Ram vs Ram og kontra gfx kort vs gfx kort

  • Heyoo folks på tweak, jeg har netop lige oprettet mig som bruger da jeg er i en situation, hvor jeg kunne bruge en sjat hjælp, jeg har nogle "gamle" ram liggende 8gb kingston hyperx genesis 2400mhz ram, og skal til at sælge dem videre, og så kom jeg på forunderligvis ind på kingstons hyperx predator 2400mhz ram, hvad er den overordnede forskel egentlig på de to produkter? Og er den så mærkbar endda? Og og og, jeg har i samme omgang til ram'ne et grafik kort liggende et Gigabyte 7950 3gb gddr5 ram og alt det fis der, som jeg gerne så sammenlignet med både
    GIGABYTE GeForce GTX 560Ti OC 1024MB GDDR5
    Og også sammenlignet med mit nuværende grafik kort setup 2x Nvidia Geforce 670 GTX 3gb gddr5
    Håber det er til at finde rundt i, jeg er ikke just nogen hardware ørn, omend jeg har interessen for det, så må man jo lære af dem der har mere forstand på det end en selv :)

  • Forskellen på de to sæt RAM er især at Predator har højere varmespredere, som kan sidde i vejen for CPU-køleren.


    7950 er lidt hurtigere end et GTX 580, så det er selvfølgelig en hel del hurtigere end et GTX 560 Ti. GTX 670 er derimod nogenlunde på niveau med 7950 (nok endda en tand hurtigere), så to af dem er selvfølgelig klart foran. Men det er lidt usædvanligt med GTX 670 med 3 GB hukommelse. Normalt har det kun 2 GB.

  • Forskellen på de to sæt RAM er især at Predator har højere varmespredere, som kan sidde i vejen for CPU-køleren.


    7950 er lidt hurtigere end et GTX 580, så det er selvfølgelig en hel del hurtigere end et GTX 560 Ti. GTX 670 er derimod nogenlunde på niveau med 7950 (nok endda en tand hurtigere), så to af dem er selvfølgelig klart foran. Men det er lidt usædvanligt med GTX 670 med 3 GB hukommelse. Normalt har det kun 2 GB.


    Sakkura du kan alså ik få GTX 670 med 3gb det er enten 2gb el. 4gb har selv et 4gb så ved hvad jeg taler om :P


    tror du tænker på GTX 580 den fåes i 1,5gb og 3gb ;)


    men hvis vi taler GTX 6x0 kort er det nok GTX 660/660 Ti de fåes med 3gb ram.

  • Sakkura du kan alså ik få GTX 670 med 3gb det er enten 2gb el. 4gb har selv et 4gb så ved hvad jeg taler om :P


    tror du tænker på GTX 580 den fåes i 1,5gb og 3gb ;)


    men hvis vi taler GTX 6x0 kort er det nok GTX 660/660 Ti de fåes med 3gb ram.


    Prøv lige at læse det indlæg jeg svarer på, smarte. Det er ham der påstår han har et par GTX 670 med 3 GB.


  • Prøv lige at læse det indlæg jeg svarer på, smarte. Det er ham der påstår han har et par GTX 670 med 3 GB.


    det ved jeg skam godt, men det skal jo siges, da der nok ellers vil komme andre og sige det samme et sted :D