Grafikkort Problemer

  • Hej Tweak da jeg er totalt ny på denne hjemmeside og laver min første tråd aner jeg ikke hvor den skal ligge så det blev her i off topic.


    Dette bliver en kort oversigt over et Grafik problem jeg sloges med for små 4 måneder siden og jeg tænkte at mine erfaringer måske kunne hjælpe andre.


    Grafikkortet der er tale om er mit eget Gigabyte GV-N560OC-1GB


    Det er som navnet antyder et Geforce GXT 560 TI 1Gb Hvor Gigabyte har skruet lidt op for Clocks fra 822 Mhz til 900 MHz


    Det første år jeg brugte dette kort havde jeg aldrig problemer uanset hvad jeg kastede i hovedet af det kørte det bare.


    Så kom World of Warcraft Pandaria og mine problemer begyndte.


    Blå skærm, Crash af grafik drivere, og så videre blev hverdag jeg geninstallerede Windows opdaterede grafik drivere osv. i den tro at jeg måske havde fået lavet en dårlig installation af noget intet hjalp.


    Jeg satte hardware monitor op og havde den til at køre på en skærm mere sådan jeg altid kunne se temp (troede det måske blev for varmt pga. tiden jeg havde haft kortet).


    besluttede mig for at skifte kølepasta så købte noget Arctic Silver og fik med kæmpe nervøsitet splittet kortet ad og fik det skiftet og samlet igen (det gik heldigvis godt da jeg ikke har så mange penge)


    Intet hjalp.


    Så begyndte jeg at søge ud på nettet og efter mange timers søgning på nettets mørkeste afkroge begyndte der at tegne sig et billede for mig flere havde samme problemer men løsningerne var så vildt forskellige.


    Min Løsning blev dog at downloade MSI Afterburner og Downclocke mit kort til dets fabriks clocks altså 822 MHZ


    Ved jeg har glemt en Clock her den skal jeg lige finde i mine gemmer håber det er ok for en første indlæg at være Mvh. TheWegdor

    [align=left][size=8][font='Arial, Helvetica, sans-serif']Cooler Master ? Tower
    Corsair RM750 80 Plus Gold
    Gigabyte GA-Z68-UD3P-B3
    Intel Core I5-2500 3.3Ghz
    Club 3D R9-280X
    16GB Kingston Valueram
    2X WD Caviar Blue 500GB
    Windows 7 Home Premium 64-Bit

  • "Hardware og Tilbehør" vil være den rigtige kategori. Men velkommen til Tweak!


    Så hvis jeg forstod det rigtigt fik du løst problemet ved at underclocke dit grafikkort? Heldigvis er det nok ikke så stort et clock, at du direkte mister performance, men det er da for dårligt den ikke kan køre det, den er lavet til :)

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Ja det gjorde jeg nemlig har siden læst at netop gigabyte har problemer med deres oc version.
    Især i forhold til Direct x 11

    [align=left][size=8][font='Arial, Helvetica, sans-serif']Cooler Master ? Tower
    Corsair RM750 80 Plus Gold
    Gigabyte GA-Z68-UD3P-B3
    Intel Core I5-2500 3.3Ghz
    Club 3D R9-280X
    16GB Kingston Valueram
    2X WD Caviar Blue 500GB
    Windows 7 Home Premium 64-Bit

  • Det er fuldstændig korrekt.. Vi prøvede stort set alt med det kort... Det eneste der hjalp var at underclock... Kan det virkelig være rigtigt at producenten kan levere et så dårligt kort.. Og at man i god tro, går ud og bruger penge på det?


    Virkelig for dårligt...


    Velkommen til Wegdor

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • Kortet er så gammelt efterhånden. Så han vil købe nyt...

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • Tak For Hjælpen Bubbi :D Ja jeg er ved at kigge på et nyt kort vill oprindeligt have haft et 7970 men da det er udgået kigger jeg nu på en R9 280X :D

    [align=left][size=8][font='Arial, Helvetica, sans-serif']Cooler Master ? Tower
    Corsair RM750 80 Plus Gold
    Gigabyte GA-Z68-UD3P-B3
    Intel Core I5-2500 3.3Ghz
    Club 3D R9-280X
    16GB Kingston Valueram
    2X WD Caviar Blue 500GB
    Windows 7 Home Premium 64-Bit

  • Tak For Hjælpen Bubbi :D Ja jeg er ved at kigge på et nyt kort vill oprindeligt have haft et 7970 men da det er udgået kigger jeg nu på en R9 280X :D

    Også helt klart det rigtige valg. I den prisklasse ligger mand og leger mellem 7970, 280X eller et 770. Selvom 280X er samme kort som 7970 er der stadig visse benches der viser at den klarer sig en smule bedre, og ligger ca. on par med 770 i de fleste spil. Som altid er det virkelig hvilket spil man sidder og leger med, men når du siger at du gamer WoW så er det jo fuldstændig ligemeget :D!