Modem for dummies

  • Er flyttet i ny lejlighed, og har utålmodigt ventet på at få mit internet igen. Har brugt mobildata indtil da. Nu er tv signalet kommet, men da jeg skulle pille ved internettet, blev jeg forvirret. Jeg har én udgang på væggen, formen er klart til ethernet, men mine 3 ethernet kabler er alle for store til at passe i? Har aldrig pillet ved sådan noget her, så er ret blank.
    Har talt med yousee i telefon, selvom det lød som om vi talte om meget forskellige ting. De vil sendte en tekniker ud, som jeg måske skal betale for. Sådan en har vi ventet længe nok på for at de ville åbne for signalet, og gider ikke vente mere, så vil gerne se, om det er noget jeg selv kan fixe, så jeg kan have internet i julen, ligesom jesus ønskede det!


    Her er billede af:
    Modem/router: http://oi44.tinypic.com/akj0jr.jpg
    Vægstik: http://oi40.tinypic.com/2ir4v1y.jpg


    Nogen der ved hvad problemet er? Eller generelt bare, hvordan jeg får mit modem sat op

  • må sige at det ligner til forvæksling et rj 45 stik på din væg. er der mere end et af dem?
    for så er det nok til at føre signalet til tv boksen videre fra routeren :-)

  • Det er fra antennekablet du skal trække dit internet, da YouSee jo er kabelinternet.


    Men det kommer lidt an på hvilket antennestik du har.
    http://yousee.dk/Hjaelp_og_Sup…ler_du_YouSee_Boksen.aspx


    Er der to stik på dit antennestik i væggen, skal der et filter på som du skal have af YouSee.
    Er der 3 stik på vægstikket, skal du bare trække kablet der fra.
    Det er stikket med gevind på.
    Ligesom det der er på dit modem.

  • Er flyttet i ny lejlighed, og har utålmodigt ventet på at få mit internet igen. Har brugt mobildata indtil da. Nu er tv signalet kommet, men da jeg skulle pille ved internettet, blev jeg forvirret. Jeg har én udgang på væggen, formen er klart til ethernet, men mine 3 ethernet kabler er alle for store til at passe i? Har aldrig pillet ved sådan noget her, så er ret blank.
    Har talt med yousee i telefon, selvom det lød som om vi talte om meget forskellige ting. De vil sendte en tekniker ud, som jeg måske skal betale for. Sådan en har vi ventet længe nok på for at de ville åbne for signalet, og gider ikke vente mere, så vil gerne se, om det er noget jeg selv kan fixe, så jeg kan have internet i julen, ligesom jesus ønskede det!


    Her er billede af:
    Modem/router: http://oi44.tinypic.com/akj0jr.jpg
    Vægstik: http://oi40.tinypic.com/2ir4v1y.jpg


    Nogen der ved hvad problemet er? Eller generelt bare, hvordan jeg får mit modem sat op

    Hej Geezus


    Det stik med det blå plastik er et TDC RJ11 KAP-stik til telefoni og DSL over alm. kobber. Ud fra dit modem du har modtaget, så er det via dit kabeltv du får leveret din forbindelse. Kig i vejledningen til du fik med, så du kam se hvordan det skal samles. Jeg er ikke helt klar over om de stadig køre med skillefilter, hvor du i så fald skal have dette på dit antennestik først og derefter stik til tv og router.

  • problemet er der være skillelfilter, til tv og radio og internet , på coaxstikdåsen hvis det ikke findes skal du tekniker ud
    eller bestille extern skille filter hos you see
    dette cg3000 modem skal fra sættes sammen med f-stik dvs det skrues på modem og skillefilter
    så rj11-eller rj13 i væggen er til telefon og kan ikke bruges
    skulle ikke koste noget få tekniker ud da det er you see fejl de skal leverer skille filter med

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Løste problemet på baggrund af det i skrev. Havde sådan en ting jeg kunne smække på TV og Radio udgangen, så der også var en udgang til internet. Så var det bare at smide et kabel imellem den og modemmet, og så virkede det!
    Tak for hjælpen :9xo


    Forstår da godt, hvorfor supporten var så forvirret, da jeg blev ved med at tale om det telefonstik ...

  • Kan godt være jeg åbner en ny tråd om det her, men synes lige så godt jeg kunne spørge her først.
    Har trukket ethernet kabel fra modem til stationær, men pcen reagerer ikke på det. Den lyser ikke engang når jeg plugger det i. Den siger tilslut et kabel, selvom det er i. Og kablet virker fint når jeg plugger det i bærbaren.



    Har sendt min stationær til reparation for det en gang før, og de sagde de bare opdaterede driverne og så virkede det. Har jeg nu selv gjort fra MSI's hjemmeside, men virker ikke..
    Bryder mig slet ikke om at flytte på stationæren og vil helst ikke miste den i flere uger igen, specielt hvis det ikke er en fysisk defekt.
    Det virkede også fint inden vi flyttede og jeg skulle sætte nettet op igen, så kan ikke se, hvorfor det pludselig bare ikke virker.

  • Problem løst. Havde et gammel beskadiget netkabel liggende, der var langt nok til jeg kunne afprøve det. Har ingen ide om, hvorfor det virker, når den anden jo virker fint med bærbaren. Anyways tak for hjælpen!