Støj i højtalere

  • Hej Tweaks.



    For nyligt er der begyndt at komme støj i mine højtalere.
    Jeg har en Pioneer VSX-528-K til at trække mit 5,1 surround set. Forstærkeren er forbundet til min computer via et HDMI kabel som er sat til mit Radeon graffikkort.


    Generelt synes jeg ikke der har været noget, dog er det begyndt her i løbet af denne uge.
    Støjen fremgår som en summen som kan høres når der ikke afspilles mediefiler eller anden lyd.


    Nogen der har en idé om hvad dette kan være?

  • Hej Stephan,


    Jeg havde samme problem med min gamle forstærker, jeg fandt dog aldrig en løsning på det.


    Men hvis du googler "forstærker brummer" eller lign. kommer der et hav af links til gode råd.


    Det kan betyde støj i kablerne, både signal og strøm fx. Jeg er ikke ekspert på dette område, men jeg fandt en masse brugbare informationer ved at søge lidt på diverse hifi-forums.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Tak for hjælpen! :)


    Ved ærlig talt ikke hvad der er sket, men det er stoppet igen! :)


    Bor på kollegieværelse som har et separat relæ pr. værelse. Tror muligvis at grunden kan have været at jeg har haft for meget strøm kørende samtidig. Det syntes at være stoppet efter min kammerat pakkede sit gear sammen og tog hjem.