruges til.


    /DMT

  • Tak for svarene. Ved ikke lige, hvordan elnettet er trukket i hytten, så tør ikke rigtig investere i Powerline, hvis det ikke virker. Men må lige se på om jeg kan låne en dongle et sted.

    Derfor jeg siger du skal prøve i Elgiganten.. Du aflevere jo bare skidtet tilbage hvis det ikke virker! Så længe du ikke har smadret æsken og indholdet så det intet problem :) Jeg arbejdet tidligere hos dem og prøvede det selv hjemme ved mig (bor også i etage byggeri) og det virkede fint fordi jeg 2 faser.. 1 til "køkken" og en til resten :)


    Prøv det, det skader ikke :)


    Ellers så se om du kan få fat i noget 5ghz så der er større chance for der ikke er så mange andre på båndbreden.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Her er en meget kort forklaring om 2.4 v 5 ghz.
    http://kb.netgear.com/app/answ…tween-2.4-ghz-%26-5ghz%3F


    Hvor langt skal WIFI række?


    Jo komplett har også fri retur inden 45 dage.
    Jeg forslog kun Elgiganten fordi du kan aflevere det selv og derfor ikke har pengene ude og svømme så længe :)


    Alle netbutikker er forpligtiget til at give dig 14 dages returret i henhold til købeloven, dog skal varen leveres tilbage i væsenligt samme tilstand og er på køber regning (såfremt de ikke tilbyder gratis som Komplett gør)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Wifi skal række fra stuen og ind til soveværelset/kontoret, hvilket er ca 3-6 meter (dog gennem en 30 cm tyk murstensvæg, hvor pc'en står lige bag). Vil 5 GHz kunne klare det?


    Men jeg kigger både på wiki og Powerline så. Har i nogle forslag til nogle gode Powerline adapters? Synes det er svært at finde reviews af dem jeg kigger på.


    /DMT

  • Jeg testede noget Dlink herhjemme til powerline, det virkede rigtig fint.. Mener der var et ca. 15-20% tab..


    5ghz burde kunne, især når det kun er murstensvæg (går ud fra det er isoleret eftersom den er 30cm tyk)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality