Ny AMD-build

  • Hej, har fået lidt hjælp inde fra HOL omkring nyt build og er kommet frem til dette AMD-build da jeg vil få mere performance fra en FX-6300 end et intel-build med i3 4130:





    AMD
    Black Edition - AMD FX 6300 - 3.5 GHz



    CLUB 3D R9 270X 2GB GDDR5



    Cooler Master Elite K380



    Corsair Vengeance - Hukommelse
    - 8 GB



    MSI 970A-G43 - Bundkort - ATX
    - Socket AM3+



    Seagate Barracuda® 1TB



    Corsair Builder Series CX600
    V2


    har dog lige et par spørgsmål for at være 100p.


    Er CLUB 3D dårlig kvali når vi snakker GFX?
    er PSU god og kan levere nok strøm?
    Passer alt sammen?

  • Så vidt jeg ved er Club3D i den billige ende, men ikke decideret dårlige. Bare generelt lidt skrabede - en smule mere støj fra køleren eksempelvis.


    Corsair CX600 er lidt i samme genre. Kvaliteten er acceptabel - med nød og næppe. Generelt ville jeg hellere anbefale en XFX Core Edition 550W, der er af noget højere kvalitet.


    Med hensyn til FX-6300 vs. Core i3-4130, så kommer det meget an på hvad man bruger det til. Der er ganske mange spil der vil køre bedre på Core i3-4130, men også nogle der vil køre bedre på FX-6300. I sådan noget som videoredigering vil FX-6300 være klart bedre. Og så kan den også overclockes (men så skulle du nok have et bedre bundkort, og en god CPU-køler).

  • En ganske fin midrange gaming platform.


    Clud3D er som sådan slet ikke dårlig, normalt kører de AMD's ref. design og med et ganske skrabet bundle, alligevel henter du jo de sidste nye driver og bruger andre programmer til OC, så som msi's afterburner eller Sapphires trixx, så intet at udsætte på dem overhovedet.


    Psu viller jeg ændre til den som Sakkura anbefaler, da den er lavet af Seasonic hvilket skriger kvalitet over hele linien og delene den bestgår af er lige af en kvalitet højere.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for svaret, havde også en XFX 550W med i starten men fik af vide at den måske ikke kunne trække mit build? Hvis der ikke er nogle problemer bytter jeg den bare ud.


    Den skal ikke bruges til videoredigering eller sådan noget, bare gaming.

  • Tak for svaret, havde også en XFX 550W med i starten men fik af vide at den måske ikke kunne trække mit build? Hvis der ikke er nogle problemer bytter jeg den bare ud.


    Den skal ikke bruges til videoredigering eller sådan noget, bare gaming.


    Systemet som sådan kan en PSU på 550 Watt sagtens klare, den vil dog blive rimelig godt belastet under OC og heavy load. Chipsettet er helt i orden hvis du går efter et moderat OC af CPU, da strømfaserne på 970 ikke lige er nok til at få det allersidste ud af den CPU, så kræver det altså 990FX chipsettet, men den går sagtens an.


    FX 6300 er en kanon OC cpu og med rette køling kan den sagtens rende mindst 1Ghz og mere over det som den egentlig kører med som standard.


    Den er lige lidt langsommere til enkelt trådede afviklinger end Intels I3, men prisen taget i betragtning og potentialet i denne CPU mht. OC, så er der intet i det prisleje som bare kommer tæt på.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for svaret, havde også en XFX 550W med i starten men fik af vide at den måske ikke kunne trække mit build? Hvis der ikke er nogle problemer bytter jeg den bare ud.


    Den skal ikke bruges til videoredigering eller sådan noget, bare gaming.


    Hvis XFX 550W ikke kan trække dit build, så kan Corsair CX600 heller ikke. XFXen har 44 ampere på 12V rail, hvilket svarer til 528W. Corsair CX600 (V2) har kun 40 ampere på 12V rail, hvilket svarer til 480W. Dertil kommer at XFX angiver hvad den kan trække ved 50 grader, Corsair CX er angivet ved 30 grader. Så samlet set har XFXen lidt flere muskler hvor det virkelig tæller.


  • Hvis XFX 550W ikke kan trække dit build, så kan Corsair CX600 heller ikke. XFXen har 44 ampere på 12V rail, hvilket svarer til 528W. Corsair CX600 (V2) har kun 40 ampere på 12V rail, hvilket svarer til 480W. Dertil kommer at XFX angiver hvad den kan trække ved 50 grader, Corsair CX er angivet ved 30 grader. Så samlet set har XFXen lidt flere muskler hvor det virkelig tæller.


    :9xo godt Sakkura, så er det forklaret så alle kan forstå det :)) .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Systemet som sådan kan en PSU på 550 Watt sagtens klare, den vil dog blive rimelig godt belastet under OC og heavy load. Chipsettet er helt i orden hvis du går efter et moderat OC af CPU, da strømfaserne på 970 ikke lige er nok til at få det allersidste ud af den CPU, så kræver det altså 990FX chipsettet, men den går sagtens an.


    Strengt taget er det ikke chipsættet det handler om, strømfaserne er et separat aspekt af bundkortet. Men selvfølgelig vil dyrere bundkort med dyrere chipsæt typisk også have bedre (dyrere) strømstyring.


  • Club 3D svinger i kvalitet, det plejer at være ok - Helre club 3D, end et grafikkort fra XFX i hvert fald;-)


    PSU er normal kvalitet, og kan nemt trække det system.


    Det passer sammen, dog er jeg ikke sikkert på at det bundkort, og de RAM vil køre problem frit, uden BIOS update, og i værste fald kan du blive tvunget ud i at skulle sætte timings på RAM.... Uden jeg ved det, da jeg ikke selv har haft det bundkort, og det kan lige så godt være at det bare køre uden problemer:-)


    Køb ordentlige RAM - F.eks.: http://www.edbpriser.dk/ram/gs…-2-x-4-gb-id-6675895.aspx


    Du kan ikke mærke forskel på et R9 270, og et R9 270X. skift til R9 280X, eller R9 270:-)


    Det bundkort er lige skrabet nok.. Overvej det her: http://www.edbpriser.dk/bundko…vo-rev-20-id-6932443.aspx


    Du har ikke skrevet noget om CPU køler, den der følger med er MEGET dårlig. Giv denne her et kik, støjsvag: http://www.edbpriser.dk/proces…ps-7x-led-id-5507062.aspx


    Denne her strømforsyning er næsten lige så god: http://www.edbpriser.dk/stroem…ro450w-v2-id-5497096.aspx
    Hvis du skal overclocke, så er denne her bedre end den du selv havde kik på: http://www.edbpriser.dk/stroem…n-pro550w-id-5000995.aspx


    Computersalg, er nok det billigste pålidelige sted du kan få delene:-)