hdd vs sshd

  • halløjsa folkens.


    jeg skal ud og have fat i noget nyt hdd værk inden alt for længe og er faldet over sshd's og må sige det ligner jo lidt det forjættede land. 8o
    http://www.storagereview.com/seagate_desktop_sshd_review
    hastigheden fra en ssd (nad de er chaged) og pladsen fra et almindeligt drev :)
    men ville lige høre om der er nogen her inde der har erfaringer med dem ?


    ville nok gå efter en 2tb til storage og installations drev til spil og den slags.
    men hvad siger i? er det noget man skal vente med eller er de gode nok nu til at man kan kaste sig over dem ?


    /dwmc

  • Du får kun 8GB hurtigt storage, resten bliver som en mekanisk harddisk, så der er jo dårligt plads til en windows 8 installation - desuden kan du heller ikke selv styre hvad der skal ligge hvor som hvis du brød det op i én SSD og én HDD.


    http://www.edbpriser.dk/harddi…sshd-2-tb-id-7508128.aspx


    http://www.edbpriser.dk/harddi…m001-2-tb-id-5516167.aspx


    Prisforskellen med og uden er 200kr, de penge var nok bedre givet ud på en rigtig SSD, selv en 32GB er jo bedre end den løsning Seagate kører med.


    Den eneste grund overhovedet til at jeg ville overveje en SSHD var i en laptop med plads til kun én disk hvor man skulle bruge masser af lagerplads men godt ville have et lille boost fra SSD cachen.

  • det skal lige siges jeg har en 120 gb ssd som windåse drev :-9
    grunden til at jeg overvejede det var egentlig mere for at minimere load tider i spil og den slags :-)havde tænkt mig at smide mine spil programmer osv over på den :-)


    hvis det ikkebliver en sshd så bliver det en WD black 1 tb gange to i stedet :-)


  • Bahahaa, 955 ms average read latency? :D SSDer ligger typisk på nogle få hundrede µs eller derunder.
    Og det gælder endda kun den smule data der er i cachen. Resten er endnu langsommere.

  • Western digital har den eneste ordenlig løsning. En rigtig 128GB SSD inden i en 1 tb hhd


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • hvad ligger den på ved en normal lager disc ?


    Dem i anmeldelsen får 2-3000 ms, og det er vist meget normalt. Så den lille cache er på det punkt 2-3 gange hurtigere end en alm. harddisk, men nogle tusinde gange langsommere end en SSD.

  • hehe ssd'er er bare ikkekommet ned i et prisleje hvos man kna smide 2 tb af dem i en computer uden at skulle ha en alvorlig samtale med sin bank først :-9


    har set dem men de kører som to uafhængige drev og de er svine dyre ca 2400 kr.
    tanken var jo om der ville være noget at hente rent performance mæssigt på de her sshd's i forhold til en almindelig hdd som lager/program/spil harddisc.


    har jo som sagt en ssd til styresystem og de vigtigste ting, men har ikke plads til at installere hele mit steam bibliotek på min ssd og heller ikke råd til at kunne komme til det :-)

  • hehe ssd'er er bare ikkekommet ned i et prisleje hvos man kna smide 2 tb af dem i en computer uden at skulle ha en alvorlig samtale med sin bank først :-9


    har set dem men de kører som to uafhængige drev og de er svine dyre ca 2400 kr.
    tanken var jo om der ville være noget at hente rent performance mæssigt på de her sshd's i forhold til en almindelig hdd som lager/program/spil harddisc.


    har jo som sagt en ssd til styresystem og de vigtigste ting, men har ikke plads til at installere hele mit steam bibliotek på min ssd og heller ikke råd til at kunne komme til det :-)


    alså sshd og SSD Caching alså i de størrelser og når jeg ved fra SSD Caching at den kun tager de filer der bruges mest ned på SSD'en så må man vælger lidt plads men hurtig hastighed eller meget plads og noget load tid.


    dwmc og rom blev ik bygget på en dag en lille 480gb SSD koster omkring 2k ved godt det er dyrt når der ik er mere plads men igen så kan man jo købe en ny og her og købe en senere vil da være bedre.

  • well det er en små 600 for en sshd på 1 tb og 550 for en wd black. så jeg tror jeg gør forsøget og napper mig en sshd og ser hvad der sker :-)
    tak for input folkens


    /dwmc