Hvordan updatere man bios på et Asus bundkort?

  • Min ven har sådan et Asus m5A97 LE 2.0 og lige meget hvor meget jeg leder synes jeg ikke der er noget hjælp til hvordan man updater bios. Er der nogen som har en ide til det? jeg har prøvet at ligge opdaten på en usb pind. og se om jeg kunne køre det igennem Asus EZ flash 2 ude i bios men den siger bare "file is not a EFI BIOS"

  • Du kan opdatere fra windows, via Asus update - Det er en del af "AI Suite" Som ligger på den medfølgende dvd, eller som kan hentes her: http://www.asus.com/Motherboards/M5A97/#support


    Tryk driver & tools
    Vælg styresystem
    Vælg Utilities
    Hent AI_SuiteII ASUS Update


    Og derfra kan du så komme videre, efter installation - I øvrigt et program man normalt ikek vil ha' kørende, da det belaster computeren en del(Dårligt programmeret), så efter BIOS update, ville jeg fjerne det igen:-)

  • Af ren og skær nysgerrighed: hvorfor opdatere BIOS? Har samme bundkort, så ville være rart at vide, om der er noget specielt at opdatere til :)


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Af ren og skær nysgerrighed: hvorfor opdatere BIOS? Har samme bundkort, så ville være rart at vide, om der er noget specielt at opdatere til :)


    /Peter


    Det kan give mere stabilitet, ram understøttelse og indstillinger i bios bla.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Det kan give mere stabilitet, ram understøttelse og indstillinger i bios bla.


    Mvh
    Sam

    Yes. Tænkte mere om der var en eller anden banebrydende BIOS-update til netop det kort, som man burde have.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13