• Så billige som de er blevet, overvejer jeg lidt at anskaffe mig en.
    Synes alle anbefaler Samsung 840 EVO, men synes ikke dens læsehastighed er lige så hurtig ud fra specs som rivalerne? Corsair virker bedre der, og generelt er jeg meget for mærket, men hvis Samsung har et eller andet, der gør dem bedre, så vil jeg gerne høre det. Der er jo mere til det end hastigheder. Der er jo MLC, TLC, sandforce osv osv.. Kan ikke helt overskue det.
    Hvad er den bedste SSD til billige penge lige nu og hvorfor? Samsung kan fås helt ned til 600

  • Lad være med at kigge på specs, de er stort set ubrugelige.


    Samsung 840 Evo er generelt lidt hurtigere end Sandforce-SSDer, herunder Corsair Force GS og GT (men ikke Corsair Neutron og Neutron GTX). Det er bestemt ikke den hurtigste SSD på markedet, men der er rigtig god ydelse for pengene, især til almindelig brug (inkl. gaming). Crucial M500 er en god sjat billigere og giver også fin ydelse i forhold til prisen.


    Corsair producerer ikke selv delene til deres SSDer, til forskel fra Samsung, Crucial og Intel. Det giver dem en ulempe i konkurrencen, og det er blevet tydeligt på det seneste. Den udvikling var nok også med til at OCZ gik konkurs.

  • Den udvikling var nok også med til at OCZ gik konkurs.


    Ja det ser jeg de er. De snød mig stort med en Vertex2 SSD, som brændte af og så fik jeg bare en mindre og langsommere udgave...

  • Jeg hopper med på Samsung vognen, jeg har stadigvæk den gamle 830 120GB siddende og den er 110% stabil, men den står foran en udskiftning til 840 EVO 256GB grundet den er for lille og ikke mindst stabilitet.


    Crucial M500 kører med en anden crontroller, som ikke er ligeså hurtig som hverken Samsungs eller Intels, men den kan sagtens være med ikke mindst til pengene.


    Men Samsung får mine penge igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har bestilt samsung nu. Mener ikke der hører Sata kabel med, så må se om der er et i bundkortkassen, jeg fik med til min PC. Så skal det være Sata III antager jeg. Er der ellers det med, der skal til for at sætte den i pcen? Jeg kan sætte en harddisk til med strøm og sata, men det er ca. den erfaring jeg har med at pille derinde.
    Synes altid folk nævner pålidelighed eller stabilitet ved samsung ssd. Er det ikke noget, som er meget normalt for ssd'er?

  • Datakablet er bare et SATA-kabel - der er ikke specifikke kabler til SATA3. Selv om de da ofte prøver at snyde folk til at betale ekstra for et "SATA3"-kabel.


    Kabinettet skal have en 2½-tommes monteringsplads, ellers skal du have en adapter.


    SSDers pålidelighed har varieret en hel del. Især de tidlige SSDer kunne ofte gå i udu ret hurtigt. Der var også store problemer med SSDer med Sandforce-controllere, men det er efterhånden blevet ordnet med bedre firmware. Samsung, Intel og Crucial har nok været de mest pålidelige mærker - OCZ var hurtige til at hoppe på Sandforce-vognen og har bl.a. af den årsag et blakket ry.

  • Havde en OCZ vertex 2 som stod af efter 6 måneder så dem er jeg ikke meget for.



    har selv en samsung pro 128gb, samsung basic 250gb og en Samsung 120gb evo sat i anden maskine og er glad for dem alle.


    Kan bla godt lide ved samsung at der medfølger software som kan kopierer din gamle os over på den nye så man ikke behøver geninstallere. den cloner så tager også recovery drev osv så en lækker lille detalje

  • Der findes kun én type SATA-kabel, og den fungerer med alle versioner af SATA. Når de prøver at sælge kabler som "SATA3" eller lignende er det udelukkende for at snyde ekstra penge ud af folk ved at lade som om det er en nyere/bedre type kabel.


    35 kroner er ikke nogen bondegård, men det er faktisk klart overpris når det gælder SATA-kabler.