Grafik driver stopper hele tiden.

  • Hej


    Jeg har først fået dette problem for nyligt. Når jeg kører spil, primært de mere tunge af dem, så får jeg "graphic driver has stopped respond" fejl frem og kan derfor ikke spille spillet. Ved at se på mit kort kan jeg konstatere at denne fejl opstår lige så snart kortet ligger på en 90% +. Denne fejl opstår også selv om kortet ikke engang er blevet varmet op af spillet, altså inden for 1-5 minutter.


    Jeg har prøvet en del ting, men kan ikke finde en løsning, hverken online eller her som har kunne være til hjælp. Nogle med erfaringer eller løsning til dette?


    Ekstra:
    Samtidigt med denne fejl, så får jeg flere critical errors i spil. Senest får jeg denne fra WarThunders: "This is a troublesome error that is not confined to this game or
    specific hardware. It is a DirectX error code that indicates a crashing
    of the driver. Please try these steps to solve the issue: "


    Jeg har fjernet og geninstalleret mine drivers og de er fuldt ud opdaterede.

  • Hej


    Jeg har først fået dette problem for nyligt. Når jeg kører spil, primært de mere tunge af dem, så får jeg "graphic driver has stopped respond" fejl frem og kan derfor ikke spille spillet. Ved at se på mit kort kan jeg konstatere at denne fejl opstår lige så snart kortet ligger på en 90% +. Denne fejl opstår også selv om kortet ikke engang er blevet varmet op af spillet, altså inden for 1-5 minutter.


    Jeg har prøvet en del ting, men kan ikke finde en løsning, hverken online eller her som har kunne være til hjælp. Nogle med erfaringer eller løsning til dette?

    Har du lavet nogle ændringer før denne fejl begyndte at opstå? Opdatering af drivers, udskiftning af grafikkort osv?


    Er dit grafikkort overclocked, eller måske fabriksoverclocket? Nogle spil som BF3 får vist tit den error, hvis kortet kører på for høje clock ratings.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Jeg har ikke lavet nogle ændringer ved kortet eller oc.


    Jeg har opdateret og lavet clean install af drivere og også prøvet med gur3d. Jeg mindes ikke at have ændret noget for nyligt og kortet er 2-3 år gammelt.Mener heller ikke at det er fabriksoc. Det er et GTX 570 fra gigabyte.


    Jeg har fået fejl på flere forskellige spil, som ikke burde give mig problemer da jeg har kørt dem for et års tid siden på samme kort.

  • Jeg har fået fejl på flere forskellige spil, som ikke burde give mig problemer da jeg har kørt dem for et års tid siden på samme kort.

    Måske du skulle prøve en ældre driver?


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • dit grafikort er defekt, send det til rma.

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Hvis du mener 90 grader og ikke 90% er det helt sikkert grunden til dine problemer.
    Har du kontrolleret om grafikkortets blæser er fyldt med støv (ældre kort).


    Er der kabinet blæsere som trækker luft ind i kabinet fronten og blæser luften ud bagpå (dvs. god luftgennemstrømning af kabinettet).