Har brug for råd omkring opgradere en Gaming PC..

  • Hej Alle
    Vil denne her spec. være en godt opgradere..?




    fra: Asus M4A89TD PRO , AMD Phenom II x6 1090T , Radeon HD 6870 2G mb.


    Til : Asus Crosshair V Formura-Z 990FX AM3+, AMD FX-8350 BE 8-Core 4Ghz 16mb, Asus Radeon R9 290x 4GB (eller) Asus Radeon R9 290 4Gb.


    eller skal jeg bruge penge på noget andet.. :?:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Skal bruges til spil 1´st Prio. :!:
    Monitor: Samsung SA950.
    Strømforsyning: CORSAIR TX 850W Enthusiast Siries PSU.
    Køling: Corsair H90 HYDRO CPU Cooler.
    HD: Intel SSD 335 Series SATA-600 240GB, WD SATA-600 2TB.
    Ram: 8Gb. Kingston HyperX DDR3 1600Mhz PC3 CL9.
    System: Window 7 64bit (måske window 8 senere).
    Spil: BF4 , Final Fantasy XIV-A realm reborn, CoD ghosts, WOW.
    Programe: Lightroom 5.



    PS. Sorry if i spell it wrong.. :razz:
    på forhånd tak :thumbsup:

  • Det er ikke helt skævt. Jeg ville nok anbefale et lidt billigere bundkort, og så at du venter på at der kommer R9 290X eller 290 med andre kølere (AMDs stock køler er elendig).


    Du kan selvfølgelig også gå Intel-vejen. Det vil give bedre ydelse i flere af de spil, nok især WoW. I nyere spil er forskellen mere beskeden, og i programmer der kan bruge mange kerner giver AMD mere for pengene.

  • Er enig med ovenstående indlæg.


    Du kan også overveje at købe en FX-8320 i stedet for 8350, og evt clock den op på samme hastighed, hvis du føler det er nødvendigt. Jeg har ikke selv erfaring med lige de to CPU'er, men har læst flere steder (bl.a. herinde på tweak) at 8320 skulle være et bedre køb


    I sidste ende er det sikkert lidt ligemeget, da der ikke er meget mere end 150-200 at spare, men alligevel ;)


    Edit (og off-topic :P): Har dit 6870 virkelig 3 gb ram? ;D Synes aldrig jeg har hørt om den version

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

    Rettet en gang, sidst af p3t3r ().

  • P3t3r: ret til 2gb :P


    Sakkura: hmmm.. Intel-vejen? hvad vil du anbefale :?: (helst samme prisklass , have aldrig haft en Intel cpu & bundkort før.. :wacko: )

    En intel i5 4670k kan fås for omkring 1400-1500 kr, og den er ret god. Du kan tage en "non-k" model hvis du ikke har nogen planer om at overclock. Bundkort til Intel kan jeg ikke hjælpe dig med

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13


  • Du bør ha' fat i det her bundkort: http://www.asus.com/Motherboards/SABERTOOTH_990FXGEN3_R20/


    FX-8320(Overclock den til ca. 4,4ghz) eller køb en FX-9370. Så får en I7-4770K kamp til stregen, med en FX-9590 kan I7-4770 godt pakke sammen generelt.


    Dine RAM er ret dårlige... Køb 8GB 1866mhz CL9 RAM.


    Glem Windows 7 - Der er kun problemer, den udnytter slet ikke en FX CPU. Min overvågning gik fra ca. 80% CPU forbrug, ned til ca. 20% KUN ved at skifte fra windows 7 64bit til windows 8 64bt. - I dag er Windows 8 selvfølge også noget lort, nu er det Windows 8.1 der er godt(Husk at emulere windows 8 med google chrome:-)


    Hvis du ikke kan få fat i det bundkort jeg forslog, så kan du tage et andet bundkort - Men det er kun med PCI-Express 2.1, og jeg vil tro at det sinker et R9 290 grafikkort. Og vær obs. på, at hvis du køber en FX-9370, eller FX-9590 - Så er det ikke alle bundkort som kan bruges.


