Overvågningskamera

  • Hej allesammen


    Er lige flyttet i nyt hus, og efter at der nu er kørt en ukendt varevogn ind i min indkørsel tidligt et par morgener. Hvorefter de så har set mig, og kørt hurtigt væk, er det på tide at få opsat et kamera


    Kameraet skal opsættes under udhæng, dvs det behøves ikke nødvendigvis kunne tåle regn, men det skal selvfølgelig kunne tåle den danske kulde og luftfugtighed. Det skal være nemt at installere og så må det gerne være trådløst. Jeg har ikke behov for at kunne se det live på nettet, men udelukkende skal jeg kunne se videomateriale efter et evt. indbrud.


    Jeg har set flere forskellige reviews blandt andet af følgende:
    http://www.comprousa.com/en/su…/product/ip400/index.html
    http://www.pcpro.co.uk/reviews…as/376765/vivotek-fd8134v
    http://www.edbpriser.dk/overva…tek-ip7161-id-534879.aspx


    Men jeg er absolut ikke ekspert på området, så det er udelukkende hvad jeg har kunnet læse mig frem til via producenternes hjemmesider osv.


    Prismæssigt er jeg oppe på maks. 3000 kr alt. inkl. hvis det kan lade sig gøre?

  • Husk hvis du skal have et kamera, så skal det jo også kunne lagre videomaterialet et eller andet sted.


    Ergo skal du have din PC kørende konstant eller også skal du have en server/NAS.


    Det er ikke billigt billigt, at have hjemmeovervågning. Men det er langt billigere end det en gang var.



    Husk forresten, at du ikke må filme ud på offentligt områder eller ind på andres grunde. Hvis i har barnepiger eller andre der kommer i huset (som ikke bor der), så skal i have skriftelig tilladelse.


    se --> http://secubi.dk/artikler/lovgivning.html

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg køre med 2mpixel kamera, og jeg synes ikke opløsningen er høj nok... Problemet er at kameraet skal dække et stort område i høj opløsning, for at du kan være sikker på at fange tyven.


    Derfor køb mindst 2 megapixel kamera, de koster typisk ca. 1000kr. pr. stk. med natsyn.


    Det næste er, der skal altid være et kamera, som filmer det andet kamera - Tyven skal jo ikke kunne klippe kablet, uden du har fanget ham/hende på film:-)


    Sidst du skal bruge en computer, og software. En gammel dual core computer skal du ikke forvente kan trække det, hvis der skal ligge windows på, og man kan jo lige så godt bruge en af de computere man har i forvejen til kontor eller ligende:-)


    Personligt bruger jeg følgende programmer: UnionCam Manager 2.0, og H264WebCam.


    Du har typisk brug for ca. ½TB harddiskplads, hvis du bruger motion detection(Programmet slætter selv film efter 30 dage, og det skal det ifølge lov)


    Hvis kamera peger mod offentlig vej, eller nabo - Så sørg for at det kun optager, når der er bevægelse på din grund, så burde det være lovligt, uden jeg er 100% sikker i min sag, men ellers har du da bestemt gjort hvad du kunne, og handlet i god tro - For du må godt ha' et kamera der peger på offentlig grund, du må bare ikke optage hvad der sker der, og det samme gælder naboen. (Også selvom han har en køn kone;-)


    Hold dig til RJ45 kabler, det er i hvert fald det jeg har haft bedst erfaring med:-)

  • Hvad med at få dig et vagt firma istedet ;-) eller en vagt hund. De fleste tyveri sker på impuls så hvis du kan få dem til at tænke en anden gang kan nok få mange indbrudstyve til at snuppe et andet hus


    Ej tænker at man kunne få et trådløst overvågningskamera så skal man ikke bekymre sig om at tyven skære ledninger over.


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Når man kører rundt i en varevogn, så tror jeg ikke det er impulsivt, men nok nærmere professionelle.


    Jeg har kigget mere rundt på nettet og det virker som om et bedre værn mod tyveri er et alarmsystem. Men der står jeg bare i det samme dilemma. Hvilket et skal jeg vælge. Mit umiddelbare bud er at jeg vælge købe et for en engangspris, og droppe et med efterfølgende månedligt abonnement


    Nogen gode bud på et alarmsystem, for det er en kæmpe jungle....?

  • Når man kører rundt i en varevogn, så tror jeg ikke det er impulsivt, men nok nærmere professionelle.


    Jeg har kigget mere rundt på nettet og det virker som om et bedre værn mod tyveri er et alarmsystem. Men der står jeg bare i det samme dilemma. Hvilket et skal jeg vælge. Mit umiddelbare bud er at jeg vælge købe et for en engangspris, og droppe et med efterfølgende månedligt abonnement


    Nogen gode bud på et alarmsystem, for det er en kæmpe jungle....?


    De fleste færdige alarm systemer koster rigtigt mange penge.... Og mange af dem er værdiløse, fordi de køre med dårlige kamera.


    Du kan kikke her, det er mange af dem der bliver solgt i Danmark til 500-2000kr.: http://www.lightinthebox.com/c/home-alarm-systems_318


    Jeg ville ikke eje nogle af dem - Med mindre det er i kombination, med et overvågnings system;-) Det her ser f.eks. ok ud, men jeg ved ikke.. Det er jo noget færdigt produceret, som ofte har skavanker, det er f.eks. vigtigt at evt. film bliver uploaded via internet til en server, på en anden adresse: http://www.ebay.com/itm/PoE-Sw…stems&hash=item2a34359531


    Jesper101996 - Trådløst overvågningskamera, er noget lort... Jeg har selv 2 stk, ikke engang selvom man placere den trådløse router inden for 3 meter køre det ordentligt.

