Computer til spil

  • Hej.


    Nu har jeg siddet og læst alle de tråde igennem der handler om en pc til spil :) og jeg kan sq stadigvæk ikke rigtig bestemme mig.


    Jeg var faktisk besluttet på at købe et "færdigt" produkt, fra f.eks mm-vision, komplett , topdata osv. men efter jeg har læst lidt op på det igen, er jeg overbevist om det er bedre at samle selv og får lidt mere hw :) Jeg har samlede selv da jeg var ung så hvis det bare fungere nogenlunde på samme måde vil jeg tro jeg kan klare det :)


    Men Jeg kan simpel hen ikke beslutte for hvilke dele og jeg synes det er sværet at sidde og pille i de forskellige dele på f.eks edb priser, jeg kommer tit i tvivl om tingende passer sammen, så min bøn er om jeg kan få en af jer der har lidt styr på tingede til at smide et forslag op på en lækker maskine til ca 8500 + - :)


    Det er kun kabinet med indhold jeg har brug for. Meget gerne et pænt kabinet ( kan jeg dog selv finde :P da det er en smags sag :) men ikke for meget bling bling! ;).


    Jeg tror jeg gerne vil have det der R 290x som jeg forstå det er det bedste ik ?


    Jeg ved godt det virke lusket bare at oprette en tråd for at få en til at gøre arbejdet, men jeg kunne virkelig godt bruge en lille hånd med det her. :)


    Håber der er en venlig sjæl der forbarmer sig :P


    Hilsen jesper

  • Tak for linket :) jeg har været den tråd igennem 2 gange og det er en fin debat. Jeg læste et sted at ydelsen kontra prisen ikke er så stor så man kan lige så godt nøjes med 290 uden x ?

  • Quote

    Tak for linket :) jeg har været den tråd igennem 2 gange og det er en fin debat. Jeg læste et sted at ydelsen kontra prisen ikke er så stor så man kan lige så godt nøjes med 290 uden x ?


    Ja det minder lidt om 7950 vs 7970, bare mere ekstremt. Med lidt overclock kommer 290 meget tæt på 290x i performance.




    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nå men så fandt vi da det gfx det skal være :) jeg regner ikke med jeg skal oc nogenting så det behøver det ikke kunne klare. :thumbup:

    I så fald du ikke skal OC, kan du kigge på disse ting:


    - Bundkort: m5a97 LE 2.0 (eller evo version)
    - CPU: AMD FX-8320
    - PSU: XFX Proseries 550W
    - RAM: G.Skill.Ares 1866mhz
    - SSD: Samsung 840
    - Evt blæser, hvis du synes stock køler larmer for meget: Hyper 212 evo (måske lidt overkill når du ikke skal OC)


    Her får du meget for pengene, især med det grafikkort du har kig på.


    Hvis det skal være Intel så kig efter i5-4570 eller 4670.


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • er temmelig enig med p3t3r men vil dog sige at amd stock køleren larmer! så en anden køler er næsten et must...
    men kølige komponenter har jo også en tendens til at holde længere :)


    crucials m500 ssd gir dog enormt god price/performance
    http://www.edbpriser.dk/ssd-so…16708.aspx?q=crucial+m500



    så ville jeg nok også smide en Wd Black 1 Tb hdd i også :)


    hvis det skal være et r9 290 så ville jeg nok hoppe på msi versionen da folk siger at stock køleren kan larme en del....
    http://www.edbpriser.dk/grafik…-id-8058728.aspx?q=r9+290



    men held og lykke med buildet :)


    /dwmc

  • crucials m500 ssd gir dog enormt god price/performance
    http://www.edbpriser.dk/ssd-so…16708.aspx?q=crucial+m500



    så ville jeg nok også smide en Wd Black 1 Tb hdd i også :)

    Hvis han smider en ssd i, så er black måske lidt overkill. En Evo har nu også virkelig price/performance, især med deres rapid teknologi.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • tja det er ikke specielt mange penge extra for en hdd som nok gerne skal holde i lang tid :) har selv smidt en wd black sammen med min samsung evo ;-) simpelthen fordi jeg er træt af hdd's som dør og så mister jeg en masse data , specielt fotos!. man laver jo ikke en backup dagligt :-)


    http://www.edbpriser.dk/harddi…d-7613933.aspx?q=wd+black


    wd black koster 560 kr (computersalg.dk)


    http://www.edbpriser.dk/harddi…id-6833684.aspx?q=wd+blue


    wd blue koster lige omkring 400 kr. (bj trading)


    må sige at personligt smider jeg gerne 160 kr extra for en bedre hdd.
    men kna være mig der har mistet for meget data pga dårlige hhd's :cheers:


    /dwmc

  • 1000 tak jeres input . Jeg vil heller five lidt mere også få noget der kan holde :) stock blæser er det den der følgere med ? Det msi kort ser fint ud ved du om det larmer meget ? Er der stor forskel på amd og intel jeg har altid haft intel men det er nok mere tilfældig :)

  • Ja en stock køler er den der følger med når du køber en Processor (Ja eller faktisk alt med blæser).

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • 1000 tak jeres input . Jeg vil heller five lidt mere også få noget der kan holde :) stock blæser er det den der følgere med ? Det msi kort ser fint ud ved du om det larmer meget ? Er der stor forskel på amd og intel jeg har altid haft intel men det er nok mere tilfældig :)

    Jeps. Du kan jo vente lidt med at bestille en ny blæser, for lige at høre, hvor meget den larmer.


