GTX 780TI eller R9 290x eller HD7990

  • Hejsa,
    Jeg kan simpelthen ikke bestemme mig for hvilke et grafikkort jeg skal handle ?
    Umildbart vil jeg gerne handle HD7990 kortet men kan kun finde det i Club3d og jeg har et indtryk af at det ikke er det bedste mærke....
    Hvad ville i købe ?


    Nogle der ved hvorfor 7990 udgik så hurtigt igen efter lanceringen ?

  • 7990 er sjælendt det bedste køb. Det er tit fyldt med driver problemer og mange på support fra AMD. Det samme gælder 690 fra Nvidia.


    Vil selv gå efter et 780ti. Langt mere stabilt og bedre driver support.


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • 7990 er et dyrt nichekort.
    Jeg havde en kort overgang Powercolors 7990, det er ikke helt på højde med et AMD Radeon 7990, da det ikke er to cherry-pickede GPU'er, så det bruger ekstra strøm - men drivermæssigt er de ens.
    Jeg var stærkt utilfreds med det, udover larmen(havde noget været markant lavere på et AMD Radeon 7990) havde jeg kæmpe problemer med driverne.
    I en del nye spil kom GPU2 aldrig rigtigt igang, i de spil den så endeligt virkede i, satte den sig tit fast på 100% når jeg gik ud af spillet igen.
    dvs. for at få den igang til nummer 2 spil, skulle PC'en genstartes, udover det larmede den jo helt vildt på skrivebordet da en GPU på 100% sætter gang i blæserne.
    Du kan google flere af problemerne, jeg er langt fra alene om at opleve dem, og mange af dem har været der siden release uden at blive rettet.


    Så principielt vil et gæt være prisen, det er simpelthen for dyrt i forhold til hvad man ellers kan få.


    Jeg har kørt både SLI og Crossfire med div. serier kort, og for mig har SLI klart virket bedst.

  • Cool tak gutter , det havde jeg ikke overvejet om spilne og driverne....
    Men er 780ti så de 2000kr ekstra værd ? De benchmarker jo næsten ens ?


    Jeg fristes da til at købe 2 290'er og sætte dem i cf for 1000kr ekstra mod ti'ern.


    Eller hvad siger i ?

  • Hejsa,
    Jeg kan simpelthen ikke bestemme mig for hvilke et grafikkort jeg skal handle ?
    Umildbart vil jeg gerne handle HD7990 kortet men kan kun finde det i Club3d og jeg har et indtryk af at det ikke er det bedste mærke....
    Hvad ville i købe ?


    Nogle der ved hvorfor 7990 udgik så hurtigt igen efter lanceringen ?


    HD7990 er et dårligt grafikkort, længere er den ikke.. R9 290 med en god køler er det bedste du kan få til prisen(Har 512bit bus): http://www.edbpriser.dk/grafik…salg-4-gb-id-7992542.aspx