god gamer?

  • hej jeg bygger snart en gamer,og jeg ville bare lige høre hvad i siger til mit build.
    i7 4770k
    corsair h100i
    asus gtx 770 4gb x2 i sli
    corsair rm850
    corsair obsidian 750d
    asus Maximus v1 hero
    corsair vengeance pro 16gb 1866MHz cl9
    wd Black 1tb
    Samsung 840 evo 120gb ssd
    ASUS BC-12D2HT/BLK/B/AS dvd/bd drev


    jeg har prøvet at gøre den så futureproof som muligt. jeg har valgt i7 4770k på grund af dens flere tråde pr core, og hyperthreading, da spillene måske udnytter dette om 1-2 år. Jeg laver også en smule videoredigering. 16gb ram er også for at gøre den futureproof, da spillene måske udnytter dette senere, og jeg laver lidt multitasking. 4gb kort er fordi at spillene i dag kan bruge mere end 2gb vram selvom man kun spiller i 1080p, hvis de får lov til det, og hvis det allerede er sådan nu, så bliver det nok mere nødvendigt om nogle år. bundkortet er jeg ikke helt sikker på, da jeg ikke kan finde mere end 2-3 videoer om den på youtube. er det fordi det er et dårligt bundkort, eller fordi folk bedre kan lide andre, som fx msi z87-g45

  • Flere tråde per core er det samme som hyperthreading.


    Jeg ville nok overveje en anden CPU-køler, den der er dyr og ikke helt stille.


    Du kunne overveje et par R9 290 i stedet for GTX 770 4GB. Merprisen for GTX 770 med 4GB betyder at man ikke får ret god værdi for pengene. 4-500 kroner ekstra for et R9 290 giver markant mere ydelse.


    Strømforsyningen er okay, men du kan få højere kvalitet til en lavere pris.


    Du kan sagtens spare på bundkortet (ikke fordi det er dårligt, bare fordi det er i den dyre ende). Jeg ville også anbefale noget billigere RAM, gerne uden de der unødvendige høje heatsinks.


    Harddisken kunne du skifte ud med WD Blue eller Seagate Barracuda. Stort set lige så gode, og noget billigere. Brug evt. pengene på en større SSD i stedet (f.eks. en 240 GB Crucial M500).

  • ok, men jeg smider ikke h100i ud af systemet, på grund af lidt støj. jeg har valgt den på grundlag af softwaren der følger med, og at det skulle være en af de bedste kølere derude. jeg kan desværre ikke atge amd kort, da jeg spiller lidt 3d, og jeg tror ikke amd har lavet deres bud på 3d vision 2, og hvis de havde så har jg heller aldrig hørt om en skærm der understøtter det. rammene har jeg også valgt lidt på grund af udseende, da de passer perfekt ibnd i systemet. hvis du kigger på delene vil du også se at ALT er sort og rødt. selv ssd´en. jeg ved heller ikke helt med hdd´en, da jeg ikke har nogen erfaring med nogen af dem. det eneste jeg ved om dem er at man ikke skal tage wd green, da der er for meget strømbesparelse på den, men jeg holder alligevel med wd, da jeg har hørt at de er mega gode, og det er også dem der er flest af i computere

  • jeg spiller lidt 3d, og jeg tror ikke amd har lavet deres bud på 3d vision 2, og hvis de havde så har jg heller aldrig hørt om en skærm der understøtter det.


    Nvidia's 3D Vision 2 Vs. AMD's HD3D - De har sikkert hver deres fordele og ulemper, men AMD har et tilsvarende system, har personligt aldrig prøvet det, burde måske:-P


    Jeg ville vælge det her grafikkort i stedet for: http://www.edbpriser.dk/grafik…salg-4-gb-id-7992542.aspx


    Når du har en SSD disk, så ville jeg købe en Western digital green/red(Super diske, jeg har mange af dem, og nogle green er mange år gamle) - I stedet for Western digital Black/Blue(køre 1-2år for mig, og så dør de..), for at få bedre holdbarhed. Seagate green er måske ok(Den ene jeg har tilbage lever endnu)


    Westrn digital green har ikke problemer i Windows, der er dog noget knas med linux, de spinder hurtigt ned, og linux så beder dem spinde op igen, osv... Det resultere i at i en linux maskine, vil disken stå og spinde op, og ned hele tiden.. Det giver mange døde diske, men det sker ikke i windows:-)