Bedste vandkøler til under 650kr?

  • Jeg tror nok jeg har fundet de vise sten ved at købe en Antec Kuhler H2O 620 og en Twin Pack Corsair SP120 blæserere, men vil da lige høre hvad Tweak syntes inden jeg pakker det ud?


    Planen er at jeg hendover sommeren skal bygge en hjemmeserver i et Silverstone DS-380 kabinet (som endnu ikke er købt), så indtil videre har jeg kun en Intel i3-3225 CPU, Gigabyte GA-B75N ITX motherboard, 8GB (2x4GB) Corsair Vengeance Low Profile CL9 RAM, en Plextor M3 64GB SSD og 2stk Hitachi 5K3000 2TB og 1 stk Hitachi 5K3000 3TB harddiske foruden at jeg har en 300Watt Silverstone SFX PSU.
    Er snart klar til at bygge men syntes lige jeg ville investere i en god køler inden det er tid til at købe kabinettet.


    Da det er en server der kommer til at stå i vores entre skal den være så stille som mulig samt at de indre dimensioner i et DS-380 kabinet er tiny, derfor tænker jeg vand og ikke luft...




    Faldt over det her review af Antec og det her af blæserne - lyder det ikke som en ret sweet deal den combo?
    Jeg fik det hele sprit nyt fra den lokale IT biks for 613kr. all inclusive.






    Nu jeg kom hjem blev jeg bare helt i tvivl... Er der andre løsninger der ville være bedre??



  • Den Kühler 620 kan jeg i hvert fald stå inde for. Den har jeg haft, og den er hammergo'. Har man ikke planer om at overclocke, hvilket den kan have svært ved at klare lydløst og evnemæssigt, så siger den stort set ingenting. Blæserne kan jeg ikke svare for, men det er Corsair, så mon ikke også det er godt nok :P

  • Den Kühler 620 kan jeg i hvert fald stå inde for. Den har jeg haft, og den er hammergo'. Har man ikke planer om at overclocke, hvilket den kan have svært ved at klare lydløst og evnemæssigt, så siger den stort set ingenting. Blæserne kan jeg ikke svare for, men det er Corsair, så mon ikke også det er godt nok :P

    Cool :9xo


    Det var fordi jeg i et andet review læste at den Antec blæser der følger med godt kunne være lidt irriterende i længden, samt at jeg kun har gode erfaringer med dual fan løsninger so why not...

  • Luftkøling er typisk mere stille end vandkøling (i hvert fald AIO).

    Jeg havde faktisk overvejet en Noctua NH-L12 men kom lidt fra det igen da gutten i butikken sagde en vandkøling i det lange løb ikke skal have samme rengøring for at yde sit bedste. Jeg kommer jo aldrig ind i kabinettet når først det er bygget.

  • Luftkøling er typisk mere stille end vandkøling (i hvert fald AIO).


    Vil give dig delvist ret. I OP's tilfælde, kan han godt opleve, at visse luftkølingssystemer vil være mere lydsvage end en AIO løsning, men så skal han vel også op at give flere penge, end han har givet for det, han har købt. Jeg havde en Noctua towerkøler med push/pull (kan ikke huske model) efter jeg solgte 620'eren, og den sagde væsentligt mere ved samme clock (stock) end 620'eren

  • Tag en god luft køler i stedet, det tror jeg du får mere ud af + du spare lidt penge - Kølere i 200-400kr. klassen er ofte ren gode til prisen:-)


    Giv den her et kik, den har jeg været glad for til AMD maskiner: http://www.edbpriser.dk/proces…ps-7x-led-id-5507062.aspx

  • ...der er ikke plads til en tower køler i et Silveestone DS-380 kabinet. Har ikke lige slået det op men mener kun CPU højden må være 75mm så det begrænser udvalget en del hvis man vil have noget der er near silent.

  • Tag en god luft køler i stedet, det tror jeg du får mere ud af + du spare lidt penge - Kølere i 200-400kr. klassen er ofte ren gode til prisen:-)


    Giv den her et kik, den har jeg været glad for til AMD maskiner: http://www.edbpriser.dk/proces…ps-7x-led-id-5507062.aspx

    Mener kun der er 75mm til højde på CPU køler i et silverstone ds-380 kabinet, så det begrænser det en del hvis man vil have near silent køling.... Udelukker ihvertfald tower kølere

  • Mener kun der er 75mm til højde på CPU køler i et silverstone ds-380 kabinet, så det begrænser det en del hvis man vil have near silent køling.... Udelukker ihvertfald tower kølere


    Ahh surt, så jeg ikke, beklager - Nyt link: http://www.edbpriser.dk/proces…-scsk-1100-id-636372.aspx