Hvor skal jeg opgradere?

  • Hej allesammen


    Jeg har haft den her computer i snart 3 år og er begyndt at kunne mærke det trækker lidt svært på de nye spil. Så vil gerne lige have jeres mening om hvor jeg skal starte med at opgradere. Evt. en top3 prioriteringsliste?


    Min PC:
    PC:
    PC type ACPI x64-based PC
    Operativ System Microsoft Windows 7 Ultimate
    OS Service Pack [ TRIAL VERSION ]
    Internet Explorer 11.0.9600.16476
    DirectX DirectX 11.0
    Dato / Tid 2014-01-06 / 13:47


    Motherboard:
    CPU Type QuadCore Intel Core i5-2500K, 4333 MHz (42 x 103)
    Motherboard Navn Asus P8Z68-V (2 PCI, 2 PCI-E x1, 3 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
    Motherboard Chipset Intel Cougar Point Z68, Intel Sandy Bridge
    System Hukommelse - 8GB (mener det er 1666mhz)
    DIMM2: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 [ TRIAL VERSION ]
    DIMM4: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 [ TRIAL VERSION ]
    BIOS Type AMI (09/19/2011)


    Grafikkort:
    Grafikkort NVIDIA GeForce GTX 580 (1536 MB)
    3D Acclerator nVIDIA GeForce GTX 580
    Skærm BenQ XL2410T (Digital) [23.6" LCD] (P7B01932SL0)


    Multimedie:
    Lydkort nVIDIA HDMI/DP @ nVIDIA GF110 - High Definition Audio Controller
    Lydkort nVIDIA HDMI/DP @ nVIDIA GF110 - High Definition Audio Controller
    Lydkort nVIDIA HDMI/DP @ nVIDIA GF110 - High Definition Audio Controller
    Lydkort nVIDIA HDMI/DP @ nVIDIA GF110 - High Definition Audio Controller
    Lydkort Realtek ALC892 @ Intel Cougar Point PCH - High Definition Audio Controller [B-3]


    Lager:
    IDE Kontroller Intel(R) 6 Series/C200 Series Chipset Family 6 Port SATA AHCI Controller - 1C02
    Lagrings Kontroller JMicron JMB36X Controller
    Disk Drev SAMSUNG HD103SJ ATA Device (1000 GB, 7200 RPM, SATA-II)
    Disk Drev WD 2500JB External USB Device (232 GB, USB)
    Optisk Drev DTSOFT Virtual CdRom Device
    Optisk Drev Optiarc DVD RW AD-5280S ATA Device (DVD+R9:12x, DVD-R9:12x, DVD+RW:24x/8x, DVD-RW:24x/6x, DVD-ROM:16x, CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW)
    SMART Harddisk Status OK


    Partitioner:
    C: (NTFS) [ TRIAL VERSION ]
    J: (FAT32) 232.8 GB (2.0 GB fri)
    Total Størrelse [ TRIAL VERSION ]


    Inddata:
    Keyboard HID Keyboard Device
    Mus Microsoft USB IntelliMouse Explorer 3.0 (Mouse and Keyboard Center)


    Netværk:
    Primære IP Adresser [ TRIAL VERSION ]
    Primære MAC Adresser 14-DA-E9-04-BC-18
    Netværks Adapter Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection (192. [ TRIAL VERSION ])



    Håber det er alt der skal bruges.


    Tak skal I have!

  • køb en ssd ?
    hvis du har til det så ville en samsing 840 serie 250gb disk nok være det der gir dig det bedste performance boost i forhold til prisen:-)

  • køb en ssd ?
    hvis du har til det så ville en samsing 840 serie 250gb disk nok være det der gir dig det bedste performance boost i forhold til prisen:-)

    Vil en SSD hjælpe min BF4 at køre lidt mere flydende i højere opløsning/samme opløsning? Troede ikke harddiske havde så stor indflydelse så snart mappet var loadet.


    Er dette den omtalte ssd ? http://www.komplett.dk/samsung…0-evo-250gb-bk-oem/791618

  • altså det der har den største indfydelse pø dine spil er dit gfx. så en opgradering der ville give dig den bedste spil performance boost. men spørgsmålet er hvad du har at gøre med af penge:-9
    for hvis du eksempel vi står med små 3 kilo så er det enten et r9 290x eller et r9 280x + en ssd på 120 gb. eller tilsvarende gfx der efter min mening vil give dig den bedste performance:-) men sitet her er heldigvis fyldt med kloge hoveder :-9

  • Jeg ville kigge efter enten et nyt GFX, kunne evt være AMD's 290 non-x, da jeg mener den har mest bang for the buck, skal det være Nvidia så mindst et GFX 770.


