Mid-range Gamer PC.

  • Den her er svær at konkurrere med til prisen(med porto, og windows 8.1): http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99103&type=pcsystem


    Den har:


    R9 280X grafikkort, en tand bedre end Nvidia GTX770 da det har 384bit bus.
    8GB 1600mhz RAM(Mindste krav en ny computer bør opfylde)
    Windows 8.1(Det er rigtigt godt.. Dog! Installere: http://sourceforge.net/projects/classicshell/files/ )
    FX-8350 8 kernet AMD CPU, svare til I5-4570.
    Strømforsyningen er kraftig nok til du kan overclocke computeren, hvis det er det du vil - Det vil dog kræve en bedre køler.


    Efterhånden som nye spil vil kræve mere, så kan du være sikker på at det er grafikkortet som stopper med at kunne klare spillene før CPU'en. Så hvis du om f.eks. 3år. vil ha' mere ydelse, så kan du opgradere grafikkortet, og give den ekstra RAM:-)


    Computeren kan trække Battlefield 4 i ultra settings(Alt på max.) uden problemer i 1920x1080 som jeg antager du kommer til at spille i.


    Husk det vigtigste er grafikkortet, så længe CPU'en er LGA1150/LGA1155 quad core(Mindst 4-kernet), eller AMD FX Hexa core(mindst 6-Kernet).


    Undgå nvidia pt., hvis du vil ha' nvidia, så vent på den nye serie, og se om de får nogle bedre båndbredder til rammen(pris vs. bit f.eks. 384bit/512bit)

  • De typer spil er mere CPU-krævende. Især WoW fungerer bedst med Intel-CPUer, da det er et gammelt spil der ikke er designet til at drage nytte af mange kerner.


    Kompletts system er okay, men der skal ændres en del. Strømforsyningen er dårlig og bør minimum opgraderes til en Corsair CX (hvor mange watt kommer an på grafikkortet). Den har kun 4 GB langsom DDR3-1333, det bør opgraderes til 8 GB DDR3-1600. Og så bør grafikkortet i hvert fald opgraderes fra GTX 750 til GTX 750 Ti.


    Personligt ville jeg også opgradere kabinettet, men det er mere en smagssag. Under alle omstændigheder kommer man et godt stykke over 6000 med de ændringer.


    Mht. systemet Dnope foreslår, så har det en elendig strømforsyning fra Raidmax, der er kendt for at lave fyrværkeri i kabinettet. Videoen for neden er lavet med Raidmax-strømforsyninger. Ellers er det et udmærket system, men som sagt er Intel-CPUer bedre til de spil du er interesseret i. Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener også Nvidia er en anelse bedre end AMD i WoW. Ikke at det gør det store, mit AMD-kort fra 2011 kører WoW uden problemer. GTX 770 og R9 280X er generelt stort set lige gode, men begge er nok overkill til dine behov. Et GTX 750 Ti er MARKANT langsommere, men kan sagtens gøre det fint i WoW, Starcraft 2 o.lign. Eventuelt kunne du tage et GTX 760, så er der også kræfter til hvis du kaster dig over nogle mere krævende spil.


    I øvrigt er GTX 750 Ti faktisk fra Nvidias nye serie. Det er den helt nye Maxwell-arkitektur, der bruger væsentlig mindre strøm i forhold til ydelsen. Nvidias andre grafikkort, og alle AMDs grafikkort, bruger ældre arkitekturer fra 2012 eller tidligere.



  • kender du evt en der kan hjælpe dig med at samle den? for så bliver det hele en del nemmere til 7k :-)
    alle de firmaer der samler den for dig skal jo ha en del penge for at gøre det :-)
    ellers er det ikke super svært at gøre selv :-)



    wow kører bedst på intels cpuer som sakkura skriver, men tror helt ærligt ikke at man i den virkelige verden kan se den store forskel når amn kommer fra et meget gammelt system. men så længe du sørger for at være rimeligt med fremme på cpu fronten så burde du ikke ha nogen problemer så en i5 eller en fx 8320 burde være alt nok.


    hvad grafikkort angår så prøv at få fat på et gtx 770 eller et r9 280x du vil i real life performance ikke kunne se forskel på dem...


