Trådløs gaming hjælp

  • Edit: Tråden er mere lavet om nu til at finde frem til det helt rigtige trådløse headset :)


    Først og fremmest, hej!


    Jeg er lige skiftet fra konsol tilbage til PC, havde PC for mange år siden. Kunne huske denne side, og tænkte det var et godt sted at spørge.


    Anyway. Jeg har lige købt en ny, brugt PC som jeg virkelig er glad for. Desværre har jeg bare et helt standard USB tastatur, og en almindelig trådløs mus. Har intet headset af nogen art til min maskine.


    Jeg har kigget på Logitech's G930, som efterhånden er nede i et overkommeligt prisleje, og jeg er meget fan af 7.1 da jeg spiller Battlefield serien ret meget.


    Det skal lige understreges jeg ikke er nogen super seriøs gamer, går bare efter en god oplevelse, eller hvad man skal sige.


    Er der nogle alternativer til G930'eren?


    Jeg har som sagt et helt standard USB tastatur, virkelig elendigt. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få et trådløst tastatur også, men ved at der ikke er lavet ret mange, hvis overhovedet nogen, trådløse gamer tastature. Jeg er heller ikke super fan af at de ser helt overdrevet ud Logitech's G serie f.eks. - Jeg har derfor kigget på et Logitech K800, som bl.a. har en fed illuminated feature.


    Egner Logitech K800 sig til "casual" gaming? Findes der alternativer?


    Sidst men ikke mindst, så har jeg en helt almindelig, synes jeg selv, Logitech mus. (Begynder at lyde som Logitech fan :rolleyes: ) Det er en M705.


    Er der nogen grund til at opgradere sin mus?


    Håber nogen kan være behjælpelige med at assistere mig i min søgen.


    Som en side gevinst kan jeg lige hurtigt fortælle, at min plan er, at lave en gamer/mediecenter PC. Den bliver placeret inde i stuen i et flot kabinet (Fractal Design Node 605) og derefter bliver der trukket HDMI til en skærm i soveværelset (AOC G2460Pqu) hvor jeg har mit lille skrivebord. Skærmen har USB porte, hvor jeg vil slutte tastatur og mus til, samt trådløst headset. Efterfølgende bliver der købt et mindre kombi tastatur til stuen, som har integreret trackpad eller hvad man kalder det, samt multimedie knapper.

  • jeg ville nok holde mig fra et trådløst tastatur til fps spil :-) men det er bare mig hvis du er ultra casual så er det lidt lige meget :)


    ja der er altid god grund til at opgradere sin mus :) har selv en logitech g700 trådløs mus som jeg er rigtig glad for man skla bare huske at lade den op. har også tidligere haft deres gaming mus både med kabel og uden. men jeg vil klart anbefale en g700 eller en g400 hvor jeg egentlig personligt syntes at ergonomien out of the box er bedst på g400 men har man vennet sig til g700 så er den faktisk virkelig fed!



    der er en del alternativer tror jeg
    her er et meget godt sted at kigge :)
    http://www.youtube.com/user/Li…ch?query=wireless+headset



    har sjovt nok selv binker frækt til et g930 man er vel lidt en fanboy ;-) fandt det faktisk meget meget billigt på amazon sidst.
    men det kan betale sig at kigge på den engelske og de tyske sider når man skal handle den slags :)



    /dwmc

  • logitech g500 (mus) er helt klart for mig den mus jeg har haft længst og som endnu ikke har været istykker endnu..har endda været så fyldt med skidt 2 gange nu at jeg kunne skrabe skidt af den, uden den har fejlet noget endnu.


    tastaur...tjae, til gaming ville jeg kun bruge trådløst hvis man havde et usb3 og absolut skulle. har selv et logitech K400 der er billigt, nemt at sætte til og holder længe på strømmen, men bruger den til min bærbare oftest, da det er lidt mere praktisk, og lader så min (også billige) bærbare styre mit TV og mit anlæg, hvilket gør man kan finde og afspille musik/video osv hvor som helst i stuen når man fx holder fest.


    ellers har DWMC helt ret.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hej tak for svarene.