    Kiger du brugt, så se efter om dig bundkort undetstøtter SLI, så ville jeg kigge efter endnu et GFX 580, så kører den maskine fin igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg ville kigge efter enten et nyt GFX, kunne evt være AMD's 290 non-x, da jeg mener den har mest bang for the buck, skal det være Nvidia så mindst et GFX 770.


    Kiger du brugt, så se efter om dig bundkort undetstøtter SLI, så ville jeg kigge efter endnu et GFX 580, så kører den maskine fin igen.


    Mvh
    Sam


    Hans nuværende bundkort understøtter allerede SLI. Et brugt GTX 580 i SLI er en mulighed.

  • Windows 7 ultimate der står ikke 64 bit version, kan det være 32 bit (=problem).
    Dine 8GB DDR3 er 1600 MHz version, vær sikker på de kører optimal hastighed.
    Din CPU i5-2500K er overclocket det er godt.


    Dit GFX nvidia GTX 580 (1536 MB) er kraftigt, men hvis du har en god GFX køler så kunne du overclocke dit grafikkort.


    Hvis du vil investerer så er MSI GTX 770-2GB samt Samsung 250GB SSD et godt bud.


    Der står ikke noget om din strømforsyning i dine specifikationer, men hvis du ikke har problemer nu, vil du ikke få problemer efter grafikkort skift (nyt GFX bruger mindre strøm).

  • Hej allesammen


    Tak for jeres svar og hjælp :)


    Jeg har et 850W strømforsyning (kan det passe?)


    Jeg har haft SLI 580, men der er noget galt et sted i min hardware hvor det fuckede up. Jeg kæmpede med Asus og Nvidia support i 5 mdr uden held. Jeg kunne ikke slukke min computer uden begge grafikkort blev deaktiveret. Så da jeg satte den i SLI så genstartede computeren og så virkede det, indtil jeg slukkede computeren selv, så fuckede det op igen. Så SLI bliver nok ikke til noget igen, så skal der et helt nyt rig til eller måske bare nyt bundkort (?), men det er ikke noget jeg har lyst til at prøve mig frem med, det kommer bare til at koste sikkert.


    Tak for hjælpen :) Jeg ku nok godt se en ssd og en 770 i maskinen.


    Det er 64-bit og rammene skulle meget gerne køre i top.


    Jeg får bare de her fps drops i alt hvad jeg spiller, selv i cs 1.6 :D sådan noget pis.


  • Jeg får bare de her fps drops i alt hvad jeg spiller, selv i cs 1.6 :D sådan noget pis.

    Tjek temperaturerne i din PC. Dette kan bl.a. gøres via SpeedFan eller AIDA64


    Overvej at formatere computeren, det løser ofte problemer - især når du siger du får FPS drops i CS 1.6 kunne det tyde på, at der er noget helt galt.


    EDIT: Det kan sagtens passe du har en 850W PSU - især hvis du kører SLI, det trækker godt i strømforsyningen.


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Tak for svarene igen. Jeg tjekker lige temp på de forskellige hardware dele næste gang jeg spiller. Jeg sidder dog med et Cosair H60 på CPU'en så det er forhåbentlig i orden.


    Strømforsyningen er den her:
    Corsair AX 850W PSU
    ATX 12V V2.31, 80 Plus Gold, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 12x SATA

  • Bemærkede at du kørte windows 7 - hvis du har brugt en windows loader for at aktivere windows 7, fordi du har 'glemt' din cd-nøgle kan det godt give problemer med SLI.
    Hvilket resulterer i at du ved genstart vil miste din SLI opsætning, samt når du forsøger at aktivere det igen vil systemet hænge i lang tid.

  • Har en ret god hukommelse så, heldigvis kan jeg huske min CD-key :)


    Tak for hjælpen allesammen.


    Det må nok blive en SSD som første køb og så kommer der nok et nyt GFX ind af døren i den nærmeste fremtid :)


    Tak for hjælpen!