  • Men hvis jeg nu skulle have et alarmsystem uden kamera, men kun med sensorer for vinduer og bevægelsescensorer i rummene, der udløser en høj sirene og lys udenfor. Det ville da vække et par naboer, eller/og skræmme tyven væk?


    Ville jeg ikke kunne få et fornuftigt system til 3-4000 kr?

  • Men hvis jeg nu skulle have et alarmsystem uden kamera, men kun med sensorer for vinduer og bevægelsescensorer i rummene, der udløser en høj sirene og lys udenfor. Det ville da vække et par naboer, eller/og skræmme tyven væk?


    Ville jeg ikke kunne få et fornuftigt system til 3-4000 kr?


    Det er de billige systemer til 500-1200kr. + told, som jeg linkede til der gør det, ofte vil tyven udse sirenen og ødelægge den med det samme - Det er så også hvad der skete hos en vininde som havde indbrud i hendes rækkehus, naboen som var hjemme hørte aldrig sirenen, ledningen var klippet over... Hun havde ellers sat den, så tyven ikke bare lige kunne komme til den.


    Du kan selvfølge vælge at gi' 3000-4000kr. for et system magen til i Danmark, men... De koster altså kun 1000-1500kr. i udlandet.


    Mange systemer ringer også op, men hvad hjælper det, hvis din telefon ledning også er klippet over. Det bedste er at fange tyven, før de når hen til huset, og så få film billeder alarm et andet sted hen, så de ikke bare kan løbe med harddisken som har filmen også.


    Du skal huske at fordi det er tyve, så behøver de ikke at være dumme:-)


    Personligt har jeg UPS, og gør brug af Internet forbindelsen - Så de kan tage strømmen til huset, og de kan selvfølge klippe telefonledningen, men der sidder et kamera... Så har jeg allerede fanget ham der klippede telefonledningen. Så kan de tømme huset, og brænde resten ned - Jeg vil stadigt kunne se hvem der var med.


    Jeg bor i et område med mange tyverier, og en del hærværk - Det værste der er sket siden jeg fik mit op, var en postkasse en nytårs aften - Og ham blev der en flot film af.

  • Hvad med at få dig et vagt firma istedet ;-) eller en vagt hund. De fleste tyveri sker på impuls så hvis du kan få dem til at tænke en anden gang kan nok få mange indbrudstyve til at snuppe et andet hus


    Ej tænker at man kunne få et trådløst overvågningskamera så skal man ikke bekymre sig om at tyven skære ledninger over.


    Sendt fra min SM-N9005


    Et trådløst kamera er bare dumt. For tyven kan jo stadig klippe strømledningen, og så er det jo lige vidt. Trådløse kameraer skal kun bruges steder hvor man ikke kan få en kablet forbindelse.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Hvor lagre du så de billeder/video den fanger? Jeg tænker bare. hvis det ligger på en computer eller NAS/server, ja hvad så hvis tyven render med førnævnte?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Du kunne også tage et kig på newegg.com. De har lige i øjeblikket udsalg på et "home security system"


    http://www.neweggflash.com/Campaign/699



    Du kan bruge http://www.shopusa.com/shopusa/denmark til at handle i USA

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nu (tror jeg) har jeg fundet på en endnu bedre løsning. Ja jeg skifter mening som vinden blæser, men når jeg får læst mere og mere om det......
    Tågekanon. F.eks denne her (er dansk, så kan det vel ik gå helt galt?):
    http://www.protectglobal.dk/fo…taagekanoner/protect-600i



    Under alle omstændigheder går der en alarm hvis jeg har sådan et system. Enten via dør/vindues-kontakt eller en rumføler. Herefter starter tågekanonen, og tyvene må give op??


    Ja, jeg ved godt jeg skal op og give 2000 kr for alarmsystem og 8000 kr for tågekanon.


  • Hvor er den bare fed, dog er den nok væsentligt billigere i udlandet - Forvent under halv pris for nøjagtigt samme system, og sikre dig den kan køre på batterier, hvis tyven slukker for strømmen;-)


  • Hvor er den bare fed, dog er den nok væsentligt billigere i udlandet - Forvent under halv pris for nøjagtigt samme system, og sikre dig den kan køre på batterier, hvis tyven slukker for strømmen;-)

    Hvis du mener tågekanonen, så er den vel ikke billigere i udlandet, når den er dansk?
    Iøvrigt hvad synes du om forslaget med en tågekanon?

  • Hvis du mener tågekanonen, så er den vel ikke billigere i udlandet, når den er dansk?
    Iøvrigt hvad synes du om forslaget med en tågekanon?


    Jeg synes den er genial, men det er vigtigt at den kan køre på batteristrøm - For det er så nemt at slukke for strømmen til et hus:-)


    Nej ok.. Hvis den e dansk produceret, så er der ikke noget at komme efter:-)

  • Nu er jeg generelt ret uvidende overfor sikringsløsninger til erhverv- og hjemmebrug. Men hvad dælen hjælper det, at lokalt bliver røget til?


    Tyven kan da vel bare være ligeglad og forsætte? Evt lukke røgen ud gennem et vindue? :?:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Nu er jeg generelt ret uvidende overfor sikringsløsninger til erhverv- og hjemmebrug. Men hvad dælen hjælper det, at lokalt bliver røget til?


    Tyven kan da vel bare være ligeglad og forsætte? Evt lukke røgen ud gennem et vindue? :?:

    Røgen er der i op til én time, og kanonen kan skyde flere gange.