    Jeg skal helt klart have et K400 til stuen og fjernsynet. Har kigget lidt på de mus i beskriver, er dog ikke til alle de der "ekstra" knapper på dem, som jeg intet har at bruge til alligevel :)


    Overvejer godt nok et billigt "gamer" tastatur til værelset, hvor skærmen også står. Der er jo 4 USB porte i min skærm, så altså det er ikke fordi jeg skal hen og trække lange kabler osv. - kan bare godt lide friheden ved trådløs ;) Selvom det nok mest er i stuen det er nødvendigt... Hehe


    Hvordan kan det være der er lavet så mange trådløse gamer mus, og ikke rigtig nogle trådløse tastatur? Jeg kan forestille mig alle de hardcore gamere skriger højt, hvis de snakker om trådløse tastatur. Mht. "lag" så har jeg dog aldrig oplevet noget nævneværdigt, hvis noget overhovedet. Teknologien er vel efterhånden så langt fremme at det nærmest ikke kan måles.


    Tror nærmere det er forudindtaget, at skal man game, skal det være med ledning ;)


    Men ja jeg er super casual, hygger mig mest af alt med det, frem for at sidde og svede ned på tasterne.


    Jeg er måske hooked på idéen om et tastatur med ledning, men det skal ikke larme som et af de der mechanical, og så skal det heller ikke være "super gejl" med 1 mia. knapper og indstillinger man alligevel aldrig bruger. Nogen forslag?

  • well mit gamle razer arctosa var et absolut fantastisk membran tastatur :)




    det er heller ikke knapperne men formen på musen der er afgørende:) må dog sige at jeg er glad form min mouse button 4 (auto run i mmos )
    nok fordi man ikke vil miste strøm midt i en kamp og det er meget sjældent du flutter dig med dit tastatur når du gamer...


    vil så absolut anbefale et dinovo edge fra logitech til stuen det er fandme et lækkert tastatur!


    http://www.edbpriser.dk/tastat…-bluetooth-id-227722.aspx


    det kan findes en del billigere brugt :_) har set et her på siden for noget tid siden til en 400 eller noget i dens til :-)

  • prøv lige k400 i en uge, man bliver så glad for lortet :) og det har bare ikke alle de ekstra knapper der, men næsten en mus indbygget, som man vænner sig utrolig hurtigt til...intet specielt, men alligevel helt naturligt. måske er der en nyere model derude, det her var bare til et billigt 1800 kr bærbar dengang. synes ikke der er billigere nye derude, der virker så nemt ( og jeg er ikke til trådløs normalt. )

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg har overtalt mig selv til at købe et keyboard og en mus med ledning, da der er væsentlig større udbud.


    Det blev til et kombo af SteelSeries APEX (RAW) tastatur og SteelSeries Sensei (RAW) mus. De har begge fået gode reviews, og så er de i et overkommeligt prisleje. Jeg er til det minimalistiske, og hverken tastaturet eller musen ser helt "overdrevet" ud som f.eks. med Logitech's gaming keyboards.


    Jeg er stadig super meget i tvivl om hvilket headset jeg skal købe. Har denne uge læst simpelthen så utallige mange reviews osv. - G930'eren scorer højt på listen, men desværre lider den af nogle sygdomme, så som at oplader porten går i stykker, og at de pludseligt kan de-synkronisere og miste alt lyden fra computeren.


    Jeg vil utrolig gerne have et trådløst headset, men udvalget er knap så stort, hvis man samtidig gerne vil have 5.1 eller 7.1 surround (virtuel).

  • Haha, ja undskyld jeg griner. Men med blæser på simpelthen :D


    Er nok lidt for casual til den slags ;)


    Som skrevet ovenover (i en edit) så har jeg valgt keyboard og mus nu.


    Mit eneste problem er:


    TRÅDLØST HEADSET?! (HELST MED 5.1 eller 7.1 virtuel surround)

  • jeg følger også lige med her, (5,1-7,1 headsets) også nogle med ledning til ca 4-500 kr max (da det er fødselsdagsønske). har et godt lydkort men mangler (et bedre headset end det steelseries 4H det måtte blive til sidst) 3,5mm interface.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • K400 er et udmærket lille keyboard til filmbrug. Har selv haft et i snart et år til vores Netflix kiggen inde i stuen.


