Skift af CPU -> ingen kølepasta -> Søndag -> Årrrhh.....

  • Hvad stiller man lige op, når man omsider - efter at have udskudt og omlagt aftaler - har indfundet sig hos sine gamle forældre med deres nye hardware under armen, klar til at skifte deres gamle dele og transformere en snegl til en gazelle! (sempron soc. 939 2800+ 1gb. ram >> quad core 3 ghz og 4 gb. ram kan ikke undgås at føles nogenlunde som en verdensrevolution) Bedst som man står midt i det og er ved at tegne og fortælle alting til en meget begejstret moder, går det pludselig op for en: "Jeg har for fanden da ikke skyggen af kølepasta!". Næste erkendelse kommer i form af et kig på kalenderen der afslører ugedagen og så desuden det ufravigelige faktum, at jeg aldrig har hørt om noget der tilnærmelsesvis beskæftigede sig med salg af hardware heroppe.


    Slutter historien her?! Givetvis... hvordan? Enten får jeg over mit hjerte at begynde at forklare mig stadig meget begejstrede mor, at det der faktisk stopper os lige nu, er noget der slutter på pasta - som vel er noget nær det eneste ord hun har kunne relatere til hele formiddagen! Hun får aldrig det samme forhold til pasta igen, hvilket også er synd, for hun elsker det sgu!


    Såååeh??!! Mon ikke han ender med at smile bredt og installere den skide processor direkte på heatsinken... alt imens han håber på det bedste og lover sig selv, at der går ikke ret lang tid før han kommer forbi mor og far igen - og måske lige inspicerer et par dele i maskinen....
    (HUSK KØLEPASTA FOR GUDS SKYLD)


    God Søndag til jer alle :-)

  • Der er da køler pasta på alle køler, når du køber dem fra ny ad


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Der er da køler pasta på alle køler, når du køber dem fra ny ad


    Sendt fra min SM-N9005


    Nej det er der langt fra - Det er kun en selvfølge på "in a box" kølere fra AMD og Intel. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvor i Århus bor dine forældre?

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13


  • :goodpost:


    Offtopic, I know, men for pokker, hvor gav du mig et smil på læben. Sjældent har jeg set en historie om manglende kølepasta blive fortalt som et helt lille eventyr :D