gamer pc :)

  • jeg har tænkt mig at købe en gamer pc, og ville bare lige høre em det er et godt "build" :)


    i5 4670k


    asus gtx 760 2gb


    corsair vengeance pro 16 gb 1600mhz


    corsair h100i


    corsair obsidian 750d


    msi z87-g45


    wd dekstop Black 1tb


    samsung ssd 840 evo 120 gb som bootdrev


    Windows 8.1


    corsair rm850


    grunden til den kraftige psu er at jeg nok smider et 760 til i, efter noget tid: :9xo eller :thumbdown: 8o

  • Ser fint ud


    Du kunne dog spare lidt ved at købe 8 GB RAM i stedet for 16 GB - til gaming er der ikke brug for så store mængder, men på den anden side så behøver du så ikke købe flere RAM om et par år


    Jeg ville personligt tage et AMD R9 280X i stedet for GTX760. Det er en anelse dyrere, men også en anelse bedre samt har det 1 GB VRAM mere - hvilket jeg tror bliver endnu mere vigtigt i fremtidens spil - medmindre du selvfølgelig tager GTX760 4GB-versionen, som er en smule dyrere.


    I øvrigt deler kortene jo ikke vRAM ved SLI/Xfire, så det ville være smart med ét kort, der har minimum 3 GB, hvis du spørger mig.


    Men det er jo helt op til dig selv ;)

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • grunden til den kraftige psu er at jeg nok smider et 760 til i, efter noget tid: :9xo eller :thumbdown: 8o


    Det er stadig ikke nødvendigt. 750W ville være mere end rigeligt, og en god 650W strømforsyning kunne også gøre det.


    Du kan, som Peter foreslår, overveje at tage et R9 280X i stedet. Mest pga. den ekstra VRAM, som er ekstra relevant med to kort.


  • Du får mere ud af et godt grafikkort, frem for 2 mindre gode - Jeg ville for det første spare på strømforsyningen(En 650 watt i fornuftig kvalitet er normalt rigeligt), og som det næste købe R9 280X eller R9 290 med god køler(Koster godt 3000kr.) - Undgå Nvidia i det hele taget pt. de er ikke gode nok, når deres nye serie kommer, gør du forhåbentligt op med nogle af problemerne, så som manglende Mantle.


    WD black harddisken er ikke så holbar, lige som blue - Deres holdbarhed kan sammenlignes med Seagate, så jeg ville nok overveje en større SSD disk, eller WD green, som har en betydeligt bedre holdbarhed med windows.


    Ellers synes jeg du har sat en super god computer sammen:-)


  • Du får mere ud af et godt grafikkort, frem for 2 mindre gode - Jeg ville for det første spare på strømforsyningen(En 650 watt i fornuftig kvalitet er normalt rigeligt), og som det næste købe R9 280X eller R9 290 med god køler(Koster godt 3000kr.) - Undgå Nvidia i det hele taget pt. de er ikke gode nok, når deres nye serie kommer, gør du forhåbentligt op med nogle af problemerne, så som manglende Mantle.


    WD black harddisken er ikke så holbar, lige som blue - Deres holdbarhed kan sammenlignes med Seagate, så jeg ville nok overveje en større SSD disk, eller WD green, som har en betydeligt bedre holdbarhed med windows.


    Ellers synes jeg du har sat en super god computer sammen:-)


    Det er da vidst lige en sandhed med store modefikationer, du lige har fyret af der, Dnope


    Allerførst, så passer det ikke, at man får mere ud af et stort GFX fremfor 2 i enten SLI eller xfire, det er direkte forkert. Sanheden er at der han være mindre problemer i opsætningen af spillet eller mindre driver issues, som jeg dog ikke selv nogensinde har oplevet.


    Det er osse noget bavl, at Nvidia ikke dur, fordi det gør de bestemt uanset om de har understøttelse af Mantle eller ikke, da der kun er 1 spil nu som har fordel af det hvilket Nvidia egentlig slipper godt fra, siden deres GFX chips er kraftigere end noget AMD har for øjeblikket i highend sigmentet.


    Ang. harddiske, så er den eneste forskel på WD black og deres interprise serie til servere kun firmware, så at de ikke virker er direkte usandt.


    At foreslå WD green til en OS disk kan da ikke være mere forkert, da den er en direkte lagerdisk og vil med OS installeret spinde op og ned hele tiden hvilket bestemt nedsætter levetiden samt forhøjer muligheden for fejl. Som disk 2 altså lager, der er den ganske udmærket.


    Sjovt nok kommer der endnu en påstand uden hold ang holdbarhed hvor Dnope samsætter Seagate og WD som værende lige "dårlige", den vil jeg meget gerne se noget dokumentation på.


    Den sidste opgørelse kom da så vidt jeg husker lige inden jul eller osse var det i november, men her er en helt ny artikel fra d. 22 i år og baseret på 27000 diske og 3 års test, så grundigheden i analysen er vel i orden.


    Link


    Men som jeg plejer at sige, så ser øjnene det som de gerne vil se og måske ikke lige som det egentlig er.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Brok brok:-) Ebo Western digital green køre kun 5400 omdrejninger, det er sikkert årsagen til de holder længere jeg har købt en del af dem, jeg har dog kun købt 6stk blue/black til sammenligning, men de køre 7200 omdrejninger, og dør typisk når de et par år gamle, der har jeg kun oplevet en green gøre ud af 15-20 stykker. Så black, og blue er nogle 'lorte diske' Lige som Seagate, der har samme problem. Jeg synes en harddisk som ikke kan holde 3-5 år er dårlig.


    Jeg sammenlignede WD blue, og black med seagate - Ikke WD green, som holder betydeligt længere tid med windows(med linux dør de til gengæld).


    Jeg har ikke prøvet nok diske fra deres interprise serie, til at udtale mig om dem, og jeg omtaler dem overhovedet ikke - Så spørgsmålet er hvorfor snakker du så om deres interprise serie i forbindelse med mig?


    Jeg har ikke kunnet finde en test af Nvidia's 7xx serie mod AMD's 2xx serie, men har prøvet GTX770, og R9 280X i praksis. I det tilfælde var GTX770 skuffende.


    Jeg tror ærligt talt ikke du kan finde en troværdig test af de nye serier, men hvis du kan linke til en er du da velkommen - Det fleste bruger FPS målinger, eller procent satser af den målte frame tid, som er uden værdi. Her er en god test, men desværre ikke af de nye kort: GTX680 vs. HD7970 - Her er målt med den rigtige målemetode, ms mellem hver frame:)


    Mantle spare CPU kraft, og det eneste rigtige at teste med er selvfølge den nyeste windows, som er windows 8.1 - Alt andet ville være tåbeligt, da man ellers ikke får den maximale udnyttelse af hardwaren:-)


    Så mine udtagelser er ud fra egen erfaring i Battlefield 4 i 2560x1440 ultra, hvad grafikkortne angår. og harddiskene var sat i egen server.


    Jeg har sagt det jeg synes er vigtigt, så kommentere det ikke yderligere i denne her tråd - Men jeg tvivler på du rent faktisk har haft så mange diske der er købt ind på en gang, og i så lang tid, så du kan begynde at udtale dig om holdbarhed(Ikke for at fornærme dig, men jeg har jo rent faktisk lidt at ha' det i, da det er noget jeg har prøvet i praksis)


    Kan godt diskutere det i privaten hvis det er, men som sagt jeg har ikke haft nok interprice diske til jeg kan udtale mig om dem, og udtalte mig heller ikke om dem.


    Faktisk er det svært at finde ordentlige test nogle steder, hvor man bruger mindst 2133mhz RAM, windows 8.1, og måler ms mellem hver frame, det er synd... Jeg håber der snart kommer mere af det, så kan man få information om precist hvor mange billeder der var mere en 50ms om at komme, osv.. Så ville der ikke være noget som helst at diskutere, og jeg er selvfølge af den overbevisning at det ville være til min fordel;-)




    mvh.

  • Quote


    Jeg har ikke kunnet finde en test af Nvidia's 7xx serie mod AMD's 2xx serie, men har prøvet GTX770, og R9 280X i praksis. I det tilfælde var GTX770 skuffende.


    Tja det er sjovt du ikke kan huske. men okay. du vil jo ikke. sidste gang var der en der smed link og det hele på at 770 faktisk var bedre i 2560x1440 end et 280. Jeg synes det er sjovt at nvidas total gamle lort som du kalder det. er bedre end et 280 i flere spil. Og det var så med den måde som "du" synes er det eneste rigtig.

  • Til trådstarter.


    Hvilken opløsning spiller du i ?
    Hvilke spil, strategi, fps eller ?
    Hvis du ønsker hurtige fps spil med høj framerate, kommer du i problemer med grafikkortet. Hvis det er allround til lidt af hvert, uden du absolut skal have 100+ fps i alt med eye candy, ja så er det kort helt fint.
    Du kan dog faktisk købe et ret nyt gtx770 brugt. Synes der er mange af dem pt. Måske fordi folk mantle panikker :)



    Tag en ssd med dobbelt plads. Er penge et problem, nøjes med 8 gb ram.

  • jeg spiller i 1920. 1080p
    fps games only
    jeg behøver kun 40+ fps, men vil gerne have 100+ i nogle spil, som jeg kan få i nogle spil med 760 sli.
    :)

  • jeg spiller i 1920. 1080p
    fps games only
    jeg behøver kun 40+ fps, men vil gerne have 100+ i nogle spil, som jeg kan få i nogle spil med 760 sli.
    :)


    Du kan ikke bruge FPS som en stabil målemetode for hastighed i spil, FPS har kun værdi til måling af hastighed i programmer. Evt. kan du læse mere om hvordan du måler hastighed i spil her: Sådan ser du nemt, hvor hurtig din computer præcist er i spil:-)