    Uden et PCI-Epsress 3.0 bundkort, så tror jeg en I7-4770K er et bedre valg, I5-4670K ville jeg ikke købe, da den mangler hyper threading, og de har jo kun 4 kerner...


  • Prøv at se om du kan få fat i GEN3 af det bundkort:-)

  • hmm.. GEN3 det vil være lidt svært at få det..


    Skal det helst være en 1866Mhz CL9 og ikke 1600 eller 2133 Mhz CL9 i stedet for?


    Ps. jeg mener at jeg har en CL9 men var ikke helt 100% sikker, derfor skrive jeg at det var en CL10..(er der ikke noget program for check det?) btw. jeg kan se i CPUID og HWiNFO at den viser 9 i CL. d.v.s at jeg har en CL9 ik´?

  • hmm.. GEN3 det vil være lidt svært at få det..


    Skal det helst være en 1866Mhz CL9 og ikke 1600 eller 2133 Mhz CL9 i stedet for?


    Ps. jeg mener at jeg har en CL9 men var ikke helt 100% sikker, derfor skrive jeg at det var en CL10..(er der ikke noget program for check det?) btw. jeg kan se i CPUID og HWiNFO at den viser 9 i CL. d.v.s at jeg har en CL9 ik´?


    Så er det CL9 du har:-) Det kan godt bruges.... Hvis du får lyst kan du jo altid købe noget 1866-2133mhz CL9 senere.


    Ja - GEN3 er ret svært at få fat i, man kunne købe det i tyskland, indtil for ca. ½ år siden:-P

  • Jeg tror altså hellere jeg ville have taget en FX-8320 eller en Intel 4670k, men på den anden side synes jeg da det er fedt du springer ud i at prøve den (skøre) FX-9xxx serie :D Kunne være interessant hvis du skrev herinde, hvad du synes om det når du har fået varerne.


    Husk at bundkort også skal kunne klare TDP på over de 200W

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Så det godt at jeg have lidt penge til at spild.. 8)


    Nahh. jeg er bare ikke den stor Overclock her.. så derfor blive det til en Fx-9370 :D

    Det er i hvertfald heldigt nok du har en ret kraftig strømforsyning, for den æder en god del den CPU :)


    Jeg synes ikke der ligger så vanvittig mange reviews af CPUen rundt omkring, så det er egentlig spændende hvordan den performer med så høje clock ratings.
    Har du overvejet at købe en ny køler til den?

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Det er i hvertfald heldigt nok du har en ret kraftig strømforsyning, for den æder en god del den CPU :)


    Jeg synes ikke der ligger så vanvittig mange reviews af CPUen rundt omkring, så det er egentlig spændende hvordan den performer med så høje clock ratings.
    Har du overvejet at købe en ny køler til den?

    Aye.. jeg tænkt på en ny vandkøler, men nu må vi se hvor meget jeg har tilbage på budget efter jeg have allerede spild lidt penge på CPU.. :P Noget som du/i kan anbefale :?: ( helst fra Crosair) 8o

  • Jeg er desværre ikke så velvidende inden for køling, og slet ikke vandkøling. Men jeg tror du skal give en god slat penge for at få noget vandkøling der markant bedre end luftkøling.


    En god luftkøler jeg selv overvejer at købe en dag er denne


    http://www.edbpriser.dk/proces…r-212-evo-id-6316805.aspx



    Den er ret populær, og 240 kr er til at overskue

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13


  • God køler til prisen - Jeg ville foreslå noget ligende til overclocking, men hvis det skal være støj svagt, så burde denne her være fin: http://www.edbpriser.dk/proces…ps-7x-led-id-5507062.aspx


    Pas på med at købe en for stor køler, jeg har set mange ødelagte bundkort på grund af Scythe Mugen, og Noctua NH-D14.