    Jeg kører selv med stock-cooler, og den larmer da en del - især i spil som Battlefield 3. Men hvis man ikke er helt panikken over en anelse larm, så er det intet problem ;) Min FX-6300 kører med rigtig gode temperaturer, selv med stock cooler.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • temperaturene på min 8320 var også helt fine med stock køleren :) men bling bling og mindre larm i ved....


    msi's køler skulle ikke være den værste hvad larm angår :) ¨har selv asus direct cu 2 og den er stille og dejlig, men jeg er lidt en asus fanboy :)

  • Der er også et asus 290 :)


    Det er svært at beslutte om det skal være amd eller intel. Jeg kigger lige videre på de produkter i har andbefalet når jeg får tændt pc senere :)


    Er der nogen af jer der kender en lille midi :) kabinet jeg er meget fan af små kabinetter men frygter at grafikkortet er for stort og der bliver for varmt der inde ?
    Undskyld hvis det bliver lidt rodet jeg skriver fra mobil :)

  • Du er fan af små kabinetter? Så har jeg måske svaret. Jeg har i langtid led efter et kabinet som dækket min meget krævene krav. Og jeg ente med at købe dette
    https://www.komplett.dk/silver…o-sg10-micro-tower/790863



    1 Kan tag grafikkort op til 33cm mener jeg. Så det vil sige alle grafikkort på market. (ret mig hvis jeg tager fejl


    2 kan have Corisar H80 hvilket vil sige at du kan have andre from for vandkøling hvis man er til det. Dog skal der moddes lidt. Men ikke det store.


    3 kan have en atx psu.


    4 kan have mini atx hvilket er et kæmpe plus, da der er flere bundkort.


    5 kan have 2 3,5 hdd og 2 ssd. 1 dvddrev. eller 2 ssd i den plads.


    6 køler godt. er overrasket over hvor lidt talene er steget i forhold til mit store kabinet.


    Self er der da også nogen mindre gode ting. Som det er lidt svært at føre ledninger. Det er bedst at have en psu med stik. og helst ikke coriser tm som har flade ledninger Det kan være der men det er lidt svære at få pænt.
    Også self at det hele er bare mere kompakt så det tager lidt længere tid at sætte op pga den mindre plads og den sidste imo at det dvddrev som man skal bruge er et "slim" som der ikke er mange af og koster lidt mere.

  • det kommer lidt an på hvad du kalder lille :)


    har selv et z11 fra zalman og det virker for mig relativt småt :)
    men hvis du vil over og lave et mini itx build så kan du få det meget småt men så skal du også regne med at smide nogle flere penge hvis du vil ha samme ydelse i hvert fald efter hvad jeg har set :)
    men hvis der er tale om et midi tower så er der et meget meget stort udvalg.


    et af mine personlige favorit kabinetter er det her
    det er måske ikke verdens mindste men det har nogle dejlige features :)
    http://www.edbpriser.dk/kabine…m-scout-2-id-6959973.aspx

  • jeg har flere gange bygget almindelige pc´ere ind i kufferter og Videoafspillere, og varme har nu ikke været et større problem, bare man sørger for at luften flyder den rigtige vej rundt forbi køle-profilerne og ud. man antager den slags er ok i en helt lavet pc, men det kan godt lige betaler sig med en stjerneskruetrækker, lige at checke om de vender rigtigt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • hej.


    Jeg er prøver at sammensæte noget og smide det op. jeg har bare haft mega travlt på job og sønike tager også tid :D


    Jeg spiller meget wow men vil gerne spille nogle er de kommende spil. min pc kan knap nok trække wow nu så den er slidt :)


    Er det ligegyldig om man vælger amd eller intel ? vil jeg som almindelig hygge spiller mærke nogen forskel ?


    Tusind tak for jeres input :) det er et fint kabinet.


    Hilsen jesper

  • nej du vil ikke mærke forskel i spil om det er en i5 eller en amd 8320/8350 processor...


    wow vil køre bedst på en intel cpu da de er bedre til single processor ting, men real forskellen er ikke til at mærke specielt ikke hvis man kommer fra en meget gammel computer :-)


    og nyere spil vil forhåbentlig udnytte flere end en kærne ;-)


    /dwmc

  • Jeg spiller meget wow men vil gerne spille nogle er de kommende spil. min pc kan knap nok trække wow nu så den er slidt


    Hvis WOW er det spil, som du går mest op i, så ville jeg nok kigge efter end APU fra AMD, godt nok er den ikke ligeså kraftig som enten I4670K fra Intel eller en FX cpu fra amd, men du får 4 kerner i CPUdelen og et ganske kraftig GFX indbygget i Kalveri versionen, som er den nyeste, den kan sagtens holde mange år endnu.
    Spiller du ikke i opløsninger over 1920x1080, så ville det helt klart være mit valg til en lille all round maskine.
    Køb du en APU, bundkort og ram som passer og du er kørende, da GFX delen hos AMD er lysår foran Intels HD 4600. 4 kerner er nu engang nok til dagens spil lige bortset fra ganske få spil hvor spiloplevelsen vil bliver lidt bedre(læs flydende) med flere kerner.


    Vælger du at vil have en traditionel opsætning, så vil jeg mene at bang for the buck ligger igen hos AMD med en FX 6300 sat sammen med et godt middelklasse GFX, så skal WOW nok bliver glad igen.


    En god all round maskine vil jeg mene består i dagens DK af, en A10-7850k og bundkort til og 8 GB 1866Mhz ram, så har du mere end rigeligt til at spille WOW på. Smider du så ekstra køling på, så er der en god del gratis kraft at få via OC.


    Så har du et samlet system for ikke mere end 2294,- og du er kørende.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet 2 gange, sidst af Ebo ().