FPS drops i Heroes of Newerth

  • Hej Tweakers.


    Jeg starter denne tråd, da jeg synes Heroes of Newerth ikke kører som det burde. Det er ikke et særlig stort problem for mig, da jeg ikke spiller det ret meget længere. I øvrigt kører det ikke så dårligt, at det går direkte ud over spillet. Denne tråd er mere en undrende en af slagsen.


    Jeg spiller med alt på high/very high. Jeg har spillet HoN på flere forskellige systemet, bl.a. med en singlecore AMD CPU, Dual core AMD CPU, 8800 GTS, HD4870, HD6870. Der er ikke ret stor FPS-forskel i HoN på et system med 8800 GTS og mit nuværende HD 6870.


    I store teamfights med mange grafiske effekter dropper FPS'en til 15-20 (15 når det er aller værst). Der skal generelt ikke ret meget action til før jeg oplever store FPS drops. Derfor er følgende spørgsmål:


    1) HoN kan kun bruge 1 kerne. I ressourceovervågning kan jeg se, at kerne 1 er på 100% stort set hele tiden. Bliver jeg bottlenecked af CPUen? FX-cpuerne er jo ikke ligefrem kendt for at være super i singlethread og generelt core-for-core


    2) HoN er bare utrolig dårligt programmeret?


    3) Mit grafikkort sætter begrænsningen. Dette ved jeg dog ikke, da jeg ikke ser ret meget forskel ved at ændre grafik til low


    Håber I kan komme med nogle bud. Det er som sagt mere en problematik der pirrer min nysgerrighed, mere end det egentlig irriterer mig.


    P.S har selvfølgelig søgt nettet igennem for løsninger, og ingen har virket.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13