Hjælp og råd til ny gamer pc

  • Hej.


    Jeg ønsker gode råd og hjælp til en ny gamer computer.
    Mit budget ligger på max 10,000kr.


    Den skal som minimum indeholde i5-4670K, MSI GTX 780, 8 GB Ram. Og måske Fractal Design R4 kabinet


    Det er MEGET vigtigt at den er så STILLE som muligt. Det vil sige stille PSU, og andet der kunne larme/vibrere..


    Delene skal passe sammen, så de fungere godt sammen.


    Jeg er i tvivl om den skal have vandkøling? Jeg skal ikke overclocke overhovedet. Men vil gerne have at cpu ikke bliver for varm.


    Den skal helst komme med en 2-3 TB harddisk. Og jeg køber senere en SSD.


    Den skal samles af en butik, da jeg ikke vil/kan samle den selv.


    Hvilke butikker har i bedst erfaringer med?
    Da jeg bor i Århus, kan jeg selv afhente computeren i bl.a føniks computer og Proshop. Dette er lettere hvis man skal gøre brug af garantien.


    Men Komplett har 3 års garanti på computeren, andre butikker har 2 år.
    Men med komplett skal tingene sendes frem og tilbage, hvis der sker noget.
    Hvad ville i vælge?


    Jeg har også set at man fx kan få bygget en computer uden fx et grafikkort, og den kan så købe ved siden af og selv sætte i..


    Men det vigtigste er at den er SÅ STILLE SOM MULIGT.
    Den må gerne holde minimum 3-4 år.


    Håber på noget hjælp. :-)

  • Jeg ville købe et grafikkort med flere muligheder f.eks. R9 290: http://www.edbpriser.dk/grafik…salg-4-gb-id-7992542.aspx


    Tror hurtigt du kommer over 10000kr. hvis du ikke samler selv: http://www.compumail.dk/comput…nde_konf=&inCart=&antal=1


  • Jeg er i tvivl om den skal have vandkøling? Jeg skal ikke overclocke overhovedet. Men vil gerne have at cpu ikke bliver for varm.


    Vandkøling laver mere larm end luftkølere i samme prisklasse. Hvis det endelig skal være, så tag f.eks. en god Noctua-luftkøler, de er meget stille. Uden overclocking ville en NH-U12S være rigeligt.


    I øvrigt giver det ikke så meget mening at kræve en Core i5-4670K når du ikke vil overclocke. Man betaler ekstra for det K, der bare betyder at den kan overclockes frit.