gtx kort valg

  • hej. jeg mangler kort til en gamer og jeg har kigget på disse to. asus gtx 770 4gb x2 i sli. asus gtx 780ti.
    jeg har hørt at microsluttering tit er der når man laver sli, men er det rigtigt, og hvis det er, sker det så også på 770 sli.
    jeg laver måske lidt 3d vision og 3d sorround, så derfor skal jeg bruge nvidia kort, med over 2gb vram. den skal holde i ca 4-5 år hvis muligt. :)

  • hvis den skal holde så lang tid som mulig så er det vel et 780/780ti du skal ud i. så kan du altid smide et til i op et senere tidspunkt :) de kommer jo til at blive noget billigere brugt :)

  • tror bare ikke at jeg nogensinde får sparet 4500kr op til et ekstra 780ti.den eneste grund til at jeg kan købe det lige nu er på grund af konfirmationspenge om 2 måneder. hvad hvis vi siger 3d sorround. er 3gb så nok, eller ville det give mere mening at købe 2x4gb kort. og ja jeg ved godt at man ikke får 8gb vram, når man har 2 kort på 4gb. :)

  • nu kom jeg også lige til at tænke på at 780ti vil holde i lang tid, og så hvis jeg vælger sli, så holder de endnu længere, men om 2-3 år vil skærm standarten måske være 1440p og så vil jeg stå med 3gb vram, som ikke er nok til at køre fremtidens spil.

  • Jeg ville personligt vælge det her grafikkort i stedet for, det ser der umiddelbart ud til at være en god fremtid i med mantle, indbygget 24 channals lyd, osv..: http://www.edbpriser.dk/grafik…salg-4-gb-id-7992542.aspx

  • Enig med Dnope... Ville også klart vælge AMD kortet... Det er næsten ligeså hurtigt, det har Mantle, som helt sikkert bliver til noget stort. Og så spare du omkring 500\1000 kr alt efter hvilket kort du vælger.. Selv ville jeg vælge et http://www.edbpriser.dk/grafik…g-4g-4-gb-id-8058729.aspx.

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • Sapphire R9 270X 4Gb koster kun 1550 kr ca herhjemme og er det så ikke nok kan man købe 2 af den istedet...endnu har jeg ikke set noget den ikke kan køre endnu her.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Bare lige for at gøre det klart:
    GTX 770 er et rebrandet GTX680 og R9 270X er et rebrandet HD 7870, så altså sidste generation, på trods af navnet!


    Når 3GB RAM er for lidt, vil kortet ikke være begrænset af for lidt RAM, men generelt for lidt regnekraft til at håndtere opgaven, om så det havde 12GB RAM.
    -Ellers så skulle det da være noget nyt, alle kort der hidtil er kommet med dobbelt op på RAM i forhold til standart versionerne, har ikke haft nogen nævneværdig fordel i høje opløsninger, netop pga manglende GPU regnekraft.


    *Edit*
    Se fx her, GTX770 2GB vs 4GB
    http://alienbabeltech.com/main/gtx-770-4gb-vs-2gb-tested/3/
    Altså en meget lille forskel, og tydeligt mangel på GPU power.


  • Når 3GB RAM er for lidt, vil kortet ikke være begrænset af for lidt RAM, men generelt for lidt regnekraft til at håndtere opgaven, om så det havde 12GB RAM.
    -Ellers så skulle det da være noget nyt, alle kort der hidtil er kommet med dobbelt op på RAM i forhold til standart versionerne, har ikke haft nogen nævneværdig fordel i høje opløsninger, netop pga manglende GPU regnekraft.


    Det er korrekt når man anvender et enkelt kort. Men med to eller flere i Crossfire/SLI, så bliver GPUernes samlede regnekraft jo markant større, og så kan man nå derhen hvor hukommelse bliver en begrænsende faktor. Læg mærke til at den test du linker til tester et enkelt kort ad gangen.

  • R9 270X er et rebrandet HD 7870, så altså sidste generation, på trods af navnet!


    Den nye chip bliver ikke lige så varm, og derfor kan den køre ved lidt højre hastigheder uden at ændre synderligt på strømforbruget - Men ja de er meget ens, og man kan ikke mærke ydelses forskelen - Selvom den er der:-)

  • Sikke noget vrøvl Dnope, R9 270X har et højere TDP end HD 7870 og med samme køler vil den derfor blive lidt mere varm. Men forskellen er ret lille, og med en god køler kan det være ligemeget.