Skal man vente til næste generation af Intel cpu?

  • det kommer vel lidt an på hvad du har nu :)


    men haswell er vist så hvidt jeg ved kun mere strøm besparende end ivy bridge. så hvis du kan så vilel det da gi meget god mening at vente og se hvad de kan finde på :-) der ud over hvis de ikke finder på det store så blir haswell nok en del billigere :-)


    /dwmc

  • det kommer vel lidt an på hvad du har nu :)


    men haswell er vist så hvidt jeg ved kun mere strøm besparende end ivy bridge. så hvis du kan så vilel det da gi meget god mening at vente og se hvad de kan finde på :-) der ud over hvis de ikke finder på det store så blir haswell nok en del billigere :-)


    /dwmc


    Haswell er ikke mere strømbesparende end Ivy Bridge. Faktisk er strømforbruget marginalt højere. Til gengæld er ydelsen per clock også en 5-10% højere, og vil stige yderligere når software engang begynder at gøre brug af FMA, AVX2 osv. som Ivy Bridge ikke understøtter.


    Intel sænker normalt ikke prisen på deres gamle produkter nævneværdigt, selv efter deres efterfølgere er lanceret. Især ikke i den gode ende, Core i5 og i7 (Pentium og Celeron er de lidt mere villige til at justere på).


  • Haswell er ikke mere strømbesparende end Ivy Bridge. Faktisk er strømforbruget marginalt højere. Til gengæld er ydelsen per clock også en 5-10% højere, og vil stige yderligere når software engang begynder at gøre brug af FMA, AVX2 osv. som Ivy Bridge ikke understøtter.


    Intel sænker normalt ikke prisen på deres gamle produkter nævneværdigt, selv efter deres efterfølgere er lanceret. Især ikke i den gode ende, Core i5 og i7 (Pentium og Celeron er de lidt mere villige til at justere på).

    Idle power consumption er bragt væsentligt ned på Haswell ifht. Ivy Bridge, så den er faktisk mere strømbesparende set ud fra det aspekt.

  • Intel har sagt at deres produktion og salg for 2014 kommer til at bestå 5-10% af Haswell-E (den næste generation) . Men til gengæld er der ting på den nye platform man kan glæde sig til, DDR4(formoder man).


    http://www.kitguru.net/compone…-series-chipset-revealed/



    Jeg har selv en 4½ år gammen computer og jeg har besluttet mig for at vente til Haswell-E

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Idle power consumption er bragt væsentligt ned på Haswell ifht. Ivy Bridge, så den er faktisk mere strømbesparende set ud fra det aspekt.


    Jamen du har da helt ret mht. til "strømbesparelsen", men prøv lige og regne ud på hvor meget det egentlig er, selv over et år, så er det så lidt at det intet betyder i det store regnskab, når vi snakker stationære maskiner. Jeg vil så hævde at varmen på Haswell er et mindst ligeså stort problem, set i forhold til det merforbrug af strøm, som Ivy har.
    Den nye Intel CPU som antagelig kommer med DDR4 understøttelse er langt at foretrække og vente på, når OP stadigvæk har en maskine som kan levere varen i de spil, som han foretrækker.
    Alt kommer til at hænge på prisen på DDR4, men at den bliver ganske høj er vel kun at forvente, sådan er det. Kan Intel trække en kanin op af hatten og ikke bare øge båndbredden, men især udnytte den, så ser det jo ganske fint ud, lige indtil AMD får deres APU'er til at understøtte det osse samt får udskiftet den indbyggede GFX med en R9 serie.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.