Photoshop - hardware

  • Jeg sider lidt og kigger på at skulle have opdateret lidt og nu er det jo alt alt alt for længe siden jeg holdt øje med hardware markedet.


    Jeg har kig på nyt mobo, cpu, ram og psu.


    Prisen skal meget gerne holdes nede men det skal også være noget der virker.


    Har kigget på 4670k og 4770k og vi snakker 16gb ram.


    Hvad bundkort skal man kigge efter??


    Krav: lydkort med spdif ud - minimum 6 sata og usb 3


    Regner med bare at genbruge mit GTX260 kort da det eneste jeg spiller er Diablo3 og det er kun engang imellem.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Komplett har nogle gode bundles. Men du siger den skal bruges til photoshop? Det kræver da ikke noget specielt hardware. En i5 4670k, 8gb ram og et Asus deluxe vil være helt fint.


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Komplett har nogle gode bundles. Men du siger den skal bruges til photoshop? Det kræver da ikke noget specielt hardware. En i5 4670k, 8gb ram og et Asus deluxe vil være helt fint.


    Sendt fra min SM-N9005

    Jeg knokler ofte med tunge filer og har pt 12gb ram i maskinen. Jeg kan se jeg ofte er over de 8gb så er helt sikker på det er 16gb der skal i maskinen. Photoshop kan blive ret tung når man kaster nok arbejde efter den.


    Det er egentlig også et tungt program photoshop når man bruger det professionelt.


    Jeg laver også små video ting engang imellem hvor 16gb klart er en fordel.


    Kan du smide et link til det bundkort?


    Må lige ind og kigge på de pakker ved kompelt :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Overvejer sådan en i5 i K udgaven også give den engang overclock. Kan se at overclocking i england sælger dem overclocket til 4.2ghz.


    Det må da være til at klare så hvis man finder et godt bundkort...

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy