RAM, PSU og Motherboard til nyt build.

  • Hejsa. Jeg skal have ny computer her til april (når der løn og skattepenge ind), og i den forbindelse søger jeg hjælp. Indtil videre har jeg fundet frem til disse ting, som mit nye build skal indeholde: #mce_temp_url#


    Jeg har dog lige et par enkelte mangler. Dette drejer sig om RAM, PSU og Motherboard. Jeg er lidt lost på disse områder, og søger derfor jeres hjælp. Jeg mangler muligvis også en storage harddisk, så hvis i kender en på 1-2 tb, der er nogenlunde lydløs, så må i hjertens gerne give lyd fra jer :)


    Jeg sigter efter, at systemet skal være "lydløst", og der skal helst ikke være nogle "bottlenecks". Jeg regner med, at det samlede beløb sniger sig op på en 7000-8000 kr.


    Ps. Bør jeg købe en seperat CPU køler, eller er stock køleren lydløs nok?


    Edit: Jeg skylder måske at sige, at jeg spiller i opløsningen 1920x1080. Ja jeg ved ikke lige om det er så relevant, men nu er det med!


    På forhånd tak!

  • Hvis du vil overclocke er en separat CPU-køler en klar fordel. Uden overclocking kan stock-køleren være overraskende stille, så længe der er rimeligt airflow i kabinettet.


    Nu ved jeg ikke om du vil købe det hele hos Komplett eller ej, men hvis det skal være fra dem, så ville jeg anbefale Asus Z87-A, 8GB Crucial Ballistix Tactical DDR3-1600 CL8 og en XFX Core Edition 550W.

    Umiddelbart er jeg lidt skeptisk overfor at overclocke, men det er mest fordi, at jeg ikke har noget som helst erfaring med det, men efter hvad jeg kan forstår, så burde man kunne hente en del performance på det - om det er korrekt eller ej, ved i måske noget om? ;)


    Jeg vil købe det hvor det billigst. Altså hele molevitten. Det behøver ikke at være hos komplett.