    en ssd er jo nermest et must nu om dage men en sshd kan også være et meget godt kompromis hvis pengene er små :-)
    sshd er en hdd med en 8 gb ssd sat på som så efter noget tid finder ud af hvad for nogle filer du bruger mest på din computer og så lagrer dem i flash hukommelsen så det betyder eksempelvis hurtigere opstart af windows og den slags uden at man skal nøjes med 120 gb plads :-)


    men prøv at kigge nogle tutorials igennem jeg kan varmt anbefale linus tech tips youtube kanal de laver nogle rigtig gode build guides og step by step videoer. og så se om du evt har mod på at bygge selv :-) for der er altså virkelig mange penge at spare!


    /dwmc

  • en ssd er jo nermest et must nu om dage men en sshd kan også være et meget godt kompromis hvis pengene er små :-)


    Hos mig er forskellen om jeg er ca. 21sekunder om at starte computeren op i windows 8.1 med samsung 120gb SSD disk, eller ca. 40 sekunder med en 2TB western digital green disk:-)

  • For det første synes jeg det er super fedt og lækkert at der er nogle der gider at tage sig tid til at hjælpe! Mange tak!


    Jeg har desværre ingen erfaring med at samle selv, selvom jeg ved man kan få en del mere for pengene er jeg ikke selv helt go på at prøve det i tilfælde af at det kunne gå galt - så helst ikke uden hjælp - kender vidst heller ikke rigtigt nogen der har styr nok på det.


    Jeg har prøvet at opgradere den til 5000 lidt bla.
    Kabinet: Corsair Carbide 300R Midi Tower Sort Blæsere: 1x 140mm Front, 1x 120mm Bag, mATX, ATX, 2x USB 3.0
    Strømforsyning: Corsair CX 600M, 600W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular. 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 4x Molex
    Processor: Intel Core i5-4670K Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswell
    Hukommelse: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB kit(4GBx2), CL9, 1.5V, CL9-9-9-24
    Grafikkort: ZOTAC GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, GDDR5, DL-DVI-I + DL-DVI-I, mini-HDMI
    SSD: Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM Basic KIT, 540/410MB/s read/write, Samsung MEX controller


    Samlet pris: 7080.


    Hvordan ser det ud i forhold til den fra MM-vision som Dnope linkede? Går ud fra at denne fra MM-vision også skal have opgraderes SSD til 120 MB? Så den med SSD og windows kommer til at koste: 7.800.

  • Har lige siddet og kigger lidt video af samle selv - kan man godt gøre det uden nogen erfaring overhovedet?
    Hvad skal jeg være opmærksom på - der er vil nogle ting der passer sammen alt efter hvor nye modeller det er og mærke måske også?
    Har fået lidt mod på det nu.... Måske.... :D

  • Processor: Intel Core i5-4670K Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswell
    Hukommelse: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB kit(4GBx2), CL9, 1.5V, CL9-9-9-24
    Grafikkort: ZOTAC GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, GDDR5, DL-DVI-I + DL-DVI-I, mini-HDMI
    SSD: Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM Basic KIT, 540/410MB/s read/write, Samsung MEX controller


    Samlet pris: 7080.


    Hvordan ser det ud i forhold til den fra MM-vision som Dnope linkede? Går ud fra at denne fra MM-vision også skal have opgraderes SSD til 120 MB? Så den med SSD og windows kommer til at koste: 7.800.


    Grafikkortet er vigtigst, og de 2 CPU'er er stor set lige gode til spil(Med mindre du begyder at sætte meget CPU krævende grafikkort i, så som GTX780 - Så vil du se en lille forskel generelt, kan ikke mærkes) - Så Computeren fra komplet vil stadigt være betydeligt langsommere i spil, på grund af grafikkortet.


    Den fra MMvision vil være ca. dobbelt så hurtig i spil, det er en del hurtigere... Hvis du vil ha' nogle faktiske tal at føle på:-)


    Det mest grælle eksempel er bus hastigheden, som er vigtigere, jo højre opløsning du køre i - nvidia GTX 750TI har kun en 128bit bus, hvor R9 280X har 386bit bus, i praksis er hastigheds forskellen dog stadigt 'kun' ca. den dobbelte hastighed i spil. Jeg antager du spiller i 1920x1080.

