Køler til CPU

  • Jeg er så så mange ved at sammensætte mig en ny PC, den gamle har næsten 7 år på bagen, så det er vist ved at være tid til det igen. Har læst en masse tests og kigget priser og syntes egentligt jeg er kommet frem til et rimeligt fornuftigt resultat.
    Dog syntes jeg hurtigt jeg drukner i information og muligheder vedr Køling.


    Lad mig starte med at fortælle hvad dyret skal sættes sammen af.



    ASUS Z87-PRO
    Antec Performance One P100
    XFX ProSeries P1-750B-BEFX (Sort)
    Core i5 I5-4670K 6 MB (Intel Boxed)
    Corsair Vengeance 2 x 4 GB
    MSI N760 TF 2GD5/OC (2 GB)
    OCZ Vertex 450 Solid State Disk 256 GB
    WD Red WD30EFRX 3 TB


    Jeg har kigget på en Noctua NH-D14 til CPU køling, og den ser jo rigtig fin ud. Men hvis jeg gør det kan min RAM ikke rigtigt være der, og det er jo lidt noget skidt. Kan så klart vælge nogle mindre RAM, men lad os i første omgang holde fokus på køleren.
    Antec kabinettet har jo en fine stor udgang i toppen. Måske en lille radiator og noget vand ned til CPU'en?


    Lad mig høre hvad i syntes?



    Et lillet bonus spørgsmål. Vil holde mig til en enkelt leverandør, men samle den selv, er jo trods alt sjovest. Nogen der har gode dårlige erfaringer med nogen af de følgende, alle ser ud til at føre de fleste af de dele jeg gerne vil have. Vil hellere have en god leverandør end spare de sidste 5-10%.
    Computer Salg, Proshop, Føniks BJ Trading, Komplett? Andre?

  • jeg har tidligere handlet rigtig meget ved proshop og der har jeg altid fået god service og rma harikke været et problem for mig.


    min nye computer har jeg købt ved computersalg.dk og det gik fuldstendig smertefrit så de to kan jeg anbefale:)

  • jeg har tidligere handlet rigtig meget ved proshop og der har jeg altid fået god service og rma harikke været et problem for mig.


    min nye computer har jeg købt ved computersalg.dk og det gik fuldstendig smertefrit så de to kan jeg anbefale:)

    Handler altid hos proshop når jeg skal had pakken hurtig. Har altid fået 1 dags levering. Men computersalg.dk har en virkelig fed ordning i københavn. gid jeg boede i stor københavn


    http://www.computersalg.dk/tema/155

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nok engang tak for svarene, maskinen er nu bestilt hos Proshop, med et par små ændringer, nu er det bare at trippe til Postman Per kigger forbi :-)


    Har er det endelige resultat, til dem der skulle være nysgerige.



    ASUS Z87-PRO
    Antec Performance One P280 - Black
    XFX ProSeries Black Edition - 750W
    Intel Core i5-4670K
    Corsair Vengeance Bk DDR3-1600 DC - 8GB
    ASUS GeForce GTX 760 OC - 2GB
    Samsung 840 EVO SSD - 250GB
    Western Digital WD Red - 3TB
    Cooler Master Hyper 412S
    ASUS DRW-24F1ST/BLK/G/AS - Black