Hjælp! ny pc genstarter.

  • Hej igen :)




    Min nye pc genstarter umotiveret. i loggen skriver den . kristisk kernel-power. jeg aner ikke hva jeg se efter mere. jeg har læst og læst. de fleste skriver det er noget med hardware, jeg har installere de nyeste driver jeg har kunne finde.


    jeg har lavet dvs test uden fejl ram osv. jeg har ingen høje temp. den genstart imens jeg skrev her.


    jeg paster lidt her fra loggen.


    deter Windows 8.1 pro. håber virkelig nogle har nogle inputs _:


    hold da op med mellemrum den fik lavet. det må i undskylde








    EventID
    41












    Version
    3













    Level
    1













    Task
    63













    Opcode
    0













    Keywords
    0x8000000000000002












    -
    TimeCreated










    [ SystemTime]
    2014-03-23T11:05:29.059668700Z













    EventRecordID
    798













    Correlation












    -
    Execution










    [ ProcessID]
    4








    [ ThreadID]
    8













    Channel
    System













    Computer
    Mainframe












    -
    Security










    [ UserID]
    S-1-5-18






    -
    EventData










    BugcheckCode
    0







    BugcheckParameter1
    0x0







    BugcheckParameter2
    0x0







    BugcheckParameter3
    0x0







    BugcheckParameter4
    0x0







    SleepInProgress
    0







    PowerButtonTimestamp
    0








    BootAppStatus 0




    hilsen jesper

  • heller ikke hvad du skal se efter hvis det ikke er en RAM fejl. måske er det din PSU der har et problem hvis RAM har det fint..check kabler osv.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvordan ser jeg om den fejler :)?


    Det er ikke fordi vi vil snage i hvad der sidder i din computer, eller pumpe dig for private oplysninger;-)


    Men... :-D


    Hvis du skrev hvilken RAM, bundkort, CPU, Grafikkort, og Strømforsyning der sidder i, så vil det meget nemmere kunne give nogle ide'er til hvad der kunne være galt:-)


    Det er ikke interessant om der er 2, eller 8 GB RAM i - Men præcist hvilken ram der er tale om, det vil sige link til rammen, eller mærke, hastighed, volt, og CL tider - Hvis det er Corsair, ville det yderligere være rart at vide om det er XMS RAM.


    Strømforsyningens Watt er ikke interessant, som hvor mange ampere den giver i 12volt, eller et link til den.


    Det samme gælder bundkort, hvilket mærke, eller chipsæt giver ingen ide om hvad der kan være galt - Men link til bundkortet, eller mærke + chipsæt, samt socket, og version kan gøre det sammen med de andre informationer:-)


    CPU Model nummer, f.eks. I5-4670K, eller FX-6300 osv..




    mvh.

  • Det er de dele jeg linkede til i min anden tråd :P


    Men jeg har måske fået løst det, det var en defekt strømforsyning :)


    Jeg har fået en ny i dag og den har kørt siden jeg skifede så jeg krydser fingere :)


    Hilsen jesper