Multi monitor vs 4K?

  • Hvad vil du foretrække? 20

    1. 1 stk. 4K skærm (9) 45%
    2. 3 stk. FullHD skærme i multi monitor setup (11) 55%

    Kom idag til at diskutere gaming med en ven og vi kunne ikke helt blive enige om hvad der er fedest, at have 1 stk. 4K ultra højt opløselig skærm eller at have 3 stk. 1920*1080 FullHD skærme i multi monitor setup.



    Jeg tænker at multi monitor giver en ekstra dimension fordi det dækker hele ens synsfelt, men det er selfølgelig et utroligt interessant alternativ at kun fokusere foran en men i ekstrem detaljegrad.



    Tough choice...





    Hvad syntes I??

  • Hvis jeg ikke skulle bekymre mig om strøm eller grafikydelse så klart mere syn på siderne.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det kommer an på hvad man bruger dem til, men til et typisk FPS ville 3 skærme være at foretrække. Men 5760x1080 kan på den anden side godt blive for snævert på den høje led.


    I praksis venter jeg bare på Oculus Rift. Indtil da klarer jeg mig fint med en enkelt 1920x1080.

  • Jeg har aldrig prøvet multi-monitor setups før, så det er jo lidt svært at vurdere. Umiddelbart vil jeg dog mene én skærm med høj opløsning er helt fint til mig. Kunne ikke forestille mig jeg ville blive solgt af at have et bredere billede, men igen - det er svært at sige uden at have prøvet det :)


    Lige nu sidder jeg på en 23,6" LG skærm med full hd, det er jeg mere end tilfreds med :)

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Jeg har aldrig prøvet multi-monitor setups før, så det er jo lidt svært at vurdere. Umiddelbart vil jeg dog mene én skærm med høj opløsning er helt fint til mig. Kunne ikke forestille mig jeg ville blive solgt af at have et bredere billede, men igen - det er svært at sige uden at have prøvet det :)


    Lige nu sidder jeg på en 23,6" LG skærm med full hd, det er jeg mere end tilfreds med :)


    Lyder lidt som mig, da jeg skiftede fra 27" til 2*23" (Full HD). P.t. har jeg den ene skærm tilsluttet min ZenBook, og glæder mig som en sindsyg, til jeg får samlet mig en ny Workstation. Det er bare lidt sjovere med to skærme. Jeg spiller ikke, men nr. 2 skærm er bare for lækker at have til f.eks. Lightroom :)

  • Kan kun give dig ret! to skærme er fantastisk lækkert. bruger det dog også når jeg spiller :) det er uvurderligt når man spiller arams i lol eller farmer i wow :)

    men 3 skærme lyder som om det kan give en super fed dimension til spil som skyrim og den slags spil.
    jeg er så en af de heldige som har pladsen, jeg har bare ikke råd ;(

  • Kan kun give dig ret! to skærme er fantastisk lækkert. bruger det dog også når jeg spiller :) det er uvurderligt når man spiller arams i lol eller farmer i wow :)


    men 3 skærme lyder som om det kan give en super fed dimension til spil som skyrim og den slags spil.
    jeg er så en af de heldige som har pladsen, jeg har bare ikke råd ;(

    Hvis jeg stadig spillede MMORPG spil som WoW skulle jeg bestemt også have to skærme. En til spillet, en til Warcraft 3 replays og andet lækkert ;)

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Køb to/tre dell ultrasharp skærme og dø som en glad mand ;) Der er ikke ret meget som understøtter 4k ordenlig. Derfor stemte jeg også på multimonitor. Bruger selv to skærme og lige siden jeg fik dem, har jeg ikke kunne forstille mig hvordan jeg skulle kunne levde uden to skærme. Det er altså vildt lækkert andet har jeg ikke at side.


    Hvis du vil had en gaming skærm og en skærm med super farver, ja så kan du også det. Det er faktisk sådan et setup jeg har.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB