Vil dette build fungere? Og køre optimalt

  • Hej Tweakers! Jeg står og undrer mig over om disse dele vil fungere sammen, og om de vil fungere optimalt (For dårlig CPU osv.) Og ville høre jeres meninger omkring hvad I synes?


    Tower: Fractal Design Define R4 Black Pearl Blæsere: 1x 140mm Front, 1x 140mm


    Strømforsyning: XFX ProSeries Core Edition 650W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus Bronze, Standard, 2x 6pin PCIe, 2x 6+2pin PCIe, 8x SATA


    Motherboard: MSI B85M-E45, Socket-1150 m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI


    CPU: Intel Core i5-4570 Processor Socket-LGA1150, Quad Core, 3.2GHz, 6MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan


    RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Kit w/2X HyperX Genesis 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin


    Grafikkort: MSI GeForce GTX 660 Gaming 2GB PhysX "Twin Frozr IV"


    SSD: Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM


    Ville det her build fungere fint? Og er der eventuelt nogen ændringer der kunne hjælpe? På forhånd tak. :-)



  • er der en grund til at du har taget et m-atx motherboard til det kabinet ?
    der er jo fint plads til et almindeligt atx bræt i den :-)
    det her bund kort kunen måske være noget, der har du nemli også mulighed for at opgradere ram til nogle der er hurtigere
    Link til edbpriser


    ved godt det er et asrock motherboard men må sige at personligt har jeg være fint tilfreds med de motherboards jeg har haft fra dem har et der er 6 år gammelt som stadig fungerer upåklageligt :-) hvis du er villig til at smide flere penge efter maskinen kan man få det samme fra enten asus eller msi :-)


    har du wifi der hjemme ? for så kunne det evt være en ide at smide et trådløst netværkskort i den også :)


    hvad med en lager disc ? med det setup har du kun 250gb at gøre godt med og det kan man hurtigt fylde når et almindeligt spil fylde en 10-20 gb nu om dage.
    så ville nok tage en 120 gb ssd fra samsung i stedet og så smide en almindelig hdd i også til at installere spil på og den slags.

  • Hvis du kan finde det i budgettet, så ville jeg hoppe på et AMD 2xx eller GTX760 kort i stedet. Delene skulle passe sammen fint dog.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har ikke lige tænkt over M-Motherboardet, og det er bevidst med 250g SSD, siden at jeg har frit internet, med en god og hurtig download/upload, så jeg kan slette og downloade spil efter hvad jeg spiller pt. Min PC pt, har også kun 100gb SSD, og jeg har aldrig været under de 50, selv med WoW, Team Fortress, Steam, Football Manager osv osv.


    Ville det her motherboard passe og fungere godt i steden for det andet?


    ASUS B85M-G, Socket-1150 m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, VGA, DVI, HDMI


    Mange tak for det hurtige svar, glad for lidt respons så jeg ikke ender med et M-Motherboard

  • Hvis du kan finde det i budgettet, så ville jeg hoppe på et AMD 2xx eller GTX760 kort i stedet. Delene skulle passe sammen fint dog.

    Altså et MSI GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0 Kort? :) Hvor meget "Ekstra ville det give mig" I forhold til settings osv, og ville det kunne fungere udemærket uden? Altså med GTX 660

  • Har ikke lige tænkt over M-Motherboardet, og det er bevidst med 250g SSD, siden at jeg har frit internet, med en god og hurtig download/upload, så jeg kan slette og downloade spil efter hvad jeg spiller pt. Min PC pt, har også kun 100gb SSD, og jeg har aldrig været under de 50, selv med WoW, Team Fortress, Steam, Football Manager osv osv.


    Ville det her motherboard passe og fungere godt i steden for det andet?


