Bedste medieboks?

  • Hejsa


    Jeg vil gerne høre hvilke mediebokse I kan anbefale. Det er til min far og det skal helst være nemt... :)
    Overvejer også selv at købe en, og den skal kunne afspille MKV med undertekster, iso-filer (både DVD og BluRay) og DVD i mappestruktur.
    Den skal helst kunne gøre det fra netværk, men det er ikke nødvendigvis et must...


    Jeg har set på WD TV Live, Asus' forskellige O!Play-bokse og D-links Boxee, men mener jeg læst et sted at sidst nævnte ikke længere får ny firmware?


    Lad mig høre hvad I kan anbefale! :)


    SpRoX out...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Det er rigtigt. Boxee modtager ikke længere firmwareopdateringer, men er han ikke nogen teknisk haj, og det er derfor, det skal være let, så tror jeg også, at Boxee er lidt for avanceret. Min far købte sådan en, og han måtte da have hjælp af mig til trods for at han ikke er født med 10 tommelfingre.


    Men skal den kun afspille lokale filer, eller skal streaming fra fx Netflix også bruges, og hvad er budgettet?


    //mape

  • Der er ikke planer om at streame netflix osv. Og den må som sagt meget gerne have netværksunderstøttelse, men det er ikke et ufravigeligt krav.


    Har ikke som sådan noget budget, vil gerne vide hvad der er godt og så må jeg tage stilling til pris bagefter.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Boxee Box er på ingen måde avanceret når den først er sat op.
    Og synes nu heller ikke det krævede det vilde at sætte den op, når bare man kender en smule til netværksdeling.


    Jeg har min PC og min NAS delt, så jeg kan tilgå dem fra min Boxee Box, og det spiller bare.


    Boxee Box'en har et kæmpe plus i forhold til mange Mediastreamers jeg har set,
    og det er at fjernbetjeningen er en RF remote. Altså en radio frequency og ikke en infrarød fjernbetjening.
    Dette betyder at man ikke behøver at pege hen mod Boxee'en med fjernbetjeningen.
    Man kan faktisk gemme Boxee'en væk i et skab hvis man ønsker.


    Kan fx sige at en boks som Apple TV er meget krævende med at man peger direkte mod den for at remoten virker.


    Så kan du finde en brugt Boxee Box kan jeg godt anbefale den.
    Jeg er i hvert fald super glad for min. Bruger den dagligt.
    Og den æder ALT.

  • Har selv haft WD live og boxee box i øjnene. Boxee stoppede med deres opdateringer eller noget, men burde den have brug for flere nu? Den har jo været på markedet længe, og alle producenter stopper vel opdateringen af gamle produkter.
    Jeg venter selv og ser om Ps4 ikke vil kunne virke som en medieboks, hvilket jeg synes konsoller burde kunne, lige nu kan den bare ikke afspille et sjældent codec, der hedder mp3, som jeg blandt andet bruger, så jeg må vente og se, hvad det bliver til.


    Nogen der ved, hvad der blev af AC Ryan? Synes altid det var dem man talte om, når mediebokse blev nævnt. Kan ikke engang finde dem på hifipriser

  • Jeg ville nok også hoppe på Boxee Box... MEEEEEN Boxee Box er så vidt jeg husker, meget afhængig af at den kan hente indhold fra fx en NAS eller andre netværksplaceringer, for der kan jo ikke sidde en intern harddisk i den. Og hvis han kun vil have en medieafspiller, ja så er boxee jo afhængig af et USB stick med god plads der stikker ud bag på Boxee.


    Personligt har jeg droppet alt hvad der hedder medieafspiller i form af en ekstra enhed. Jeg har en PS3 stående, men den bliver IKKE brugt. Jeg har "bare" en NAS, og den "hoster" så en DLNA server. Mit Panasonic P50ST50 plasma tv, har så en indbygget DLNA client, så den kan afspille video, billeder og musik.


    Dvs. jeg ingen mellemled har - dejligt enkelt og simpelt. (Netflix forgår gennem TV - hvis man ønsker at streame). NAS'en kan desuden optage TV, når jeg ikke er hjemme, eller sende signalet videre til en smartphone, tablet, PC eller et andet TV (med DLNA).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Cool.. Skal dog ikke have XBMC..


    Havde det på min Apple TV, og var bestemt ikke imponeret.
    Jo, det afspillere da alt, men det gør Boxee'en jo allerede.


    Så ser ingen grund til at have XBMC på min dejlige Boxee Box.

  • Jeg har kørt med en WD TV Live i en del år nu. Skiftede den gamle ud med en Gen3 sidste år og jeg er rigtigt glad for den. Den streamer fint medier over mit netværk, både kablet og wifi, og både fra min PC og fra NAS. Den klarer fint MKV filer, og alle andre typer, med undertekster, både indlejrede og som f.eks. SRT filer. ISO filer klares også fint. Om den tager DVDer i mappestruktur ved jeg ikke da jeg altid ripper mine DVDer til ISO'er.
    Den er nem at sætte op og meget nem at betjene, så bestemt en jeg kan anbefale til en ikke-nørd. :)

  • Tak for input alle sammen. Nu har jeg lidt at summe over... :)


    Hører stadig gerne om forslag til andre bokse/løsninger.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Gå efter Dune-HD. Den æder alt, og de kører med nogle af de bedste chips på markedet.


    Der kan man også lege med YADIS hvis man vil have coverflow osv. Ifm mit arbejde har jeg testet op imod 50 forskellige bokse, og Dune er den klart bedste hvis du spørger mig.


    Tjek youtube hvis du ikke ved hvad Yadis er for noget :)