  • Ja okay, så de 800 kr ekstra lyder til at være godt givet ud nu når det alligevel skal være.


    Jeg siger igen mange tak for hjælpen og lader den lige ligge i hovedet hen over weekenden, så kan jeg tjekker nogle flere samle selv videoer ud og beslutte mig for om jeg har mod på det.

  • Ja okay, så de 800 kr ekstra lyder til at være godt givet ud nu når det alligevel skal være.


    Jeg siger igen mange tak for hjælpen og lader den lige ligge i hovedet hen over weekenden, så kan jeg tjekker nogle flere samle selv videoer ud og beslutte mig for om jeg har mod på det.


    Ja de er rigtigt godt givet ud - Nu giver jeg ikke meget for Solid State Hyrbid Diske, men... Yderligere, er det en noget bedre disk, end en normal harddisk, og det er sådan en der sidder i mmvision systemet(Det er en blanding af normal harddisk, og SSD disk:-)


    Der er ca. 500kr. at spare ved at samle selv - Så det er ikke det vilde, desværre.

  • Hvordan ser det ud i forhold til den fra MM-vision som Dnope linkede? Går ud fra at denne fra MM-vision også skal have opgraderes SSD til 120 MB? Så den med SSD og windows kommer til at koste: 7.800.


    Du får ikke så meget ud af at tage en Core i5-4670K. Der betaler man ekstra for at kunne overclocke, men bundkortet understøtter alligevel ikke overclocking. En Core i5-4570 ville være bedre til prisen. En Corsair CX500 ville også være rigeligt. Et Corsair Carbide 200R burde også være rigeligt. På den måde ender prisen på 6544 med et GTX 750 Ti. Du kan så vælge at opgradere til et R9 270, R9 270X, eller GTX 760. Med et GTX 760 bliver prisen 7144.


    Så har du et system med et lidt langsommere grafikkort, men som er 700 kroner billigere end det fra MM-vision, og ikke risikerer at brænde sammen pga. en elendig strømforsyning. Du har et bedre kabinet, og en bedre CPU til gaming. Det vil jeg mene er et klart bedre køb til dine behov.


  • Du får ikke så meget ud af at tage en Core i5-4670K. Der betaler man ekstra for at kunne overclocke, men bundkortet understøtter alligevel ikke overclocking. En Core i5-4570 ville være bedre til prisen. En Corsair CX500 ville også være rigeligt. Et Corsair Carbide 200R burde også være rigeligt. På den måde ender prisen på 6544 med et GTX 750 Ti. Du kan så vælge at opgradere til et R9 270, R9 270X, eller GTX 760. Med et GTX 760 bliver prisen 7144.


    Så har du et system med et lidt langsommere grafikkort, men som er 700 kroner billigere end det fra MM-vision, og ikke risikerer at brænde sammen pga. en elendig strømforsyning. Du har et bedre kabinet, og en bedre CPU til gaming. Det vil jeg mene er et klart bedre køb til dine behov.


    Med dette vil den se sådan her ud, ikke?
    Kabinet: Corsair Carbide 200R Midi Tower Sort Blæsere: 1x 140mm Front, 1x 120mm Bag, mATX, ATX, 2x USB 3.0
    Strømforsyning: Corsair CX 500M, 500W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular. 2x 6+2pin PCIe, 5x SATA, 4x Molex
    Mainboard: MSI B85M-E45, Socket-1150 m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI, Haswell
    Processor: Intel Core i5-4570 Processor Socket-LGA1150, Quad Core, 3.2GHz, 6MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswel
    Hukommelse: Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9 Kit w/two matched DDR3 4GB, 240pin
    Grafikkort: MSI GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with Assassin's Creed IV - Black Flag
    SSD: Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM Basic KIT, 540/410MB/s read/write, Samsung MEX controller
    Pris 7200.

  • Der har du så taget den lidt dyrere Corsair CX500M i stedet for Corsair CX500, den dyrere udgave af Corsair 200R, og langsommere RAM (1333 i stedet for 1600).


    Med Corsair CX500, Corsair Carbide 200R Komplett Edition og Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB ender prisen på 7114. Men man kan i hvert fald sagtens vælge at betale 20 kroner ekstra for at få den modulære strømforsyning, Corsair CX500M.