Netværk problemer med TDC Homebox

  • Hejsa,


    Er ny her og håber jeg endelig har fundet et sted, hvor jeg kan få noget hjælp til mit netværk, da jeg er ved at blive sindssyg.


    Situation


    Har fornyligt skiftet adresse og bor nu et sted, hvor internettet er TDCs via en TDC router/homeboxtrio-ting. Jeg har tidligere benyttet min PC på bl.a. Telenors routere uden problemer. Min PC er koblet på wifi og da hovedstikket + routeren står nede i kælderen, så er det ikke muligt for mig at bruge kabel. Har dog ikke haft problemer med trådløs før - jeg har et trådløst USB dlink 140 netkort tilsluttet min PC.


    Problem


    Jeg kan ikke downloade/update noget som helst via en klient, dette inkluderer bl.a. Steam, Blizzard Downloader m.fl. Logger jeg f.eks. på steam, så får jeg kun vist halvdelen af GUI'en og butikken er helt fucked med masser af kodningsfejl/grafikfejl. Den vil ikke hente eller opdatere noget som helst. Den står bare stille. Men! Logger jeg på Steam via en VPN, så virker det uden problemer, omend noget langsomt - så tænker der er en-eller-anden form for IP konflikt/begrænsning et sted, men jeg kan simpelthen ikke finde den. Jeg kan sagtens streame film, downloade torrents og surfe.


    Det har jeg forsøgt


    • GoogleDNS
    • Statisk IP
    • DMZ
    • Portforward
    • Deaktivere firewall


    Intet hjælper. Nogle der har tips/tricks eller har prøvet noget lignende?


    /Zero