    Det er ikke jordens mest robuste keyboard, men hvis du bare skal bruge det til lidt hurtig surfen er det udmærket - batteritiden er utroligt god. Vi har stadigvæk ikke skiftet batteri på det.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg følger også lige med her, (5,1-7,1 headsets) også nogle med ledning til ca 4-500 kr max (da det er fødselsdagsønske). har et godt lydkort men mangler (et bedre headset end det steelseries 4H det måtte blive til sidst) 3,5mm interface.

    Til den pris er corsair vengence 1300/1500 og steelseries sabiria v2 nok dee bedste valg. Ang trådløst headset er steelseries h wireless og corsair vengence 2100 helt klart de bedste. Så er der også lidt at vælge imellem hvad angår pris.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg er snart helt ør i hovedet af at læse reviews og bedømmelser på diverse headset.


    Mit problem er bare at det SKAL være med USB interface, om det så er trådløst eller ej er egentlig lige gyldigt.


    Alt er sluttet til i min skærm, og så er der trukket 5m HDMI og USB kabel. Magter ikke at trække 5m analog kabel også til headsettet, er bange for at miste kvalitet, og så er to ledninger lige tilpas.


    Min computer ligner nærmest en MacBook nu ;)


    Jeg har undersøgt de der Corsair, synes bare folk skriver de nemt går i stykker.


    Hvad med Creative SoundBlaster Tactic3 Omega? (sygt navn) - en gang købte man jo udelukkende deres lydkort, er de faldet af på den?

  • Desværre er kvaliteten på headset generalt ikke ret god (ekstremt meget plastik) og det er altså ikke kun corsair som har problemer. Creative er nok de værste hvad angår kvalitet på deres headsets (de er så også nogle af de billigste) Hvis du vil had det bedste wireless der er, så er steelseries h wireless klart det bedste, det vises så også på prisen.


    Men som sagt, hvis du vil had et billigt wireless headset så er corsair det rigtig valg. Men hvis du vil had det bedste af det bedste, hvad angår trådløs headsets, så er steelseries h wireless the way to go ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Har købt et SteelSeries 7H USB.


    [Blocked Image: http://www.shop4gamers.com/pictures/20111010181053_untitled_page000.jpg]


    På den måde støtter jeg også noget dansk ;)


    Jeg har læst mig frem til, at de har muligheden mellem korte og lange ledninger, og at det er med en god USB adapter i. Desuden kan de køre virtuel 7.1 som har været et must.


    På denne måde skal jeg heller ikke tænke på strøm og opladning, og den bliver sluttet til direkte i computerskærmen.

  • Det skal så lige siges at Razer længe har haft et freeware "virtual surround" værktøj tilængeligt som stort set lyder præcist som alle de andre fra Logitech og Lign.


    Hører jeg. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Virtuelt surround sound er en gimmick. Du har to øre! Ja det er vel fedt i film, men i spil er det useless.


    Når alt kommer til alt, så er det bedre med et ordentlig headset med så lidt bass som muligt.
    De fleste spil har også surround sound indbygget.


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Virtuelt surround sound er en gimmick. Du har to øre! Ja det er vel fedt i film, men i spil er det useless.


    Jeg kunne ikke være mere uenig - Jeg kan sagtens høre om noget sker foran eller bag mig. Bare fordi du har "to ører, betyder det ikke at du ikke kan retningsbestemme lyde når du går rundt normalt.


    Eller du kan måske ikke høre forskel på om en bil er bag eller foran dig når du går på gaden? :P


    At det så ikke er på niveau med f.eks. et sæt 7.1 højtalere er jo en helt anden diskussion - og pris.


    De fleste spil har også surround sound indbygget.


    Det er stadigvæk virtuel surround om det er spillet selv eller dit lydkort der står for modulationen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Kan så sige at f.eks. Battlefield 4 er en TOTALT anderledes oplevelse med et headset der kører 7.1 (virtuelt). Altså på den fede måde :)


    Man hører alt, du kan med det samme retningsbestemme et fly, eller hvor du bliver skudt fra, samt fodskridt (som har været et problem for mig før, med mine almindelige Sennheiser HD407). Det har klart givet mig en fordel.


    Kombineret med min 144hrz skærm, og en ny mus. Så spiller det max ;)