Hjælp til Cisco WAP200 Rangebooster

  • Jeg har fået fat i en Cisco WAP200 Wireless-G Access Point - PoE/Rangebooster, som jeg gerne vil have sat op, da det kniber med at have ordentlig trådløst netværk i hele huset. Kører med YouSees router Netgear CG3000.


    Idéen er at trække et netværkskabel fra routeren til den anden ende af huset, hvor Cisco'en så skal stå for at få bedre signal i den ende. Men jeg kan ikke rigtig få det til at fungere. Det er åbenbart ikke lige plug n´play :-)


    Nå, men i manualen står:
    Make sure: Your computer is connected to the same network as the WAP200. By default, the WAP200 access point has an IP address of 192.168.1.245 and a default mask of 255.255.255.0.


    Accessing the Web-Based Configuration Utility
    To access the WAP200 configuration utility, follow these steps:
    STEP 1 Start a web browser. In the Address bar, enter the default IP address of the WAP200: 192.168.1.245.


    Umiddelbart vil jeg tro, at min PC har dynamisk IP, da den henter automatisk. Så hvordan ændrer jeg dette?
    Og jeg går ud fra, at Cisco'en skal være tilsluttet routeren med netværkskabel, eller skal den i første omgang være tilsluttet PC'en?


    Jeg har prøvet at ændre IP adressen sådan her:
    http://www.gratisimage.dk/grap…mber/17/32AB_52889D29.jpg
    Men når jeg så prøver at indtaste "192.168.1.245" i webadressen, så fryser PC'en, og der sker ikke mere.
    På forhånd tak.

  • Det du skriver er at din cisco WAP200 som standard har ip adressen 192.168.1.245.
    Det der sker når du tildeler din pc den samme ip adresse og prøver at tilgår den via browseren er at du forsøger at logge ind på en side der ligger på din pc hvilket du sikkert ikke har. Så hvis du kobler din WAP200 til din router med kabel og i første omgang ser om du ikke kan forbinde til den med automatisk tildeling af ip adresse på din pc, så kan du altid sætte din pc til en ip adresse som feks. 192.168.1.254 og en netmaske på 255.255.255.0, så burde der være hul igennem til din Rangebooster.