    ASUS B85M-G, Socket-1150 m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, VGA, DVI, HDMI


    Mange tak for det hurtige svar, glad for lidt respons så jeg ikke ender med et M-Motherboard


    det motherboard du havde fundet passer fint til buildet undrede mig bare over at du havde valgt et m-atx frem for et atx bundkort til det kabinet :)
    ASUS B85M-G er også et m-atx board :-)
    men vhis du velger et matx board kan du smide det i sådan et kabinet som det her :-)


    http://www.edbpriser.dk/kabine…ix-phenom-id-7611020.aspx
    eller
    http://www.edbpriser.dk/kabine…prodigy-m-id-7517471.aspx

  • er det det her kort du havde i tankerne ?
    http://www.edbpriser.dk/grafikkort/msi-n660-gaming-2gd5-oc-2-gb-id-7604957.aspx


    for så kunne evt spare en smule på dit kabinet og få det her i stedet :thumbsup:
    http://www.edbpriser.dk/grafik…7950-3-gb-id-7243902.aspx
    her vil du få 3 spil med
    http://www.compumail.dk/vare-o…mmer=430052&type=hardware

  • Men hvad med motherboard løsningen? Ville ASUS motherboardet gøre den helt store forskel, eller skulle jeg holde mig til MSI'en?


    så hvidt jeg lige kna se gør det ikke nogen stor forskel. både msi og asus laver gode komponenter. og ellers er de temmelig lig hinanden :-9

  • så hvidt jeg lige kna se gør det ikke nogen stor forskel. både msi og asus laver gode komponenter. og ellers er de temmelig lig hinanden :-9

    Ok, det var bare mere i forhold til perfomance, fordi MSis board jo er et M-board, om det så gjorde nogen forskel, men det kan jeg forstå at det ikke gør :-)

  • om det er atx eller m atx gør kun en forskel for størrelsen og dermed også hvor mange pci/pci-e porte du har på det :)
    [Blocked Image: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/11/VIA_Mini-ITX_Form_Factor_Comparison.jpg/799px-VIA_Mini-ITX_Form_Factor_Comparison.jpg]
    her kan du se størrelses forskellen på dem :-9

  • om det er atx eller m atx gør kun en forskel for størrelsen og dermed også hvor mange pci/pci-e porte du har på det :)
    [Blocked Image: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/11/VIA_Mini-ITX_Form_Factor_Comparison.jpg/799px-VIA_Mini-ITX_Form_Factor_Comparison.jpg]
    her kan du se størrelses forskellen på dem :-9

    Fantastisk, super billede til overblik! Kunne sagtens overveje Standard-ATX, i forhold til fremtidige opgraderinger (RAM osv.)

  • Forresten, ville det være bedre med en i5 4670, i stedet for en i5 4570, eller vil det bare være en unødvendig opgradering? (Regner stærkt med at tage GTX 660) Eller skulle jeg opgradere til en 760 for at det kunne betale sig? :)

  • lol ivl den nok kunne køre stort set på max. det kræver ikke så meget.
    men jeg ville stadig sige at du skulle spare nogle hundrede på kabinettet og købe et 7950 i stedet :-)
    det er det kort der har fået et face lift og bliver kaldt r9 280x nu :-) r9 versionen har lidt mere power men 7950 vil kunne trække stort set alt hva du kaster i ansigtet af det.


    tror også dit kabinet (define r 4) vil se lidt tomt ud med kun en ssd i og et m-atx motherboard :-9
    [Blocked Image: http://images.anandtech.com/galleries/2177/Large%20(5%20of%208)_575px.jpg]
    faktisk mere eller mindre sådan her :-9

  • Core i5-4670 er 200 MHz hurtigere end 4570, så det er max. en forskel på 6.25%. I praksis noget mindre. Dvs. de skal koste næsten det samme før 4670 kan betale sig. Lige nu er 4570 noget billigere, og selv en 4670K er faktisk billigere. Så 4670 kan absolut ikke betale sig. Til gengæld kan en 4670K være et rigtig godt køb pt. hvis man vil overclocke.


    Mht. LoL, så er det et letvægtsspil. Der skal ikke meget til før man kan spille det på de højeste indstillinger, og med det system vil du kunne streame samtidig uden problemer.

  • Core i5-4670 er 200 MHz hurtigere end 4570, så det er max. en forskel på 6.25%. I praksis noget mindre. Dvs. de skal koste næsten det samme før 4670 kan betale sig. Lige nu er 4570 noget billigere, og selv en 4670K er faktisk billigere. Så 4670 kan absolut ikke betale sig. Til gengæld kan en 4670K være et rigtig godt køb pt. hvis man vil overclocke.


    Mht. LoL, så er det et letvægtsspil. Der skal ikke meget til før man kan spille det på de højeste indstillinger, og med det system vil du kunne streame samtidig uden problemer.

    Ok! Regner med jeg opgraderer til et GTX 760, siden den gerne skulle kunne holde et par år på skansen :-)