Nyt gfx R9 280X vs GTX770

  • står og skal vælge at nyt grafikkort, og har luret lidt på AMD's R9 280x, har fundet et fra Sapphire, men da mit gamle kort er et Gainward GTX 570 Phantom og jeg er helt vild med den køler, så er den åbenlyse jo at tage det nye GTX 770 Phantom.


    har siddet og kigget lidt rundt og umiddelbart så syntes jeg jo faktisk de ligger meget tæt op af hinanden, men der er jo kommet nye drivere efter en del af de tests også ville jeg hører hva det bedste valg ville være.


    jeg er åben for foreslag :) bare ikke prisen er højere end hva det GTX770 Phantom jeg har linket til er...


    det er BF4 og Ghost vi er ude i her :)

  • Skulle lave det samme valg for en ven da hans computer skulle gøres klar til Battlefield 4.


    Endte med at vælge et 770 da Nvidia experience er en virkelig lækker addon.


    Men hvis Mantle virkelig gir de 10-15% ekstra performance så er det selvfølgelig en helt anden historien.


    G-Sync skal selvfølgelig også tages i betragtning.


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg har et 770 og jeg køre ultra i BF4.
    Efter at have formateret min vens amd computer. fandt jeg ud af hvor lange nosser man får af at finde driverne. experience er super lækkert og fortæller dig altid hvis en ny driver er kommet.


    Men det er da et vildt dyrt 770 du har fundet dig http://www.komplett.dk/asus-ge…770-2gb-physx-cuda/781952


    hehe det kan du have ret i, men den køler der er på Gainward Phantom syntes jeg er kanon god :)


    og jeg skal overtales en del hvis det skal være Asus med den der køler der

  • giver Mantle virkelig så meget eller er det kun på papiret det gør det ?


    Indtil videre gør Mantle ikke noget som helst. De enkelte spil skal understøtte det før det gør nogen forskel. Fordi ingen spil pt. understøtter Mantle er der ingen (undtagen måske AMD og DICE) der ved hvor stor en forskel Mantle vil gøre i praksis.

  • Jeg har et 770 og jeg køre ultra i BF4.
    Efter at have formateret min vens amd computer. fandt jeg ud af hvor lange nosser man får af at finde driverne. experience er super lækkert og fortæller dig altid hvis en ny driver er kommet.


    Jeg får automatisk besked hver gang der kommer en ny driver. Og jeg har et grafikkort fra AMD.

  • Quote

    giver Mantle virkelig så meget eller er det kun på papiret det gør det ?



    jeg bruger allerede Nvidia Experience, det sq ok


    Det er hvad AMD siger, men nu må vi jo vente og se :-)


    Nå ja der følger jo også spil med 770. Batman origins, splinter cell blacklist og Asassian's creed.




    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Quote

    Nu snakker jeg når man har formateret.


    Det er jo bare 3 trin inde på deres hjemmeside ;-) man vælger jo bare hvilket grafikkort man har og ens OS


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Quote

    så så i to den kan i tage i en anden tråd :)


    lige pt handler det om hva jeg skal vælge af de to kort der :)


    Lige nu vil jeg sige at grafikkort market ligner bundkort market da performance ligger så tæt på hinanden, at man vælger grafikkort ud fra deres features og ikke dens performance.





    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB


  • R9 280X er ikke dårligere, og det er billigere - Så det er jo et oplagt valg, kort... Drivere er et nemt valg, og intet problem, alt andet er pladder som skal begrunde for at tage Nvidia. Nvidia er ikke et godt valg pt., årsagen til det er at de har sparet på deres bus bredde, hvis det ikke var for det, så havde Nvidia været noget nær lige så gode.


    Det skal siges at selv med et HD7950 kan man køre single player med ultra settings i 1920x1080: Til dem der skal ha' en billig hurtig computer.


    Men jeg vil da anbefale det her R9 290 kort, som er betydeligt hurtigere, end de kort du har kik på - Desuden har det også en lyd del indbygget, som vi får mere at se til: http://www.edbpriser.dk/grafik…gd-b-4-gb-id-7821394.aspx

  • Quote

    R9 280X er ikke dårligere, og det er billigere - Så det er jo et oplagt valg, kort... Drivere er et nemt valg, og intet problem, alt andet er pladder som skal begrunde for at tage Nvidia. Nvidia er ikke et godt valg pt., årsagen til det er at de har sparet på deres bus bredde, hvis det ikke var for det, så havde Nvidia været noget nær lige så gode.


    Men jeg vil da anbefale det her R9 290 kort, som er betydeligt hurtigere, end de kort du har kik på - Desuden har det også en lyd del indbygget, som vi får mere at se til: http://www.edbpriser.dk/grafik…gd-b-4-gb-id-7821394.aspx



    Vent til non reference :-)


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Quote

    Men jeg vil da anbefale det her R9 290 kort, som er betydeligt hurtigere, end de kort du har kik på - Desuden har det også en lyd del indbygget, som vi får mere at se til: http://www.edbpriser.dk/grafikkort/gigab…id-7821394.aspx


    Godt valgt til en som ønsker en virkelig god køler. Jeg har ikke hørt noget positive med de køler som AMD har på deres kort endnu. Hvorfor skulle manden så vælge det kort?


    Og forresten 770 køre ultra i bf 4 og ikke i singleplayer. Jeg ved godt du er en bus mand. men mon ikke der er andet som også spiller ind. siden det nu kan køre det i ultra. hvilket det ikke burde efter alle de udtalelser du har kommet med om nvida? :9xo

  • Og forresten 770 køre ultra i bf 4 og ikke i singleplayer. Jeg ved godt du er en bus mand. men mon ikke der er andet som også spiller ind. siden det nu kan køre det i ultra. hvilket det ikke burde efter alle de udtalelser du har kommet med om nvida?


    Kortet vil køre fint med den køler - Og hvis det larmer for meget i spil, så skift den!? En køler koster ikke en bondegård:-)


    Du kan ikke regne med multiplayer, en unøjagtig måde at 'måle' på.


    Men når et HD7950 kan køre det i ultra 1920x1080, så burde et GTX 770 også kunne gøre det i 1280x1024 - Nu antager jeg du kørte i en højre opløsning?


    Men pointen er at HD7950 er et betydeligt billigere grafikkort, så det er svært at lave sammenligninger når alle fornuftige grafikkort kan køre det i 1920x1080.


    Og indrømmet, ja jeg er meget glad for bus bredde, så længe det giver mindre lags ved samme FPS, så synes jeg jo det er fedt, og rent blær at vise frem hvad en god busbredde kan gøre, desværre er det ikke i alle spil man får noget ud af det.

  • køre i 1920*1080 :)


    Fra nvidia GTX 770?, og fra AMD HD7950 kan:-) Call of duty Ghost kræver mere end det, for at køre på max.


    Her er nogle frame time's(Time spent beyond 50ms, det er den der fortæller hvor mange lags der har været):


    http://techreport.com/review/2…and-270x-graphics-cards/5
    http://www.guru3d.com/articles…formance_benchmark,9.html


    Der er så andre spil, hvor båndbredden ikke har så meget at sige - Men i Battlefield 4 er GTX 770 over 30% langsommere end R9 280X, det gælder både i multiplayer, og single player, da multiplayer ikke ændre ved den engine der bliver brugt.