AMD Radeon™ HD 6870 Graphics

  • Hej Tweak's!


    Er blevet tilbudt et AMD Radeon HD 6870 grafikkort og ville derfor lige forhøre mig lidt, da jeg har misset lidt af udviklingen.
    (http://www.amd.com/US/PRODUCTS…n-hd-6870-overview.aspx#1)


    For øjeblikket har jeg følgende specs i min pc:


    Bundkort: Gigabyte P43-ES3G
    Processor: Intel Quad-Core 3.2 Ghz.
    Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 275.


    Mit spørgsmål går på om det passer i min computer, og er kortet 500 kr. værd kontra det jeg har nu?


    Tak!

  • Det er et halvgammelt grafikkort, men det er da en hel del nyere end det du har nu. Det er noget hurtigere, men ikke nogen enorm forbedring. Største forskel er at det understøtter DirectX 11.


    500 kroner er nok meget rimeligt for et brugt eksemplar. Men det er ikke fordi det er nævneværdigt billigere end hvad du kunne finde på dba.

  • Det jeg også er lidt tiltrukket af er HDMI funktionen som mit nuværende kort jo ikke har.
    - Men som studerende kunne det vel være et meget lækkert upgrade til billige penge?

  • Jeg kan se der er et GTX 560 Ti til 550 kroner på dba. Det er måske lige en tand bedre til prisen. Men ellers er det ikke helt skævt til dit system. Din nuværende CPU ville nok alligevel have svært ved at følge med noget meget hurtigere.

  • Jeg har lige købt et 6870 for 250,- i en hurtig handel.


    Jeg synes 500,- er lige i overkanten, da man typisk kan finde et 7850 (som er væsentlig bedre) til omkring 600-700 kr


    Venlig hilsen


    Peter


    EDIT: Måske værd at nævne, at jeg opgraderede fra et HD4870 til et HD6870, og det har ikke givet noget kæmpe fps boost, men det kører selvfølgelig stadig bedre end det gamle. I øvrigt er det værd at tjekke, hvor mange vRAM det kort du kigger på har.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Man skal være lidt heldig for at finde et 7850 til 6-700 kroner. Men generelt får man en hel del ekstra ud af at lægge bare lidt flere penge på brugtmarkedet. Omvendt har TS en gammel CPU der ville have vanskeligt ved at få det optimale ud af et hurtigere grafikkort.

  • Man skal være lidt heldig for at finde et 7850 til 6-700 kroner. Men generelt får man en hel del ekstra ud af at lægge bare lidt flere penge på brugtmarkedet. Omvendt har TS en gammel CPU der ville have vanskeligt ved at få det optimale ud af et hurtigere grafikkort.

    Tjaeh, man skal da i hvertfald være heldig, at buddene ikke fortsætter op ad. Men har i en lang periode holdt øje med grafikkort priser her på Tweak, HoL og hwt.dk, jeg synes ikke det er usandsynligt at købe et 7850 til 700 kr.


    Men tilbage til topic:
    Jeg synes fint du kan købe et 6870 til 500,- men det er ikke noget kup. Jeg tror også umiddelbart det vil passe fint til resten af dit system. Jeg spiller selv Far Cry 3, BF3, Crysis 2 osv på dette kort, og det kører ganske udmærket. Far cry 3 vil dog helst ned i medium, men kan sagtens lade sig gøre med højere details.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

    Rettet en gang, sidst af p3t3r ().

  • Mit 6850 kan klare Far Cry 3 på High med AA. Very High kan gå, men med AA bliver det en tand for meget.

    Ja okay, det skal nok passe. Very high er heller ikke uspilleligt for mig, men synes det kan give nogle fps drops i bestemte missioner :) Men bestemt et fint kort

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Jeg kan ikke linke til nogle lige nu. Men et godt råd er at kigge på http://www.tweak.dk, http://www.hwt.dk, http://www.hol.dk hver dag, gerne et par gange ;) Lige pludselig er der en der sælge et billigt grafikkort.



    Jeg er ikke helt sikker på prisniveauet på det kort du linker til fra dba.dk, jeg har bedre styr på AMDs grafikkort.


    Men du kan sagtens gå efter HD6850/HD6870 til 300-500 kr. eller et HD7850/HD7870 til 700-900


    Prisen plejer også variere lidt efter hvor meget vRAM kortene har. F.eks. er et 6870 med 2 gb væsentlig dyrere end 1 gb versionen.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13