Hjælp - PC vil ikke starte op.

  • Kære alle.
    Jeg har for nogle uger siden samlet en ny PC - som indtil videre har kørt fint - på nær min lydkort. I al den tid jeg har haft en PC har jeg uden problemer kunne skifte mellem at have mit headset's stik i og så uden videre bare skifte stikket ud til det med mine højtalere. Men det har jeg ikke kunne de seneste par gange - min PC laver høje skrattende lyde og enten genstarter eller laver en Bluscreen. I går formiddags skete det så igen (Jeg har prøvet at undgå det), hvorefter min PC genstartede og i stedet for at starte Windows op igen så går den i gang med "Startreparation". Fra klokken 17-09 (i morges) kørte den, og den forsatte bare.. Så nu er den slukket og jeg ved ikke hvaqd jeg skal gøre.
    - Jeg tænker at det nok ar hardware-problemer. En ven sagde at det samme var sket for ham, hvilket viste sig at være defekte RAM.
    Hvad skal jeg gøre? Har det noget med problemerne med lydkortet at gøre? Jeg overvejer at tage den ene RAM-blok ud osv. for at se om de har taget skade da min PC crashede.


    Lydkort: Xonar DG
    RAM: RipJaws-X 2x4 GB
    MB: MSI 970A-G43


    Hvis i mangler andet viden, så spørg i bare.

  • Jeg har netop prøvet at starte PC'en op med én RAM i DIMM 2 og så det andet. Begge gjorde det samme, og resulterede i at PC'en begyndte på "Startreparation".


    Kn problemet måske være i OS? Det er dog Windows 7 - prøveperioden der fortsat er aktiv, så et OS-problem ville være meget underligt.

  • Jeg har prøvet det samme, og det viste sig og være mit lydkort som var defekt og lavede ballade i det, så prøv og tag det ud.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.