Godkendt Gaming PC?

  • jeg ville smide en ssd i . det er virkelig en af de ting der virkelig gør en maskine lækker nu om dage.. du kan sagtens tage en billigere processor køler hvis det er pengene der gør forskellen.


    men ville til den pris forvente at få en del mere... i7 ssd osv osv... og et markant bedre kabinet...
    syntes at Kr. 13757 er lige i overkanten for den maskine.....





    har du evt mulighed for selv at bygge maskinen ??

  • Tjek det billede jeg har lagt op.
    Du skal bare finde et kabinet du kan lide og så "spare" du ca. 500


    Derudover får du:


    hurtiger ram
    bedre processor
    bedre grafikkort
    en SSD + 2tb hdd



    Windows 7 = færre fejl i spil og nemmere at finde ud af (du kan opgradere til windows 8.1 til 129 kr. mener jeg det er)



    Alle tingene er fundet hos computersalg.dk


    Men søger du på edbpriser kan du nok spare ca. 600 kr.



    Er det svært at samle en PC?
    Nej det er det ikke, alt det kræver er manualen fra båndkortet eller en tur på youtube.
    Og nu kan jeg se du er fra Skive, så om ikke andet kan du skrive her og høre om der er nogen i nærheden af dig, der kan hjælpe dig med at samle :)

    Images

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

    Rettet en gang, sidst af NearBy? ().

  • Ovenstående er en klar forbedring, men jeg synes faktisk stadig ikke der er god sammenhæng mellem pris og ydelse/kvalitet.


    Jeg ville anbefale en billigere Core i5-4670K der er stort set lige så god til spil. Dertil et billigere Radeon R9 290, der kun er en lille smule langsommere end R9 290X. Sapphire's Tri-X version er rigtig god, også når det gælder R9 290 i stedet for 290X.


    Langsommere RAM ville også være en bedre deal, og til gaming kunne 8GB sådan set godt gøre det. Man kan også få en god 2TB harddisk markant billigere, om det så er Seagate Barracuda eller WD Blue.


    Strømforsyningen er ikke af en kvalitet der svarer til prisen. 750W er også unødvendigt til det system. Jeg ville foreslå en XFX Core Edition 650W, eller den semi-modulære XFX XXX Edition 650W.
    Bundkortet er heller ikke af så høj kvalitet. Skal det være Asrock ville jeg anbefale minimum Z87 Extreme3, og helst Extreme4 eller derover. Ellers kan man tage Asus Z87-A eller derover, eller tilsvarende bundkort fra MSI eller Gigabyte.


    I et så high-end system måske overveje en Noctua-køler i stedet. Og endelig ville et kabinet også være en fordel - jeg kunne foreslå et Fractal Design Define R4, men det kommer også an på hvilken stil man foretrækker.

  • Tak Sakkura, du kom med en bedre problem formulering end jeg kunne :)


    Jeg tog bare udgangspunkt i det han fik tilbudt til prisen og prøve så at finde noget tilsvarende.




    Men som Sakkura siger, du kan sagtens spare en del ved at gå lidt ned. Jeg anerkende gerne at han er langt bedre til HW end jeg er. Men ville bare gøre mit bedste.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • hvis i havde læst mit indleg så husk at det ikke gav mening overhovedet, da jeg havde misforstået kortene. det bliver ikke kraftigere end det andet build. jeg kan godt lave et nyt build men det laver jeg måske senere.