Asus RT-N56 - Ingen forbindelse

  • Jeg har store problemer med min Asus RT-N56 router.
    Jeg kan ikke forbinde til den, hverken med kabel eller trådløst. Den står bare og "identificerer..." indtil den til sidst kommer med "kan ikke identificere netværk".


    Jeg har både prøvet at resette routeren på bagsiden uden held, og jeg har prøvet med Asus' Firmware Restoration utility, hvor man sætter routeren i gendannelsestilstand og påtvinger den en IP og gateway for derefter at uploade en ny firmware.
    Men dette mislykkedes også og alle LED begynder at lyse som ved normal drift inden gendannelsen er færdig. Det resulterer i at Firmware Restoration utility kommer med en meddelelse når den når 100 %, at operationen er mislykkedes.


    Jeg aner ikke hvordan jeg skal få routeren op og køre igen, så jeg håber at nogen har en løsning! :(

  • Får du en ip fra routerens DHCP? kør "ipconfig /all" og se der - hvis du får en ip, vil gateway adressen svarer til routerens IP adresse 8den du skal kontakte den på)


    Det kan være at den starter med en eller anden obskur IP adresse og ikke kører DHCP go du derfor ikke kan få fat i den da du ikke kender adressen. Så kan du (med lidt held) finde routerens IP-adresse (hvis den har en...) ved at køre "arp - a" og kigge efter routerens MAC adresse (den plejer at stå på et klistermærke på routeren).


    Håber det hjælper. Jeg har antaget at du ved lidt om netværk - hvis det jeg skriver er helt sort, så sig lige til!


    /ask

  • Jeg har kørt en ipconfig /all og får det her resultat:
    [Blocked Image: http://i.imgur.com/SMG3EiS.jpg]


    Routerens IP adresse skulle gerne være 192.168.1.1


    Det skal siges at jeg ikke har koblet routeren til min Yousee router/modem. Jeg tænker at jeg lige vil prøve at få hul igennem først.
    Jeg har altså kun strøm til routeren og et LAN kabel mellem computer og LAN port 1.
    Routeren skulle gerne være nulstillet, så dens indstillinger burde være som den kommer fra fabrikken.

  • Det er en mærkelig adresse den får fra det kablede net (kan ikke huske om det er en default Windows adresse hvis den ikke får andet). Det trådløse får en 192.168.0.x adresse, så prøv at nå routeren på 192.168.0.1


    /ask

  • Du kan også kigge i "Enheder/Devices" i kontrolpanelet. Windows finder som regel din router's web interface og tilføjer den til denne liste.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er en mærkelig adresse den får fra det kablede net (kan ikke huske om det er en default Windows adresse hvis den ikke får andet). Det trådløse får en 192.168.0.x adresse, så prøv at nå routeren på 192.168.0.1


    /ask

    Nu får jeg en 169.x.x.x adresse på trådløst også!
    Den står som begrænset adgang.
    Jeg kan se begge netværk i Windows (2,4GHz og 5GHz)


    Kan routeren være defekt?

  • Det er også lidt underligt at du ikke får nogen IP på det kablede net. Har du husket og slukke for dit trådløse ned på computeren når du forsøger?

  • Han skulle få en IP på kablet uanset om hans trådløse er slået til/forbundet eller ej.


    Hvis du har kablet fra PC til Routeren's LAN port, så skal den kvittere med en IP addresse igennem dens DHCP server, og som minimum give dig en gateway IP som du så kan komme på routeren med - Selv med et crossover kabel.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har nu fået en RT-N66U hjem, og tro det eller ej... Problemet er det samme!
    Man skulle tro at det er min computer der fejler noget, men jeg har prøvet med en anden computer hvor problemet er identisk.
    Jeg aner simpelthen ikke hvad der kan være galt?


    Jeg har sat Yousee routeren/modemet i bridge mode inden jeg satte N66U, og koblet et LAN kabel fra LAN til WAN.


    Jeg kan fint koble på min Yousee router/modem og komme på nettet. Dette er en Cisco EPC3925.

  • Det er også en N66U jeg har fandt jeg lige ud af.


    Det problem jeg havde var at N66U er sat til at kører på adressen 192.168.1.1 og det gør min homeboks fra TDC også. Så N66U skulle laves om til at køre 192.168.2.1


    Jeg kan dårligt huske hvordan jeg fangede den.
    Men ja mener også det trådløse skal sættes op efter N66U har sat sig selv op..

  • Kan du ikke gå ind på din yousee routers adresse også se hvilken adresse den tildeler din N66U også nå den derfra?
    Hvilket OS bruger du og hvilken browser?
    Jeg ved ikke hvorfor men med firefox kan jeg f.eks ikke komme ind på min N66U men har ingen problemer med Chrome..

  • OK, start lige fra toppen.


    1. Pil alle kabler af din nye router


    2. Hvad IP giver din TDC router normalt - kør ipconfig /all med computeren kablet til TDC routeren


    3. Tilslut din computer (med slukket wireless) til en af LAN portene på den nye router


    4. Kør ipconfig /all og se hvad IP du får, hvis der kommer en gateway adresse, er dette den der passer på din router, hvis ikke burde du få en 192.168.xxx.yyy adresse, og i givet fald vil din routers være 192.168.xxx.1 (det kan være noget andet end 192.168 men det er det mest normale)


    5. Forbind til din router ved at gå til http://192.168.xxx.1 i din browser


    6. Nu burde du kunne sætte denne op, således at den (på LAN-siden) får en adresse ala 192.168.2.1 (bemærk 2 - denne er (næsten) arbitrært valgt, men det må IKKE være den samme serie som din TDC boks normalt benytter)


    7. Nu burde det virke (på kabel) hvis du slutte TDC'ens LAN til den nye routers WAN port.


    8. Herefter kan du igen gå ind på din router og indstille hvad du har brug for af wireless.


    Håber det kommer til at fungere for dig.

  • Jeg prøvede at smide en LAN kabel fra computeren til en af portene på Yousee routeren/modemmet.
    Det resulterede i at netværket ikke kunne identificeres og begrænset adgang.
    Det var samme resultat ved alle 4 LAN porte.


    Jeg ringede så til Yousee og fik fat på en teknikker. Han har sendt mig et af deres nye Netgear modems.
    Jeg håber at det hjælper på problemet... Det mente teknikeren ihvertfald :)