Lille stationær computer

  • Hej


    Jeg har fået en idé jeg godt kunne tænke mig at få lidt hjælp til..


    Jeg vil gerne have fat i en stationær computer, til at sætte til mit tv. den skal bruges til at afspille HD film og spille ikke særligt krævende spil som Football Manager, men hvis jeg skal købe en ny computer skal det bare køre flydende uden problemer, og det må gerne holde i hvert fald 3-4 år.


    Der er bare det med det at computeren ikke må være særlig stor, for den skal kunne gemmes i mit tv-møbel. jeg har fundet en, men ved ikke hvad den kan trække osv..


    http://www.pricerunner.dk/pl/2…0-B014K-Sammenlign-Priser


    Jeg synes dog den er lige i den dyre ende, når man tænker på hvad den skal bruges til, men er der nogen eksperter herinde som kan fortælle mig hvad den er maksimum kan yde, eller på anden vis forklare mig hvordan jeg selv tjekker det?


    Størrelsen på den her er perfekt, men kan man finde en i tilsvarende størrelse som upåklageligt kan afspille HD filer?


    Ser frem til jeres svar og på forhånd mange tak :9xo

  • Det er ikke en du vil blive tilfreds med, godnok har du ikke store krav, men... Den yder ikke så godt til prisen.


    Tjek denne her, eller se hvad folk ellers har af forslag til dig, det er quad core, og et bedre grafikkort du skal kikke efter: http://www.edbpriser.dk/statio…me-id-7048845.aspx?q=quad


    Den har størrelse, men den er betydeligt hurtigere i spil, og du vil formodentligt blive rigtigt glad for alt ved den, på nær størrelsen.

  • Størrelsen på den her er perfekt, men kan man finde en i tilsvarende størrelse som upåklageligt kan afspille HD filer?


    Det kræver ikke ret meget at afspille HD-film. Den du har kig på vil sagtens kunne klare det.


    Dnope har sådan set ret i at du ikke får specielt meget ydelse for pengene - men sådan er det når man vil have et meget lille system.

  • Mit problem er at den faktisk skal være lille, gerne i tilsvarende størrelse som jeg har fundet. Tror i det er muligt at finde en computer som kan leve op til kravene for ydelse og være lille, for billigere penge?


    Tak for de ellers gode svar :)

  • i den størrelse får du nok ikkenoget tilsvarende til prisen.
    ellers skal du rode dig ud i at bygge en selv og så er det mini itx formfaktoren du skal ha fat på.


    Hvis den gerne må være en smule større så kunne du kigge på noget micro atx, der kan du også nemmere smide ordentlig grafik i og der findes stadig slimline cases som burde passe ind i et hifi møbel :-) men så liver den nok nærmere 40 cm x 40 cm istedet for 20 x 20.


    /dwmc