• Jeg var tilfaeldigvis paa EDBpriser og kiggede efter hvad RAM koster.
    Faldt over nok dagens bedste tilbud jeg lige vil dele:


    http://www.edbpriser.dk/ram/co…-2-x-2-gb-id-4959454.aspx


    4GB (2x2) CL10 mid-range RAM til under 150kr!
    De koster normalt det dobbelte men er af en eller anden grund ekstremt billige hos Cinemagic.



    Jeg har bestilt et saet til mig selv. Andre der lader sig friste? ...og hvis ikke, hvorfor ikke?

  • Ville aldrig putte dem i min egen maskine, det er de for langsomme til - Men super tilbud, til en ældre maskine, eller til en meget billig maskine, som ikke skal trække spil er det kanon gode RAM.


    Hermed bestilt, tak.


    Og til dit media center er de også ok;-)

  • Ville aldrig putte dem i min egen maskine, det er de for langsomme til - Men super tilbud, til en ældre maskine, eller til en meget billig maskine, som ikke skal trække spil er det kanon gode RAM.


    Hermed bestilt, tak.


    Og til dit media center er de også ok;-)


    Enig. CL10 2000MHz kunne vaere bedre, men alligevel ikke CL11 som de fleste andre er det.
    Jeg er stadig lun paa Kabini HTPC ideen, har dog ikke koebt noget endnu da jeg stadig taenker paa om det er det rette at goere. Nu er RAMmen ihvertfald paa plads og kabinettet ankommer ogsaa om et par dage.

  • Ville aldrig putte dem i min egen maskine, det er de for langsomme til - Men super tilbud, til en ældre maskine, eller til en meget billig maskine, som ikke skal trække spil er det kanon gode RAM.


    Hermed bestilt, tak.


    Og til dit media center er de også ok;-)


    Skal det være hurtigere, så har de 2x2GB DDR3-1866 CL9 til 175 kroner.


    Og hvis man vil have mere kapacitet, så er der 2x4GB DDR3-1333 CL9 til 170 kroner.


    Meen... jeg ville ikke skyde glashuset før stenen er bjørn. Eller sådan noget.


  • Skal det være hurtigere, så har de 2x2GB DDR3-1866 CL9 til 175 kroner.


    Og hvis man vil have mere kapacitet, så er der 2x4GB DDR3-1333 CL9 til 170 kroner.


    Meen... jeg ville ikke skyde glashuset før stenen er bjørn. Eller sådan noget.


    Jeg har faktisk de der Kingston DDR1866 CL9 RAM (eller ihvertfald fra samme serie) og de er snot. Mine er rated til 2400MHz men kan kun faa dem stabile ved 2133MHz CL9-10-10.
    Og de andre 1333 CL9 Geil Corsa, jeg taenker bare med Corsair rammene der har mindst ligesaa store heatspreaders og i den kendte Corsair kvalitet, mon ikke de saa kan presses ned til CL9 2000 eller 1866MHz...


    Til under 150,- er det ihvertfald hvert at proeve



    EDIT: Har lige bestilt Corsaerne ogsaa, saa maa vi se hvilke der er bedst. Skal nok faa dem jeg ikke skal bruge solgt uden problemer :)

  • mon ikke de saa kan presses ned til CL9 2000 eller 1866MHz..


    Du kan forvente 1866mhz cl 9-10-9-27, og ved 1,55-1,65 volt måske cl 9-9-9-27.


    Hvis du er heldig 8-9-8-24 ved 1,6-1,65volt 1600mhz. Men de kommer desværre nok ikke til at køre 1600mhz cl 8-8-8-24 som giver mest ydelse i dit media center. Men de er udenmærket til det formål alligevel:-)


    Corsair's billige serie er ikke kendt for at overclocke godt.


  • Du kan forvente 1866mhz cl 9-10-9-27, og ved 1,55-1,65 volt måske cl 9-9-9-27.


    Hvis du er heldig 8-9-8-24 ved 1,6-1,65volt 1600mhz. Men de kommer desværre nok ikke til at køre 1600mhz cl 8-8-8-24 som giver mest ydelse.


    Corsair's billige serie er ikke kendt for at overclocke godt;-)


    1866 9-9-9-27 giver ubetinget bedre ydelse end 1600 8-8-8-24. Der er højere båndbredde OG lavere latency over hele linjen.

  • Går man ind på Cinemagics side nu, står de til 610, så det var nok en bug ;)


    Jeg ser lige i deres betingelser at de forbeholder sig retten til at annullere en handel hvis der er prisaendringer. Der staar ogsaa en handel foerst er bindende naar man modtager ordrebekraeftigelsen. De aabner foerst kl 10 saa haaber ikke de opdager noget er helt galt :)

  • Det kan du godt regne med der står hos alle netbutikker. Den del er ikke mere fusket end gennemsnittet - Cinemagic har bare tendens til at have lidt dårligere styr på priserne.


    Men man kan selvfølgelig altid håbe de overser fejlen. :thumbsup: