Upgrades af pc

  • Hey Tweakér :clap:


    Jeg er ude på og upgrade min computer lidt så tænkte jeg ville spørge af her inde....
    Ja jeg er ikke den smarteste altid så spørg sikkert dumt en gang i mellem men her kommer min setup som det er lige pt. :whistling:



    Bundkort : Asus Sabertooth 900FX
    Cpu : AMD FX-8120 39000 Mhz
    Ram : Corsair Vengeance 3 x 4 GB DDR3 1600 MHz
    Gfx : Radeon HD 7870 2 GB DDR5
    SSD : OCZ Vertex 450 128 GB


    Nej aner ikke hvordan tingene spiller sammen det er der for jeg spørg de kloge hovder der er her inde :thumbup:



    Tænker selv jeg vil købe nyt Gfx tænker Asus GTX 780 oc 3GB
    og vil se om jeg kan finde et stk Vengeance 4 GB DDR 3 ram der køre sammen med dem jeg har.
    og en SSD mere da jeg PT køre FPS spil fra en HDD.


    håber i kan komme med forslag :?:


    Takker SinO :9xo

  • Så længe din nuværende RAM kører i flex/dual channel mode er der ikke behov for opgraderinger på den front, i hvert fald ikke til gaming.


    Grafikkortet du har er sådan set ganske godt, men det kan selvfølgelig godt blive endnu bedre. Jeg ville nok foretrække et R9 290 frem for GTX 780, i hvert fald når de kommer med nye kølere (inden for de næste 2-3 uger ifølge rygterne).


    Samsung 840 Evo er generelt rigtig god til prisen. Så er det op til dig om det skal være 120 GB, 250 GB eller endnu mere.


    Din CPU er desværre fra Bulldozer-generationen, som har ret dårlig ydelse. Men det kan godt være det er smartest at vente og se om der kommer Steamroller-processorer til socket AM3+.

  • Det hedder AM3+ ikke noget med AMD3+ :)
    AMD er navnet på firma'et og AM3+ er en simpelthen bare en specifik form som processoren sidder i på bundkortet. Også kaldet socket. Og de er forskellige fra bundkort til bundkort.



    Og du får altså ikke bedre performance med en ssd til dine spil :) Du loader bare hurtigere ind i eksempelvis bf4 hvor du så kan hapse en tank lidt før de andre :) Faktisk hvis det bare til at have spil på så syntes jeg slet ikke en ssd er det værd i forhold til en SSHD.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hvilke spil spiller du? Hvis du virkelig mangler performance, kan du godt udskifte grafikkortet. Men i min optik er 7870 stadig er ret godt kort. Din CPU er okay, men som Sakkura er inde på, er det en af de ældre fra FX-serien. Dog burde den sagtens kunne trække de fleste spil. I sidste ende er det jo stort set grafikkortet der afgør hvordan spillet kører.


    Jeg synes umiddelbart en SSD ville være den bedste upgrade, men det er jo en subjektiv holdning. Hvis du udelukkende går efter flere FPS i spil, så drop SSD'en og køb nyt grafikkort.


    Flere RAM? Det har du ikke brug for. 12GB er i forvejen overkill.


    Du kunne også overveje ny køleløsning til din CPU. Den skulle være okay til at overclocke, og dit bundkort er vist også af god kvalitet.


    Edit: Skrivebøffer

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Jeg må også sige at mit tidligere 7870 havde rigeligt med kraft - Byttede det udelukkende for et 760 pga. reklamation. Komplett er rare nok til at lade dig betale differencen istedet for at få samme kort fra en anden producent (Hvilket ofte sker når du sender den tilbage lige inden den udløber)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Som du selv er inde på 2, eller 4 ens RAM stænger - Helst 1866mhz CL9, men 1600mhz max. CL9 er ok:-) Husk helst max. 1.5volt - Det er det CPU/Bundkort er bygget til:-)


    Der er absolut ingen grund til at købe et GTX 7800 OC grafikkort - Hvis du endeligt skal skifte grafikkort, så er det HD7950, eller R9 290 du skal kikke på:-)


    Vær opmærksom på at din FPS vil ikke ændre sig noget videre med et HD7950, men der vil komme en del mindre lag's:-)


    R9 290 er et enormt hurtigt grafikkort, med en helt unik lyd indbygget - En lyd vi venter på bliver understøttet af spil:-) R9 290 er desværre ret dyrt i Danmark, men stadigt bedre til prisen end GTX 780: http://www.edbpriser.dk/grafik…-290-4-gb-id-7806230.aspx


    Du kan skifte til en FX-9370, hvis dit bundkort understøtter den: http://www.edbpriser.dk/proces…a-box-pib-id-7467411.aspx


    Jeg tror du vil få mest ud af at fjerne den ene RAM stav, skifte til windows 8.1, installere nyeste drivere, og lade være med at købe noget nyt:-)


    Hvis du skulle købe nyt, så ville jeg skifte til R9 290, FX-9370, og 8GB mindst 1866mhz max. CL9 RAM på en gang, og selvfølge windows 8.1 med nyeste drivere:-)


    Køling!?.. Hmm.. Glem overclockning, men den her vil være god til prisen: http://www.computersalg.dk/pro…ng-freezer-a30-processork

  • Jeg vil på det stærkeste fraråde dig at opdatere til 8.1 som Dnope foreslår - Det har stadigvæk nogle horrible børnesygdomme fra Microsoft's side der betyder at visse typer hardware enten ikke virker, eller decideret crasher systemet.


    Giv det en måned eller to og hold dig til 8.0 - Der er alligevel ikke verden til forskel imellem de to. :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis man har problemer med Windows 8.1 så bruger man det forkert eller har for gammel hardware ;)


    Spøg til side, jeg mærker i hvert fald ikke nogle fejl med det :)


    Hvis du vil have R9 290, så er det på tilbud denne weekend: http://www.komplett.dk/sapphir…n-r9-290-4gb-gddr5/798663


    Du får ikke meget mere ydelse for pengene, det er ganske enkelt.


    Hvis ikke jeg husker forkert, så skulle disse kølere passe til kortet, hvis du finder ud af at det skal holdes køligere og mere lydløst: The Gelid Icy Vision rev2 , Arctic Accelero Xtreme III, Arctic Accelero Hybrid, Prolimatech MK-26.


    Spørger du mig er støj og varme fra R9 stærkt overvurderet, men hvis man bliver træt af det, så er en køler nem at montere efterfølgende :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().

  • Dnope overgår sig selv, igen. FX-9370? Det er en CPU udelukkende til idioter med for mange penge. Den dyreste AMD-CPU der giver nogen som helst mening er en FX-8350, men man kan diskutere om det er pengene værd når man har en 8120'er.


    Og så er det også noget bavl at et HD 7950 skulle være bedre end et GTX 780. R9 290 kan præstere noget bedre end GTX 780, men ikke med den nuværende referencekøler. Så man må pt. enten vente på at de rigtige kort kommer, uden AMDs skodkøler, eller vælge Nvidia i stedet.

  • Spørger du mig er støj og varme fra R9 stærkt overvurderet, men hvis man bliver træt af det, så er en køler nem at montere efterfølgende :)


    Det kommer fuldstændig an på hvad det er for et R9. Der er jo R9 280X som bare er et 7970, og R9 270X som er identisk med trådstarters 7870. Dem er der ingen problemer med kølingen af.


    Når det gælder R9 290 og 290X er kølingen et problem. Selv hvis man har det fint med larmen, så har man det næppe fint med at ens 1000 MHz R9 290X kører ved 727 MHz, eller at ens 947 MHz R9 290 kører ved 662 MHz pga. varmen.

  • Jeg vil på det stærkeste fraråde dig at opdatere til 8.1 som Dnope foreslår - Det har stadigvæk nogle horrible børnesygdomme fra Microsoft's side der betyder at visse typer hardware enten ikke virker, eller decideret crasher systemet.


    Giv det en måned eller to og hold dig til 8.0 - Der er alligevel ikke verden til forskel imellem de to. :crazyeyes:


    Jeg har installeret nyeste driver til lydkort for at få 7.1 kanal til at virke, og nyeste driver til grafikkort(det var ikke nødvendigt, ville bare være sikker på alt var som det skulle være).


    Ingen alvorlige problemer med Windows 8.1 her, og jeg køre med HD7950/FX-8320. Der var dog et problem med homegroup, men det blev fixet med en update, og jeg har ikke mødt nogle små problemer siden.


    På de 2 andre computere var der heller ingen problemer - Det var begge APU'er.

  • Jeg har installeret nyeste driver til lydkort for at få 7.1 kanal til at virke, og nyeste driver til grafikkort(det var ikke nødvendigt, ville bare være sikker på alt var som det skulle være).


    Ingen alvorlige problemer med Windows 8.1 her, og jeg køre med HD7950/FX-8320. Der var dog et problem med homegroup, men det blev fixet med en update, og jeg har ikke mødt nogle små problemer siden.


    Det er jo så også ligemeget om du har problemer med det eller ej - Det er der mange andre der har. F.eks. har/havde Steelseries kæmpe problemer med at deres drivere fik systemet til at gå i en uendelig reboot sekvens pga. Microsoft ændringer i virtual devices.


    Jeg gentager min tidligere pointe - Vent indtil børnesygdommene er væk. Du går ikke glip af noget ved at blive på 8.0

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • fejl

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Windows 8.1 og AMD gpu'er har lige i øjeblikket store problemer med red screen of death og en error der hedder bad pool caller. Det er dog ikke kun Windows 8.1 skyld, for noget ad fejl ligger også hos AMD.


    Jeg har dog fået demonteret hvorfor man altid installerer på ny, når man skifter OS


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Windows 8.1 og AMD gpu'er har lige i øjeblikket store problemer med red screen of death og en error der hedder bad pool caller. Det er dog ikke kun Windows 8.1 skyld, for noget ad fejl ligger også hos AMD.


    Jeg har dog fået demonteret hvorfor man altid installerer på ny, når man skifter OS


    Sendt fra min SM-N9005


    Har du prøvet det på din Jesper101996? Hvis du læser på nettet, så er det hovedsageligt dem der køre Intel som har problemer, jeg har af samme årsag ikke installeret det på vores Intel maskine.


    Det køre uden problemer her - Den ene er en A6-3670K, og nu er den anden er en Athlon x4 740.


    Men vores hoved system er pt. en FX-8320, med 970 chipsæt, SSD, HD7950 osv.. Ligner rigtigt meget det system imsino har, så det burde køre som det skal. Jeg brugte windows 8.1 her f.eks.: Til dem der skal ha' en billig hurtig computer.


    Selvfølge kan der være en lydchip der er anderledes eller ligende.

  • Ja jeg har haft de problemer på det seneste :) og det kan jo være du har været heldig eller bare ikke er ramt af disse problemer.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB