Første gaming computer

  • Hey guys.
    Jeg har spillet på bærbar siden jeg var 14 og er efterhånden ved at være rigtig træt af det. Jeg har sparet nogen penge op og har tænkt mig at bygge en pc selv. Jeg ved ikke ret meget om hardware, og ville hører om der er nogen der vil hjælpe mig :D


    Jeg har ca 8000 +- og gøre med.


    Det eneste jeg har kigget på er det her grafikkort : GeForce GTX 780 Ti


    Jeg er ny i det her forum btw :) :9xo

  • Vent på nvidias nye grafikkort, eller tag et AMD grafikkort. De Nvidia grafikkort du kan købe nu, er ikke gode nok til prisen.


    Hvis du skal købe CPU til over 1200kr., så har Intel de bedste CPU'er til spil pt.


    Sørg for mindst 1866mhz RAM, max. CL9, og mindst 8GB.


    Sørg for windows 8.1 64bit


    Hvis du køber R9-290 grafikkort, søg for der sidder en god køler på(Det generelt bedste grafikkort i dag, på grund af 512bit bus, lave CPU krav osv.)


    God jagt:-)

  • Men hvis man vælger at vente på Nvidia's nye serie, så falder prisen velsagtens også på fx GTX780 til den tid?
    Og hvis prisen falder, så kan man måske forestille sig, at prisen til den tid matcher ydelsen fint nok?
    De nye kort der kommer er vel rimelig dyre i starten?
    :)

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Men hvis man vælger at vente på Nvidia's nye serie, så falder prisen velsagtens også på fx GTX780 til den tid?
    Og hvis prisen falder, så kan man måske forestille sig, at prisen til den tid matcher ydelsen fint nok?
    De nye kort der kommer er vel rimelig dyre i starten?
    :)


    Nej, til den tid vil det være de nye grafikkort som er værd at købe - Når et grafikkort er blevet 'for dårligt' til prisen som bliver det aldrig værd at købe igen, for de nye grafikkort vil være hurtigere, og vil bruge mindre strøm samtidigt. En ting der af og til sker med alle grafikkort, er at der kommer slagtilbud, hvor du kan købe et grafikkort til halv pris, det kan normalt betale sig - Men så er det jo ligemeget hvad grafikkortet hedder, og hvilket mærke det er, bare det har den ydelse man har brug for:-)