Bedste Trådløs router ???

  • Hejsa.


    Har en veninde som skal have fibernet.
    Hun skal bruge en trådløs router.
    Den skal være bedst til prisen , men dog max omkring 500 kr , og ved godt at dyrest ikke er bedst.
    Den skal kunne række lang og godt , dvs den skal gennem et par vægge for at nå alle rum.
    Og det er sådan at fiberbox sidder i den ene ende af huset og skal kunne nå til anden ende.
    Kan se at nogle kører 2,4ghz , andre også 5 ghz ??
    Og er det bedst med antenne , eller et fedt ???
    Er blevet rusten i netværk , bruger selv Yousee og deres router.



    SMLDK

  • Asus/linksys laver begge virkelig gode router. Antenne har alle router jo ;-) nogle er bare integreret.


    Hvis de ikke har nok rækkevidde kan man altid købe wifi exstender.


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • altså det komme an på hvad hun vil smide for en router:-)
    hvis det er waoo fibernet så er der en indbygget trådløs router i boksen de sætter op (var der i hvert fald her) og den er ret træls for at sige det mildt. :-)

  • ,

    altså det komme an på hvad hun vil smide for en router:-)
    hvis det er waoo fibernet så er der en indbygget trådløs router i boksen de sætter op (var der i hvert fald her) og den er ret træls for at sige det mildt. :-)


    Det er waoo fibernet , har dog ikke set boxen endnu , da den sidder i en krybe kælder.
    Hvad mener du med træls ?


    SMLDK

  • Asus/linksys laver begge virkelig gode router. Antenne har alle router jo ;-) nogle er bare integreret.


    Hvis de ikke har nok rækkevidde kan man altid købe wifi exstender.


    Sendt fra min SM-N9005


    Ja ved de har indbygget og andre extern antenner , har dog læst at dem med extern er bedst , men de er så ikke sidste nye standard og noget dyrere.



    SMLDK

  • well vores har det med at smide en computer af hvis der er for mange på ad gangen. den har også en tendens til at lave ip conflict og den slags. kan jo selvfølgelig være min er defekt :) men hvis man har pengene til det så ville en ac router være sagen. men så skla man også ha en laptop/computer der kan bruge det til noget:-)

  • Quote

    well vores har det med at smide en computer af hvis der er for mange på ad gangen. den har også en tendens til at lave ip conflict og den slags. kan jo selvfølgelig være min er defekt :) men hvis man har pengene til det så ville en ac router være sagen. men så skla man også ha en laptop/computer der kan bruge det til noget:-)


    De billigste ac router er fra d-link/linksys så hvis hun har nogle devices med ac er det jo super.


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • ,


    Det er waoo fibernet , har dog ikke set boxen endnu , da den sidder i en krybe kælder.
    Hvad mener du med træls ?


    SMLDK


    kan det virkelig passe?
    er det den samme boks vi snakker om hvor det ser ud som om det er lavet af et gråt og billigt stykke plastik og porten til stikket sidder mærkværdigvis i midten af boksen?


    fordi jeg har lige igår smidt 800 ud på en d-link 868L router fra elgiganten og undrer mig over om det er penge jeg kunne have sparet. dog gør det nok ikke så meget hvis det er en god router så hvis der er nogen kommentarer vil jeg meget gerne høre dem.

  • Hvad men den her fra Asus. Den er selvfølgelig ikke noget specielt men det gør så også at prisen er til at overkomme.


    http://www.edbpriser.dk/router…id-6295174.aspx?q=asus+rt


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB