Hjælp er mit grafikkort stået af?

  • Hej Tweak.dk brugere!


    Jeg har problemer med min Dell computer efter 3 års tjeneste. I spil som diablo 3 begynder skærmen og "flimrer" eller der kommer "sne" på hele skærmen. Farverne er desuden også i uorden.


    Spørgsmålet er så: Er det mit grafikkort som er stået af eller kan det være et andet problem?
    (se vedhæftet for eksempel på problemet)


    Håber meget at i kan hjælpe mig med dette problem. På forhånd tak!


    Mvh.
    Lurbakke

  • Prøv at sætte opløsningen ned, og se om det hjælper - Hvis det gør, så kan det godt være kablet.


    Men jeg synes nu det ligner RAM fejl mest desværre... (Altså Rammen på grafikkortet)

  • Jeg har nu testet med et andet grafikkort, dette resulterede i at computeren frøs og jeg kunne ikke gøre andet end at slukke computeren. Jeg har også forsøgt at skifte skærmkablet da jeg troede dette var problemet men problemet var der stadigvæk. Skærmen er en ældre Amitech TFT skærm med 8-10 år på bagen.
    Jeg har haft problemer med at mit grafikkort blev for varmt, men efter jeg rensede grafikkortet har der ikke været noget problem med at det blev for varm længere.
    Er derfor helt på bar bund igen, håber i har nogle ideer til hvad der så kan være galt

  • Ja pixelfejl og miksede farver er typisk for RAM fejl på Grafikkortet - Du kan eventuelt prøve at køre en benchmark eller to med højt brug af Teksturer og se om du kan få maskinen til at gå helt ned.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |