Samle opdelt harddisk til en enhed igen

  • Hej hvordan får jeg samlet min 1tb samsung harddisk som er delt i to drev til en hel disk igen?
    Det er bare en ekstra disk jeg har smidt i min pc og den fremstår nu som før med 2 drev. Da der
    jo ikke er noget vigtigt data på den skal de 2 drev vel formateres og hvad gør jeg så bagefter?



    Jango

  • Pas på - Paragon og lign. har en tendens til at ødelægge når de samler partitioner.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Fint at du har fået samlet disken, men næste gang kan du gøre det uden at miste data på den første partition:


    Slet anden partition i disk manageren og højre klik på den første og vælg udvid partition.


    Dermed bliver den første partition til hele disken og skal ikke formateres og data på den bevares. :razz:

  • Nej det kan du nemlig ikke altid - Kommer helt an på hvilket program du bruger, og om hvorvidt det er en system disk. Windows bryder sig ikke om at dens systemdisk ændrer størrelse.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |