R9 290X LIGHTNING vs. GEFORCE GTX 780 TI

  • Hvis jeg skulle vælge, så vil jeg smide mine penge efter et 780ti. Overclocker overhovdet ikke så voldsomt, derfor vil det være spild at penge for mig hvis jeg købte en lightning edition.


    Et 780ti har en bedre base performance end 290x, hvilket gør det mere passende til mig. Det tag mig altid hundrede år at overclock mine grafikkort. MSI R9 290x er et godt kort hvis du er en hardcore overclocker! og ikke lavet til almindelig bruger. Hvis jeg gik med et 780ti får jeg et kort er billigder, har bedre performance og har alle Nvidias lækkere features.



    http://www.pricerunner.dk/pl/3…OC-3GD5-Sammenlign-Priser

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Som overskriften lyder, hvilken ville i foretrække?
    Beskriv gerne hvorfor.)


    Lightning, og grundene for at vælge det kort er:


    24 indbygget lydkanaler, som vi forhåbentlig høre mere til.
    Mantle.
    512bit bus. Snart skifter folk til højre opløsninger, og så er 384bit bare ikke godt nok.
    Konsollerne bruger AMD grafikkort = Bedre understøttelse fra spil generelt.




    Grunde til køb af 780 TI man høre fra folk, som ikke giver mening:


    Physx giver ingen forskel i spil i dag, da det også køre med AMD grafikkort(Bare ikke på grafikkortet).
    DX12 Jubbii.... Kan erstatte mantle, er lige så godt, og bla bla.. My ass.... DX12 fungere også på R9 290X, så R9 290X har begge dele, og begge dele vil komme i brug i nye spil. Om det så er lige så godt som Mantle, aner det ikke, og det ved andre heller ikke - Men R9 290X udnytter begge dele 100%.




    Når det er sagt, så ville jeg købe R9 290 med en god køler i stedet, da det yder næsten lige så godt, til en betydeligt lavere pris:-)


  • Billigere? MSI R9 290X Lightning er billigere end hvert eneste GTX 780 Ti på markedet.


    Når det er sagt, så ville jeg vælge et Sapphire R9 290X Tri-X i stedet. Stort set lige så godt som MSI Lightning, men væsentlig billigere.


  • Billigere? MSI R9 290X Lightning er billigere end hvert eneste GTX 780 Ti på markedet.


    Når det er sagt, så ville jeg vælge et Sapphire R9 290X Tri-X i stedet. Stort set lige så godt som MSI Lightning, men væsentlig billigere.


    Gå modelllen ned og tat 290 uden X, OC den og du har det samme.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Et overclocket R9 290X er stadig hurtigere end et overclocket R9 290. Og jeg tror ikke trådstarter er interesseret i at gå på kompromis, når han kigger på R9 290X Lightning og GTX 780 Ti.

  • Lad os starte med at efterspørge, hvad kortet skal bruges til, hvad det skal passe sammen med osv. Det er ikke altid det dyreste og kraftigste kort er den bedste løsning.


    Lightning er altid en kende dyrere end de fleste andre, men ingen også, IMO en tand federe end andre sammen med Asus' køleløsninger.

  • Jeg ville personligt vælge et 780TI. Jeg har selv lige købt et MSI 290x Gaming. Og er overhovedet ikke tilfreds med mit køb. Det lever slet ikke op til mine forventninger..


    Jeg synes ikke det yder særlig godt, jeg har kørt flere benchmarks på kortet, og ligger i den lave ende af scalaen... Fik skiftet til hurtigere ram og bedre strømforsyning...
    Så det har efterhånden været mig et dyrt kort...


    Men du får selvfølgelig understøttelse af Mantle og deres 24bit lyd halløj..
    Det skal du så også huske at tage med..


    MVH
    Tesla

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • ^Det har vel snarere noget at gøre med en fejl i hardware eller driver. Og så vidt jeg husker er det kun 3dmark og Unigine du kigger på?


    Ethvert kort kan have en fejl, uanset hvor godt eller dårligt det generelt er.

  • Det kan godt tænkes du har ret. Men hvis du søger lidt på nettet, vil du se at der er mange der har problemer med de kort... Enten er driverne simpelthen for dårlige, ellers er der fejl på kortene. Og som jeg kan forstå på det, så har AMD sendt test kort ud med en anden bios, og der kan ligge en del af problemet. Desuden har mange problemer med blæserne, de køre ikke optimalt, starter op for at køre ned igen. Alt det er så kun noget jeg har læst mig frem til...
    Om det har noget på sig ved jeg jo ikke. Men kan kun fortælle om min erfaring med kortet. Og den er ikke tilfredsstillende.


    Angående de bench. Så ja, det er de to jeg kigger på.. De eneste to jeg lige kender der kan stresse mit kort mest. Hvis du kender andre er jeg meget interesseret. Det ville være fedt.. Eller hvis du kunne lave en, så vi kunne sammenligne, hvis du er med på den..

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • I bund og grund er det ligegyldigt hvordan kortet kører i de programmer, det handler om ydelsen i spil. Eller i litecoin mining eller hvad man nu ellers rent faktisk bruger kortet til.

  • Det kan godt tænkes du har ret. Men hvis du søger lidt på nettet, vil du se at der er mange der har problemer med de kort... Enten er driverne simpelthen for dårlige, ellers er der fejl på kortene. Og som jeg kan forstå på det, så har AMD sendt test kort ud med en anden bios, og der kan ligge en del af problemet. Desuden har mange problemer med blæserne, de køre ikke optimalt, starter op for at køre ned igen. Alt det er så kun noget jeg har læst mig frem til...
    Om det har noget på sig ved jeg jo ikke. Men kan kun fortælle om min erfaring med kortet. Og den er ikke tilfredsstillende.


    Angående de bench. Så ja, det er de to jeg kigger på.. De eneste to jeg lige kender der kan stresse mit kort mest. Hvis du kender andre er jeg meget interesseret. Det ville være fedt.. Eller hvis du kunne lave en, så vi kunne sammenligne, hvis du er med på den..

    Hvis det ikke er langt for lang tid siden du købte det, så kan du kontakte amd eller forhandleren og høre om du ikke kan få pengene tilbage, hvis du åbenbart oplever så mange problemer.

    Ja okay, fint nok, kan godt se at 780ti er dyre end et 290x (kigge bare på komplett). Synes dog nvidia har en bedre pakke til mig, derfor lander mit bud på et 780ti.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Det kan godt tænkes du har ret. Men hvis du søger lidt på nettet, vil du se at der er mange der har problemer med de kort... Enten er driverne simpelthen for dårlige, ellers er der fejl på kortene. Og som jeg kan forstå på det, så har AMD sendt test kort ud med en anden bios, og der kan ligge en del af problemet. Desuden har mange problemer med blæserne, de køre ikke optimalt, starter op for at køre ned igen. Alt det er så kun noget jeg har læst mig frem til...
    Om det har noget på sig ved jeg jo ikke. Men kan kun fortælle om min erfaring med kortet. Og den er ikke tilfredsstillende.


    Der er mange der har problemer med standartkøleren - Det er derfor man køber et af dem med en god køler på, det er et super kort;-)


  • Der er mange der har problemer med standartkøleren - Det er derfor man køber et af dem med en god køler på, det er et super kort;-)


    Hvis du kigger længere oppe, så skriver han, at det er et 290X Gaming, hvorfor det må være et MSI Radeon R9 290X Gaming med en TwinFrozr IV køler på (ret mig hvis jeg tager fejl). In that case, så er det jo en rigtigt god køleløsning han har på kortet.


    Med det sagt, så ville jeg vælge et 780Ti, hvis valget stod mellem de to. Men som Keyser spørger, kunne det være rart, at vide hvad det faktisk skal bruges til :-)


    Grunden til mit valg:
    Jeg har siddet med min del af både R9 290 og R9 290X, og generelt er der altså bare mange flere problemer med de kort, end der er med kort fra Nvidia-lejren. Meget af det skyldes, uden tvivl, dårlige drivere. Men nu har de kort altså været på markedet i et godt stykke tid, hvorfor man efterhånden skulle forvente, at alle børnesygdomme med driverne skulle være kureret.


    Nu har jeg ikke fået Lightning i testmaskinen endnu, så skal ikke kunne svare på, om det samme gør sig gældende med det kort, men det håber jeg dælme ikke. Et så eksklusivt kort, skal bare fungere. Mange af komponenterne på det er "handpicked" - dvs. f.eks RAM er blevet nøje udvalgt og er overspeced i forhold til andre. Så jeg glæder mig til, at komme i gang med, at teste det.

  • Hvis du kigger længere oppe, så skriver han, at det er et 290X Gaming, hvorfor det må være et MSI Radeon R9 290X Gaming med en TwinFrozr IV køler på (ret mig hvis jeg tager fejl). In that case, så er det jo en rigtigt god køleløsning han har på kortet.


    Men nu handlede det så om hvad andre havde fortalt på nettet, og mange af dem kan jo godt sidde med et referencekølet R9 290X.

  • har selv købt sapphire dual-x r9 270X her, som er ret billigt, men det kører ret fint med min gamle intel core 2 ekstreme QX9770, man skal bare huske at få slettet alle rester af det gamle intel gfx kort...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvis du kigger længere oppe, så skriver han, at det er et 290X Gaming, hvorfor det må være et MSI Radeon R9 290X Gaming med en TwinFrozr IV køler på (ret mig hvis jeg tager fejl). In that case, så er det jo en rigtigt god køleløsning han har på kortet.


    Han skriver, at han har læst på nettet mange har problemer - Og det er det jeg svare på:-)


    Bortset fra det - Det problem Devilcricket beskriver i sin egen tråd, giver ingen som helst grund til at tro der er et problem med hans grafikkort.